آخرین اخبار

23. مهر 1396 - 18:20   |   کد مطلب: 31004
دبیر مجمع بسیج استان همدان از برگزاری مجمع عالی بسیج استان در روز پنج‌شنبه 27 مهرماه با حضور نخبگان بسیجی و ارائه عملکرد کارگروه خاص مسجد تراز انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش رودآور؛ ایوب حضرتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری مجمع عالی بسیج استان پنج‌شنبه 27 مهرماه خبر داد و اظهار کرد: مجمع بسیج استان به عنوان بزرگترین جامعه نخبگانی استان از دانش‌آموزان بسیجی تا بسیجیان پیشکسوت را شامل می‌شود.

وی ماهیت مجمع بسیج هر استان را ماهیتی بسیجی دانست و گفت: مجمع بسیج استان با پشتیبانی نهاد مقدس سپاه کارها و جلسات را برگزار می‌کند.

دبیر مجمع بسیج استان همدان با اشاره به هیأت رئیسه مجمع بسیج استان، بیان کرد: مجمع بسیج استان توسط دکتر زلفی‌گل به عنوان رئیس، حجت‌الاسلام شعبانی نایب رئیس، فرخی و حسنی دو نفر از پیشکسوتان بسیجی به عنوان بازرس و فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) به عنوان نایب رئیس اول اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع بسیج استان دارای تعداد 10 کارگروه تخصصی است، افزود: اعضای کارگروه‌ها نخبگان اقشار 21گانه بسیج استان هستند.

حضرتی با اشاره به رسالت اصلی مجمع بسیج استان تصریح کرد: احصاء مسئله، مشکل و چالش در سطح استان در گام اول و ارائه راهکار برای حل مسئله در گام بعد دوم وظیفه کلان در مجمع بسیج استان است.

وی با اشاره به کارگروه‌های مجمع بسیج استان، ادامه داد: کارگروه‌ها در مجمع بسیج استان شامل کارگروه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت، تولید و صنعت، کشاورزی و آب، علمی و فناوری، دفاعی و امنیتی، تعلیم و تربیت و بانوان و خانواده است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان خاطرنشان کرد: در کنار این کارگروه‌ها مجمع بسیج استان کارگروه خاص نیز با عنوان مسجدمحوری تشکیل شده که در جلسه مجمع عالی بسیج استان ارائه عملکرد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بعد از ریاست سردار غیب‌پرور بر سازمان بسیج اولویت سازمان توجه بر فعالیت بسیج در پایگاه اصلی اجتماعی مسجد است، یادآور شد: کارگروه خاصی در خصوص «مسجد تراز انقلاب اسلامی» و توجه به فعالیت‌ها و گرایش فعالیت‌های بسیج در مسجد در روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

حضرتی با اشاره به طرح دو موضع در مجمع عالی بسیج استان، تأکید کرد: سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری که توسط دولت نیز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده اما احساس می‌شود کارهایی که باید انجام نشده از موضوعات جلسه مجمع بسیج استان است.

وی با بیان اینکه کارگروه تربیتی اخلاقی در مجمع بحث سیاست‌های کلی خانواده را مطرح خواهد کرد، گفت: کارگروه خاص مسجد تراز انقلاب نیز دیگر موضوعی است که در مجمع به آن پرداخته می‌شود.

دبیر مجمع بسیج همدان اظهار کرد: در مجمع بسیج استان طی روز 27 مهرماه تجلیل از نخبگان بسیجی هر قشر یک نخبه و هر شهرستان یک نخبه را در برنامه خواهیم داشت؛ بسیجیان نخبه که مواضع ثابتی در دفاع از انقلاب نظام و رهبری، مبارزه با استکبار و تحولات داخلی داشته‌اند نیز تجلیل خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه در 9 شهرستان استان 9 مجمع بسیج فعال است، افزود: ریاست مجامع بسیج نیز بر عهده نخبگان شهرستانی است.

حضرتی با بیان اینکه در هر مجمع یک طرح کارگروه داریم به این معنی که نتایج جلسات کارگروه‌های 10گانه بسیج استان به عنوان طرح در مجمع ارائه و فرصت ارائه نظر سخنان سه یا چهار موافق و مخالف وجود دارد، تصریح کرد: در ادامه فرصت پاسخگویی فراهم و بعد رأی‌گیری برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه 370 نفر از نخبگان حاضر در اجلاسیه مجمع بسیج استان به صورت مکتوب ارائه نظر کرده و طرح کارگروه به رأی گذاشته می‌شود، ادامه داد: در صورت تصویب طرح در مجمع بسیج، طرح به سند مجمع تبدیل می‌شود.

دبیر مجمع بسیج استان همدان بیان کرد: وظیفه اصلی دبیرخانه مجمع پس از برگزاری مجمع خواهد بود که باید پیگیر اجرای سند مجمع باشد؛ در سند مجمع بسیج استان وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی خواهد آمد.

وی با بیان اینکه وظیفه مجمع بسیج استان مطالبه از مسوولان برای آن دسته از فرمایشات و رهنمودهای بر زمین مانده مقام معظم رهبری است، یادآور شد: امیدورایم مجمع بتواند رسالت مطالبه‌گری خود را به خوبی ایفا کند و بتواند یک یا چند مسئله و مشکل را با ایده‌پردازی نخبگان بسیجی برطرف کند.

حضرتی با تأکید بر اینکه مجمع بسیج استان طیفی از نخبگان فکری، سیاسی و اجتماعی بسیج بدون گرایش خاص سیاسی را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: دغدغه مجمع بسیج حل مسائل و مشکلات اجتماعی در سطح استان است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان