آخرین اخبار

2. آبان 1396 - 17:13   |   کد مطلب: 31154
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از بازدید ۶۰۰ هزار و ۳۰ نفر از امکان تاریخی و طبیعی استان همدان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همدان بازدید کردند.

به گزارش رودآور؛ علی خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 75 هزار و 623 هزار گردشگر در هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم گردی استان همدان اقامت داشتند.

خاکسار با اشاره به بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان افزود: در شش‌ماهه نخست امسال 600 هزار و 30 نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بازدید کردند که بیشترین بازدید از آرامگاه بوعلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال 4 هزار و 900 گردشگر خارجی در استان همدان اقامت داشتند، عنوان کرد: 5 هزار و 500 گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال از اماکن تاریخی و طبیعی استان همدان بازدید کردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان تأکید کرد: بیشترین گردشگران خارجی که به همدان سفر می‌کنند از قاره اروپا و از کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند.

خاکسار ابراز کرد: با بررسی‌های انجام شده امسال میزان ماندگاری مسافران در استان همدان دو الی 2.5 روز است که در سال گذشته میزان ماندگاری یک الی دو روز بود.

وی با اشاره به اینکه دو مقطع از سال شاهد پیک سفر در استان همدان هستیم، بیان کرد: در نوروز بیشترین گردشگرانی که وارد استان همدان شدند از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان و استان مرکزی بوده و در تابستان بیشتر گردشگران از خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و فارس هستند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان