آخرین اخبار

6. آبان 1396 - 23:37   |   کد مطلب: 31225
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان خبرداد:
برگزاری ۳۰۰ برنامه همزمان با هفته پدافند غیرعامل در استان همدان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان از برگزاری ۳۰۰ برنامه متنوع همزمان با هفته پدافند غیرعامل در استان همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، هاشم صوفی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصول پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه اطلاق می‌شود، افزود: این دسته از اقدامات سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب، ارتقاء پایداری، تامین ضروریات جامعه و تسهیل مدیریت بحران می‌شود.

وی با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل گفت: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشور، استمرار خدمات ضروری به مردم مانند خدمات آب و برق، حفاظت از تاسیسات و تجهیزات، پایدارسازی مدیریت عالی کشور، حفاظت سایبری از کشور، حفاظت شهر در جنگ ها، تداوم شبکه های اطلاع رسانی و تداوم مدیریت مردم در بحران ها از مهمترین کارکرها به شمار می آید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان عنوان کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصت بسیار مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مفید، متنوع و فراگیر در عرصه‌های عمومی و تخصصی، نسبت به معرفی دستاوردهای حوزه پدافند غیر عامل و گفتمان سازی عمومی و نهادینه کردن آن در جامعه اقدام شود.

صوفی با اشاره به اهداف سازمان پدافند غیر عامل گفت: تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیر عامل، فرهنگ‌سازی مفاهیم پدافند غیر عامل، تبیین نقش‌ و جایگاه پدافند غیر عامل در جامعه و ایجاد انگیزه در دستگاه‌های اجرایی کشور برای اجرای سیاست‌ها و طرح‌های پدافند غیر عامل از مهمترین اهدافی است که می توان در هفته پدافند غیرعامل بیشتر به آن توجه کرد.

صوفی کارگروه امنیتی انتظامی، بهداشت و سلامت، انرژی و آب، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، ارتباطات و فناوری، پشتیبانی و خدمات شهری، امداد و نجات، راه و شهرسازی، سازماندهی و مشارکت‌های مردمی و جهاد کشاورزی را از کارگروه‌های ۱۱گانه شورای پدافند غیرعامل در همدان ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در راستای تهدیدات انسان‌ساز و هوشمندانه صورت می‌گیرد و حوزه کاری این بخش با مدیریت بحران متفاوت است، بیان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل در استان همدان با همکاری دانشگاه مالک اشتر تدوین می‌شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری همدان سپس به برنامه های این هفته اشاره کرد و گفت: در هفته پدافند غیر عامل بیش از ۳۰۰ برنامه در سطح استان برگزار می شود که از مهمترین این برنامه ها می توان به دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، دیدار با استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری و سایر مسئولین استان، تدوین طرح جامع پدافندی استان همدان با دانشگاه مالک اشتر، راه اندازی و فعال نمودن انجمن پدافند غیر عامل استان با عضوگیری از اساتید، دانشگاهیان استان و دانشجویان اشاره کرد.

صوفی با بیان این‌که رعایت بند ز تبصره ۱۲ قانون بودجه کشور برای تمامی دستگاه‌هایی مشمول الزامی است، گفت: همه سازمان‌هایی که زیرساخت‌های مهم و حیاتی دارند باید مطابق این قانون یک درصد از اعتبار تملک دارایی خود را به اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل اختصاص دهند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان