آخرین اخبار

8. آبان 1396 - 12:10   |   کد مطلب: 31247
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان مطرح كرد
فعاليت 27 کارگزار در صندوق بيمه روستاييان و عشاير در همدان
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان از فعاليت 27 کارگزار در اين صندوق خبر داد.

به گزارش رودآور؛ مهدی سماواتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال 85 در کشور 6 میلیون نفر فاقد بیمه اجتماعی هستند، اظهار کرد: براساس سرشماری سال 85 سهم استان همدان برای زیر پوشش بردن روستاییان و عشایر بیش از 104 هزار نفر پیش‌بینی شد.

وی افزود: همه سازمان‌های فعال از جمله جهاد کشاروزی، تعاون روستایی، تبلیغات اسلامی، علوم پزشکی، بسیج، فرمانداری، بخشداری، دهیاران، شورا‌های روستا و ... در ستاد توسعه بیمه روستاییان و عشایر جمع شده و آموزش دیدند تا در کنار ما به عنوان بازوی حرکتی باشند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه از سال 84 برای انجام بهتر امور به تفکیک هر 10 هزار خانوار یک کارگزار در استان همدان مشغول به کار شد، ادامه داد: تا سال‌ جاری تعداد کل کارگزاران صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان 88 نفر بود.

وی با بیان اینکه کارگزاران از دو شاکله شرکت تعاونی- تولید روستایی و یا دهیاری بودند، افزود: کارگزاران توانمند شناسایی شدند تا بتوان ارتباط بهتری با دهیاری، شورا‌ها و... برای پیشبرد کارها انجام شود.

سماواتی با اشاره به اینکه تعداد کارگزاران بیمه روستاییان و عشایر 88 نفر بود اما این تعداد به صورت واقعی فعالیت نداشتند، افزود: باید در روند فعالیت کارگزاران تغییراتی ایجاد می‌شد اما برای ایجاد این تغییرات نیاز به دستورالعملی بودیم که بتوان کار را به راحتی انجام داد

وی یاد آور شد: به محض ابلاغ دستورالعمل، کار تغییر در کارگزاری‌ها آغاز شد و با تمام توان سعی کردیم از افراد توانمند و پویا بهره بگیریم.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با بیان اینکه در همین راستا تعداد کارگزاران بیمه روستاییان و عشایر از 88 کارگزاری به 47 کارگزاری تقلیل پیدا کرد، افزود: از این 47 کارگزاری 27 کارگزاری برای ادامه فعالیت توانمند بودند چراکه شرایط، تجهیزات و کارمند داشتند و 20 کارگزاری دیگر با هم تجمیع شدند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر با سه مشکل اساسی مواجه است، بیان کرد: این سه مشکل شامل سخت بودن اطلاع رسانی، سخت بودن اعتمادسازی و بالا بودن و پراکنده بودن روستاییان و عشایر است که برای رفع این دغدغه نیازمند همکاری رسانه‌ها و تمام دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان