آخرین اخبار

13. آبان 1396 - 22:38   |   کد مطلب: 31330
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با تأکید بر اینکه کمیته ناظر بر اجرای برجام در ایران پیگیر این بدعهدی ها و نقض عهدهای امریکا است، گفت: ترامپ و یا مستکبر دیگری حق دخالت در امور داخلی و دفاعی کشور ما را ندارد، گرچه او سعی می کند این روزها با تصویب تحریم کاتسا و تبدیل کردن آن به یک توافق بین المللی، ملت ما را به زانو درآورد، اما شورای عالی امنیت ملی ما هم ساکت نمی نشیند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روحانی از همان روزهای آغازین کار خود در دوره اول تمام تلاش ها و گفته هایشان به نوعی به سرانجام برجام معطوف کرده بود و گره گشایی از عمده مشکلات کشور را به این برنامه.موضوعی که با توجه به نظر کارشناسان امر از آنجایی که امریکاییان قابل اعتماد نبودند و نیستند، چندان خوشایند نبود با این حال و با وجود تمام انتقادها برجام نوشته و امضاء شد و در نهایت در 20 دقیقه توسط مجلس به ریاست لاریجانی تصویب شد!

روزهای پس از برجام آمد و دولت روحانی یکی پس از دیگری بند بند برجام را اجرایی کرد، در حالی که از آن سو امریکا و سرمدارانش با تمدید تحریم ها و یا وضع تحریم های جدید نه به روح برجام عمل کردند و نه جسم برجام و این برجامی که از آن برخی با عنوان آفتاب تابان نام می بردند، گره ای از مشکلات ملت برطرف نکرد.

خرداد ماه سال جاری بود که «طرح جامع تحریم‌های ایران به همراه متمم تحریم های روسیه با اکثریت قاطع آراء در مجلس سنای آمریکا تصویب شد» و پس از آن نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران به همراه متمم تحریم های روسیه از سوی سنا را نقض آشکار و مجدد برجام از سوی امریکایی ها دانستند و بر این مطلب تأکید کردند که نه تنها دولت باید هرچه سریعتر واکنش مناسب و دندان شکنی نسبت به این اقدامات از خود نشان دهد بلکه کمیته مقابله با هر نوع تحریم توسط مجلس و قوه قضائیه نیز موضوع را اولویت قرار داده و پیگیری کند.

ضرورت حفظ وحدت داخلی با وجود گفتاردرمانی دولت مقابل تحریم های مکرر امریکا

با این وجود دولت قدم عملی ویژه ای برای رویارویی با این گونه نقض شدن برجام از سوی امریکاییان برنداشت و به گفته ای بعضی تنها به گفتاردرمانی روی آورد، برخی سیاسیون معتقد هستند که اگر دولت و در رأس آن روحانی و وزارت امور خارجه اقدام عملی مناسبی انجام می دادند این روزها در آبان ماه شاهد وضع تحریم جدید دیگری به نام کاتسا نبودیم.

اما هستند در این میان مسئولانی که معتقدند گرچه واکنش های دولت آن گونه که باید نبوده است، اما در حال حاضر منافع عموم ملت در میان است و باید وحدت دولت، ملت و تمامی ارگان های نظامی و انتظامی بیش از پیش حفظ شود تا دشمن به فکر نفوذ و فتنه انگیزی جدیدی نیافتد.

برجام به گونه تدوین شده است که بخشی از بندهای آن راه را برای شکایت ایرانیان از نقض عهدهای امریکا بسته است و این مطلب یکی از نقص های برجام است که تضمینی برای اجرایی شدن از طرف مقابل ایرانی وجود نداشت و تیم مذاکره کننده بازی را، برد برد به اتمام نرساند!

تحریم ها از ابتدای پیروی انقلاب بوده، تنها عنوانش هر روز تغییر می کند

در این باره «ابوالفضل حسن‌بیگی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو کمیته‌ هسته‌ای مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب، امریکایی ها همیشه با وضع تحریم های گوناگون  تلاششان بر این بوده تا با برنامه های جمهوری اسلامی مقابله کند و هر روز با ترفندی نو از جمله با بهانه های نقض حقوق بشر و کلاه گذاشتن سر دنیا، اقدامات خود را مشروع جلوه دهد.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب در همه مقاطع زمانی از سال 1357 تاکنون هر روز با تحریم ها و نقشه های امریکاییان روبرو بودیم و هستیم و این روزها هم ترامپ در تلاش است تا در بازی جدید توپ را در زمین ایرانیان نگه دارد و ملت ما را با خیال خام خود نابود کند، در حالی که تحریم ها از ابتدای پیروی انقلاب بوده و تنها عنوانش هر روز تغییر می کند.

اروپاییان تحت فشارهای امریکا، گاه همراه ایران می شوند گاه ناهمراه!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با وجود نقض آشکار برجام از سوی دولت امریکا، شاهد هستیم که طرف های اروپایی مخالف این بدعهدی ها هستند هرچند گاهی و در بازه های زمانی مختلف تحت فشارهای گوناگون امریکا منفی عمل می کنند و گاهی دیگر مثبت.

رصد اوضاع سیاسی بین المللی برای مقابله با هر نوع تحریمی نیاز است

حسن بیگی تصریح کرد: چند ماه پیش امریکاییان با وضع تحریم های های مادر به مقابله با ملت ما پرداختند و ما این روزها باید بیشتر اوضاع بین المللی را رصد کنیم و مراقب باشیم تا موضوعاتی را که امریکایی ها در سال های گذشته به بهانه های گوناگون تبدیل به مصوبات شورای امینت کردند، مجدد تکرار نشود.

وی عنوان کرد: گرچه امریکاییان ما را تحریم کرده اند، اما این ایران اسلامی است که از همان ابتدا با این کشور ظالم قطع ارتباط کرد و این دولت  امریکا است که با تحریم ها خود متضرر شده، چرا که شرکت های خود را هم وارد تحریم ها کرده و در عمل تولیداتشان به فروش نمی رسد، موضوعی که با رفتارهای اخیر امریکا تشدید شده تا جایی که مردم این کشور روز به روز ترامپ و سیاست هایش را ترد می کنند.

شورای عالی امنیت ملی و کمیته مقابله با هر نوع نقض برجام در برابر تحریم کاتسا ساکت نمی نشیند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با تأکید بر اینکه کمیته ناظر بر اجرای برجام در ایران پیگیر این بدعهدی ها و نقض عهدهای امریکا است، گفت: ترامپ و یا هر مستکبر دیگری حق دخالت در امور داخلی و دفاعی کشور ما را ندارد، گرچه او سعی می کند این روزها با تصویب تحریم کاتسا و تبدیل کردن آن به یک توافق بین المللی، ملت ما را به زانو درآورد، اما شورای عالی امنیت ملی ما هم ساکت نمی نشیند.

پشت کردن کشورهایی همچون روسیه به سیاست های ترامپ، نشان از منزوی شدن امریکاییان دارد

حسن بیگی به حضور پوتین، رییس جمهور روسیه در ایران اشاره کرد و افزود: حضور پویتن نشان می دهد که امریکا به روزهای منزوی شدن کاملش نزدیک می شود.

پیروزی های جبهه مقاومت و رفتن به سمت نابودی کامل داعش، امریکا را عصبانی کرده است

وی تصریح کرد: معنا شدن واژه سترگ مقاومت در جای جای کشورهای غرب آسیا از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، ترکیه و عراق و از بین رفتن تدریجی داعش و به عقب راندن این دست پروده های امریکایی هم دلیل دیگری برای ضعف امریکا است.

امریکا، این روزها ژست ابرقدرتی به خود گرفته در حالی که هیچ است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: ایران اسلامی در مقام عمل به گونه ای که هیچ اعتنایی به امریکاییان نمی کند وارد میدان شده است، در حالی که امریکا تنها این روزها پز و ژست ابرقدرتی و تک تازی را می گیرد و این جبهه مقاومت است که گروه های تروریستی از جمله داعشی های تکفیری را با گذشت زمان پاکسازی می کند.

حسن بیگی تصریح کرد: امریکا از شکست های مکرر خود در منطقه عصبانی شده است و تنها بر روی کاغذ تهدید و تحریم می کند و این جمهوری اسلامی ایران است که با وحدت و انسجام درونی خود در برابر این دشمنی ها ایستاده و در عمل پاسخی به آنان می دهد.

حرف های رؤسای جمهور امریکا از سکه افتاده

وی با بیان اینکه ایران از نقطه ضعف قدرت طلبی امریکا بهره لازم را می برد، گفت: مجلس و قوای دیگر و به ویژه ملت در حمایت از ارزش های اسلامی و انقلابی نظام ایستاده اند و این گونه است که سیاست های کلان کشورمان هر روز در دنیا شناخته تر می شود و اما این حرف های ترامپ و هم پیمانانش است که از سکه افتاده.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان