آخرین اخبار

14. آبان 1396 - 23:18   |   کد مطلب: 31362
نماینده امام جمعه همدان در ستاد خدمتگزاران اربعین حسینی همدان با بیان اینکه دروازه اربعین می‌شود گفت: ۴۰ ایستگاه صلواتی همدان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی فعال است.

به گزارش رودآور؛ حجت‌الاسلام  عباس اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت:  در روایات آمده است که شخصی که بارگاه امام حسین(ع) را زیارت کند مثل این است که خدا را زیارت کرده ضمن اینکه در بین 11 امامی که شهید شدند تنها امامی که اربعین دارد امام حسین(ع) است.

وی بیان کرد: اربعین امام پیام عاشورا را به دنبال دارد و این پیام ادامه دارد تا به ظهور امام دوازدهم برسیم و دنیا پر از عدل و داد شود و همچنین عنوان شده که در بین امامان معصوم اولین کسی که رجعت می‌کند امام حسین(ع) است که پیام عاشورا با رجعت ایشان کامل می‌شود.

اسماعیلی عنوان کرد: رسالت بزرگ خبرنگاران انتقال پیام‌ها، مراسمات و عزاداری‌ها است که اثر آن در برخی مواقع از صدها منبر برای روحانیون بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه دارالمؤمنین همدان سال گذشته و سال 94 بریا خدمت رسانی به زائران کربلا افتخار آفرید افزود: زائران حدود 14 استان از مسیر همدان عبور می‌کنند که سال گذشته حدود 650 هزار وعده غذایی به زائران اعطا شد و 350 هزار نفر نیز در راه رفت و برگشت در همدان استراحت و اقامت داشتند.

اسماعیلی از طراحی سامانه تلفنی پاسخگویی 0813138 با عنوان امداد زائر در همدان خبر داد و افزود: این سامانه پیش بینی شده تا هر زائری که نیازمند خدمات در بخش های مختلف باشد با تماس با این سامانه راهنمایی شود.

نماینده امام جمعه همدان در ستاد خدمتگزاران اربعین حسینی همدان با بیان اینکه زائر نوازی و مهمان نوازی مردم همدان با این شعار که همه خادم زائر هستیم مطابقت دارد بیان کرد: امیدواریم خدمت دهی به زائران کربلا بیشتر از گذشته شود و حت یدیگر نیازی به راه اندازی ستاد نباشد.

اسماعیلی با بیان اینکه 40 ایستگاه صلواتی از سوی مردم همدان در سطح استان و خاک عراق راه اندازی شده  تصریح کرد: ادارات دولتی و استاندار همدان از حمایت‌های خود دریغ نداشتند و با ستاد مردمی هماهنگی داشتند ضمن اینکه امسال نسبت به سال گذشته از نظر وفاق و نظم بین خدمتگزاران شاهد اتفاقات بهتری هستیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم به جایی برسیم که دیگر ستادی وجود نداشته نباشد و مثل مردم عراق مردم همدان نیز وظایف خود را در قبال زائران امام حسین(ع) انجام دهند چرا که زائر بودن ثواب بسیار بالایی دارد ولی خدمتگزاری به زائران ثواب دو چندانی دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان