آخرین اخبار

16. آبان 1396 - 8:08   |   کد مطلب: 31382
بانویی تویسرکانی نه تنها خود حافظ کل قرآن است بلکه با تشویق و ترغیب دیگر بانوان روستای کندر با جمعیت یک هزار و 500 نفر، به دنبال اجرایی کردن منویات رهبری در عمل است، به گونه ای که به تازگی هفت نفر از شاگردانش توانستند در مسابقات قرآنی بسیج بیشتر رتبه ها را به دست آورند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در سال های اخیر اقدامات فرهنگی در راستای ترویج قرآن و به ویژه روی آوردن به حفظ کلام الله مجید با توجه به منویات رهبری رشد درخورتوجهی داشته است، به گونه که در یک روستا با جمعیت اندک در شهرستان تویسرکان به نام روستای کند تنها بیش از 30 حافظ قرآنی فعالیت دارند.

«سمیه جعفری» مربی بیش از 30 قرآن آموز روستا است، او که سابق بر این گفته بود که "نه تنها ثواب حفظ کل قرآن کریم خودمرا تقدیم رهبر انقلاب می کم، بلکه در راستای لبیک به دعوت مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش همه برای تربیت میلیونی حافظان، تاکنون 30 قرآن آموز را برای حفظ آیات الهی آموزش داده ام."

جعفری به همراه همسرش روزهایی از هفته را برای آموزش به روستا می آیند، همسرش به برادران آموزش می دهد و خودش برای بانوان پیش قدم شده.

حالا این روزها شاگردان این بانوی حافظ در مسابقات قرآنی بسیج با عملکرد مثبت خود عمده رتبه های این دوره از رقابت ها را از آن خود کردند و خود او نیز در این مسابقات توانست در رشته حفظ کل قرآن مجید رتبه نخست را به دست آورد.

علاقه بسیار بانوان یک روستا برای حافظ شدن

جعفری، مربی این قرآن آموزان در این باره به خبرنگار رودآور، گفت: روستای کندر جمعیتی زیادی ندارد و در حدود یک هزار و 500 نفر هستند، با این وجود علاقه بسیار آنان به حفظ قرآن و قرآن آموزی قابل تقدیر است و حتی شده با وجود امکانات محدود روستا در سر کلاس حاضر می شوند.

وی اظهار کرد: در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی بسیج که به تازگی برگزار شد، سهیلا قمری رتبه اول در رشته حفظ پنج جزء اول، لیلا نوری رتبه اول رشته حفظ  سه جزء  اول، یاسمن جعفری رتبه اول رشته حفظ سه جزء، نرگس قمری رتبه دوم رشته حفظ  سه جزء، پریا قمری رتبه سوم رشته حفظ سه جزء، کوثر قمری و تینا جعفری و فاطمه میرزایی به ترتیب رتبه های  اول  تا سوم رشته حفظ دو جزء را به خود اختصاص دادند.

این مربی قرآن افزود: همین طور  محمد مهدی مسیبی رتبه اول رشته حفظ سه جزء در بین برادران به دست آورد.
امکانات محدود روستا مانعی برای افزایش تعداد حافظان قرآنی 

جعفری تصریح کرد: می توان حتی برای حافظ شدن عمده اهالی روستا گام های مؤثری برداشت، اما امکانات زیرساختی در روستا بسیار محدود است، چرا که دوره های آموزشی در آرامگاه مطهر امامزاده روستا برگزار می شود و این امکانات به ویژه در روزهای سرد پاییزی و زمستانی از نظر گرمایشی برای حضور دو ساعتی در یک مکان سرد مناسب نیست.
وی عنوان کرد: امامزاده مکانی برای همه اهالی است، اگر اتاقی هر چند مجزا برای آموزش قرآن داشتیم، بهتر بود تا قرآن آموزان با تمرکز بیشتری می توانستند به نحوه چگونگی حفظ قرآن روی آورده و آشنا شوند.
قرآنی آموزی در سنین کودکی، سعادت مندی در جوانی را رقم می زند
این مربی قرآن در ادامه از حضور قرآن آموزانی با سنین کم اشاره کرد و گفت: از آنجا که قرآنی آموزی در سنین کودکی، سعادت مندی در جوانی را رقم می زند، رفتن به سمت تشویق و ترغیب کودکان در دوره های آموزش قرآن ارزشمند است.
جعفری اظهار کرد: حضور قرآن آموزان با سنین کم حتی از خردسالی و کودکی در دوره های آموزشی حفظ قرآن جای تقدیر از والدینشان را دارد، آنان خوب می دانند که اگر کودک از سنین پایین با کلام الله وحی آشنا شود، در نوجوانی و جوانی برنامه های زندگی خود را بر اساس آموزه های قرآنی پیش می برد و این همان هدفی است که رهبر معظم انقلاب خواستار محقق شدن هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: که مسئولان به خواسته های او و همسرش اهتمام ویژه ای داشته باشند و آنان را در این راه همراهی کنند.
زنگنه 
انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان