آخرین اخبار

21. آبان 1396 - 15:35   |   کد مطلب: 31480
مدیرکل ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۴۳۰ اثر به دبیرخانه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ارسال شده است، افزود: شاهد رشد ۲۵ درصدی آثار ارسالی بوده‌ایم.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم همدان، فاضل عبادی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از تاریخ 10 تا 15 آذر به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه همدان قطب برنامه‌های فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: جشنواره‌ها از بزرگترین شاخص‌های فرهنگی هستند که جشنواره تئاتر در رأس آن است.

مدیرکل اداره کل ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیست و چهارمین جشنواره بین المللی  تئاتر کودک و نوجوان با شعار  کودکی همسفر قصه‌ها از 10 تا 15 آذر  همزمان با هفته وحدت در همدان آغاز می‌شود، امیدواریم که در اخلاق جامعه و وحدت اسلامی موثر واقع شود.

عبادی گفت: دستگاه‌ها باید با هم افزایی و همکاری خوب ما را در برگزاری  با کیفیت این جشنواره بین المللی یاری کنند.

وی از استقرار دبیرخانه این جشنواره در استان همدان خبر داد و افزود:  430 اثر به دبیرخانه ارسال شده که نسبت به پارسال رشد 25 درصدی داشته است.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی همدان از اجرای عدالت فرهنگی در استان یاد کرد و گفت: بنابراین در شهرستان‌ها نیز  دو نمایش در بخش دانش  آموزی به اجرا در خواهد آمد همچنین 46 نمایش در سطح استان به اجرا در می‌آید که  33 نمایش مربوط به حوزه داخلی است.
 
عبادی با بیان اینکه این جشنواره دارای شورای سیاست‌گذاری است، تصریح کرد: ویژگی این دوره  از جشواره رشد کمی و کیفی به ویژه رشد  کیفی آن است و حضور هنرمندان برجسته کشوری با نگاه ویژه به آداب و سنن ایرانی اسلامی از ویژگی‌های این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره در 8 بخش مسابقه، تاتر کودک،  نوجوان،  تاتر خیابانی، بین المللی و غیره در 8 سالن اصلی در 8 سالن اصلی در مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان همدان گفت: شرح وظایفی تحت عنوان دستگاه‌های همکار تنظیم و تقدیم دستگاه‌ها شده که توقعات جشنواره را در آن اعلام کردیم.

عبادی با بیان اینکه  توقعاتی که در این راه  از استاندار داریم هماهنگی و اطلاع رسانی به بخش‌های خصوصی و غیر دولتی است، تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر این جشنواره نیاز  به بسیج همگانی همراه  با هم افزایی دستگاه‌ها داریم.

وی گفت: نیازمند هماهنگی با نیروهای امنیتی و حضور آن‌ها در پیرامون سالن‌های نمایش داریم همچنین هماهنگی میهمانان خارجی و تأمین وسیله ورود و خروج آن ها و فعال کردن سیستم‌های اطلاع رسانی از نیازهای اصلی ماست.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه به عنوان میزبان تأمین بخش کوچکی از هزینه های جشنواره بر عهده استان است، گفت: خوشبختانه تخصیص اعتبارات به موقع انجام گرفته است.

عبادی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت جشنواره‌ها باید در راستای تبلیغ استان استفاده کنیم و به وسیله آن همدان را به همگان معرفی کنیم، تصریح کرد: در آینده نزدیک اجلاس جهانی گردشگری را داریم که باید از ظرفیت آن برای معرفی استان استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه معرفی استان در رونق اقتصادی استان موثر است بنابراین همکاری ویژه  شهرداری پاکسازی و مرتب سازی شهر از عوامل تاثیرگذار در معرفی هرچه بهتر همدان است.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان گفت: توقع ما از صدا و سیما این است که مانند سال‌های گذشته  برنامه‌های کشور ی داشته باشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان