آخرین اخبار

5. آذر 1396 - 23:34   |   کد مطلب: 31692
سرپرست شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان:
طرح جامع شهر اسدآباد و تویسرکان بازنگری می‌شود
سرپرست شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه طرح جامع شهر اسدآباد و تویسرکان بازنگری می‌شود، گفت: مجموع محلات بازآفرین در سطح استان ۹۵ محله است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، مریم سمایی صبح امروز در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی با بیان اینکه محله‌های بازآفرینی با همکاری شهرداری‌ها مصوب و آیین‌نامه‌ها و سند راهبردی آن بهمن‌ماه سال گذشته به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد، اظهار داشت: همدان 18 محله، ملایر 13، تویسرکان 15، اسدآباد 11، رزن 2، فامنین 4، نهاوند 15، کبودرآهنگ 5 و بهار 12 محله دارد و در مجموع محلات بازآفرین در سطح استان 95 محله است که در راستای بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان، بازنگری طرح جامع شهر اسدآباد و تویسرکان در دستور کار هفتمین کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در همین راستا بازنگری طرح جامع شهراسدآباد با موضوع بررسی و تصویب وضع موجود انجام می‌شود، ضمن اینکه مقرر شد باعنایت به رویکرد محله محوری و بازآفرینی شهری موارد موثر در تهیه طرح از جمله محور گردشگری و مکان‌های تاریخی، ظرفیت حمل و نقل مسافری و کالا و ایجاد سایت‌های متعدد پارکینگ جهت خودروهای سنگین، توجه به حفظ اراضی ملی و جنگل‌های محیط شهر در بازنگری و تهیه الگوهای پیشنهادی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: جلسه بازنگری طرح جامع تویسرکان با موضوع بررسی و تصویب وضع موجود و الگوی پیشنهادی توسعه شهر با حضور نمایندگان شهرداری و شورای شهر تویسرکان در دستور کار دوم جلسه قرار گرفته است.

سمایی عنوان کرد: موارد نرخ رشد 1.7 درصد، توسعه منطقه سرکان و حفظ حداکثری باغات، اصلاح محدوده پیرامون دانشگاه پیام نور و ایجاد پیاده‌راه در کمربندی شمالی به تصویب اعضا کارگروه رسید. 65 محله دارای ارزش و بافت تاریخی در استان همدان شناسایی شد؛ همچنین 22 محله نیمه جان از نظر بافت قدیمی در همدان وجود دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان