آخرین اخبار

9. آذر 1396 - 11:30   |   کد مطلب: 31754
همدان، پايتخت تاريخ و تمدن ايران ميزبان تئاتري‌ها
«24»، عدد شادي جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان آغاز به کار کرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان آغاز به کار کرد.

در افتتاحیه این جشنواره که با حضور 400 کودک از بهزیستی و مهدهای کودک برگزار شد، با بادکنک‌های رنگی به استقبال جشنواره رفتند.

در آیین افتتاحیه این جشنواره دبیر جشنواره، هنرمندان، مدیران شهری استانی حضور دارند.

دکور افتتاحیه به سادگی و با سه بنر بزرگ از پوستر جشنواره طراحی شده و یک ال سی دی با نصب در میانه آنها به صورت متحرک آیتم‌های مراسم را پخش می‌کند.

پس از شروع برنامه با تلاوت قرآن توسط نوجوان همدانی و پخش تیزری از دوچرخه‌سواری «عمو حمید» و گشت در همدان، این مجری محبوب کودکان در همدان به صورت زنده با دوچرخه وارد سن شد.

پس از اجرای سرود خوشامدگویی «عموحمید»، گروه سرود کودکان اجرا شد.

در این مراسم معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان، فرماندار شهرستان همدان و دیگر مدیران حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان صحبت کرد و سپس گروه نمایشی، کیک نمادینی را برای افتتاح جشنواره با همراهی موزیک کودکانه روی سن آوردند و با حضور دبیر جشنواره و برش نمادین و نورافشانی جشنواره افتتاح شد.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با ابراز خوشحالی از اینکه در این جمع حاضر شده است، گفت: جشنواره مثل تولد است و همه ما خوشحالیم که جشنواره داریم.

سپس به مناسبت هفته وحدت سرودی از حضرت محمد(ص) پخش شد و نقالی کودکان از دیگر برنامه‌ای بود که اجرا شد.

پس از سخنان معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان، رضا فیاضی با دعوت مجری به روی سن آمد و گفت: خوشحالیم از اینکه بچه‌ها در سالن هستند و من دعوت می‌کنم از خانواده‌ها که مشوق تئاتر باشند و خیابان‌های همدان را شلوغ کنند.

این هنرمند سینما و تئاتر با تأکید بر اینکه سالن‌ها باید شلوغ باشد و مردم بدانند در همدان جشن به پا شده است، گفت: همدان‌ها بدانید این جشن سالی یکبار در همدان برگزار می‌شود، بنابراین ارزش آن را بدانید زیرا اتفاق بزرگ هنری و در دنیا بی‌سابقه‌ است.

وی با اشاره به اینکه باید با راه‌اندازی کارناوال برای جشن کودکانه در همدان شادی کنیم، افزود: بچه‌ها زیبایی این چند روزه را درک کنند و از برنامه‌ها و نمایش‌ها استفاده کنند.

فیاضی ضمن سپاسگزاری از مریم کاظمی دبیر جشنواره برای قبول این مسئولیت خطیر یادآور شد: امیدوارم بتوانند این کار خوب و بزرگ را پیش ببرند.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان