آخرین اخبار

13. آذر 1396 - 13:12   |   کد مطلب: 31817
امروزه با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی، پروژه‌های عمرانی ورزشی بسیاری در استان همدان نیمه‌کاره مانده که جذب و تلاش خیرین ورزشی برای ساخت این پروژه‌ها کمک به توسعه استان است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: ورزش از جمله مقولاتی است که نیازمند توجه، اعتبار و مهربانی بسیاری است تا بتواند تاثیرگذاری خودرا داشته باشد.

این روزها حال و روز ورزش کشور و خصوصا استان همدان خیلی خوب نیست و کمبود اعتبارات دولتی نمی تواند جوابگوی امور ورزش و نیازهای ورزشکاران و تجهیزات لازم باشد.

در این میان خیرین ورزش یار به فعالیت‌های خیرخواهانه ای می‌پردازند و در راستای توسعه منابع ورزشی در کشورحرکت می‌کنند؛ فعالیت‌هایی که اگر مورد حمایت و همراهی بیشتر دولت قرار گیرد نقش قابل‌توجهی در اعتلای ورزش ایران خواهد داشت.

طبق بررسی ها امروز استان‌همدان نیازمند ورود خیرین ورزشی و حمایت از این افراد است چراکه دولت به‌تنهایی قادر نیست بدون مشارکت مردم خدمات کمی و کیفی مطلوبی را ارائه کند.

از طرفی نباید فراموش کرد که این بخش از حمایت‌های مردمی صرفاً برای ایجاد بستر مناسب در راستای توسعه فضاها و امکانات ورزشی است و خیرین هم به دنبال انتخاب شخصی نیستند.

آنچه مسلم است اینکه افرادی در جامعه هستند که از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردارند و علاقه‌مند هستند در کارها و فعالیت‌های خیرخواهانه حضور چشمگیر و جدی داشته باشند که بسیاری از سرمایه‌های این گروه از افراد برای ساختن مجموعه‌ای از نیازهای یک جامعه اسلامی مثل مساجد و مدرسه‌ها صرف می‌شوند.

چند سالی است که خیرین در حوزه ورزش نیز فعال شده اند

از طرفی چند سالی است که خیرین در حوزه ورزش نیز فعال شده اند و به ساخت سالن‌ها و سازه‌های ورزشی بزرگ‌تر می‌پردازند و حتی به ارائه خدمات ورزشی در بسیاری از نقاط کشورمان کمک می‌کنند.

در این رهگذر چه‌بهتر از ظرفیت‌های خیرین در امر ورزش در مرکز استان و به خصوص شهرستان‌ها و روستاها بهره ببریم، کما اینکه از این دست نمونه‌ها کم نیست و خیرین همیشه آماده‌اند تا برای امور جاری جوانان هزینه کرده و باری از دوش دولت بردارند.

اما در این میان چرا مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان در راه توسعه فضاهای ورزشی از خیرین ورزش یار و از پروژه‌های در دست اقدام حمایت نمی‌کنند، جای سئوال دارد؟

ناگفته پیداست که عدم‌حمایت و توجه به خیرین، آن‌ها را دلسرد و بی‌انگیزه کرده و کمتر به‌سوی حمایت از پروژه‌های ورزشی که یکی از نیازهای اساسی در هر شهر و روستایی است می‌آیند.

و در این میان چه‌بهتر که مدیران ورزشی استان دست مودت و دوستی به‌سوی این خیرین عزیز دراز کرده و از ظرفیت‌های بسیار بالای آن‌ها در تجهیز و ساخت سالن‌ها و حمایت‌های مادی از تیم‌ها و ورزشکاران جهت برگزاری مسابقات، اعزام به مسابقات و …. استفاده کنند.

رئیس مجمع خیرین ورزشی استان‌همدان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اهداف تشکیل این مجمع اظهار داشت: سعی ما این است از توان خیرین در ساخت‌وساز اماکن ورزشی استفاده شود.

هادی سبزواری افزود: سال گذشته اولین جلسه با حضور خیرین مطرح در عرصه‌های مختلف برگزار و علاقه‌مندی این افراد به کمک در بحث ورزش استان مطرح و اعضای مؤسس مجمع خیرین ورزش یار انتخاب و اقدامات لازم برای ثبت رسمی مجمع آغاز شد.

اولویت مجمع خیرین ورزش یار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی است

رئیس مجمع خیرین ورزشی استان‌همدان با اشاره به اولویت‌های این مجمع گفت: اولویت مجمع خیرین ورزش یار استان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی است.

سبزواری عنوان کرد: با تجمیع کمک‌های تمامی خیرین استان همدان در صندوق خیرین ورزش یار استان، می‌توانیم برآوردهای لازم را برای تکمیل طرح‌ها با توجه به سهم آورده موجود در صندوق داشته باشیم و در صورت تصویب اعضای مجمع نیز قادر خواهیم بود طرح‌هایی جدید را با اولویت‌بندی مشخص در نقاط مختلف استان تعریف کرده و به اجرا درآوریم.

رئیس مجمع خیرین ورزشی استان‌همدان با اشاره به روندکاری این مجمع بیان کرد: خیرین تنها با آوردن مبالغ کمک خود امر سیاست‌گذاری را انجام می‌دهند و مجمع خیرین نیز کار مشاوره‌ای خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی گفت: همچنین تمامی مراحل اخذ مجوزهای ساخت‌وساز و نیز عملیات‌ عمرانی بر عهده اداره کل و مجمع است و خیرین در این زمینه دغدغه‌ای نخواهند داشت.

استقبال خیرین برای کمک به ورزش استان همدان

وی با اشاره به نقش خیرین ورزش یار در توسعه فضاهای ورزشی گفت: استقبال خوبی از سوی خیرین برای کمک به ورزش استان در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

سبزواری بابیان اینکه خیرین ورزش یار چراغ راه توسعه ورزش استان هستند و باید قدردان زحمات این افراد بود،  عنوان کرد: در حال ۱۱ نفر عضو مجمع خیرین ورزشی یار سه نفر از این افراد عضو هیئت‌مدیره هستند.

رئیس مجمع خیرین ورزشی همدان با اشاره به اجرای عملیات احداث سالن ورزشی چندمنظوره روستای ارزانفود شهرستان همدان بیان کرد: این سالن با کمک سیفی زارعی از خیرین ورزش دوست استان‌همدان در حال ساخت است و این خیر برای ساخت این مجموعه زمین ۱۵۰ میلیون تومان را اهدا کرده است.

وی افزود: سیفی زارعی عضو مجمع خیرین ورزش یار استان‌همدان است و در ساخت و کمک مالی برای احداث این سالن چندمنظوره همکاری بسیار خوبی داشته کما اینکه وجود این افراد سرمایه بزرگ برای ورزش محسوب می‌شود.

برنامه‌ریزی برای اجرای پیست اسکی چهارفصل

سبزواری با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای پیست اسکی چهارفصل گفت: دکتر بحرعلوم که یک خیر ورزش دوست است اعلام کرده در صورت حمایت مسئولان، آماده است در همدان پیست اسکی چهارفصل ایجاد می‌کند.

رئیس مجمع خیرین ورزشیاران همدان عنوان کرد: این پیست چهارفصل اسکی به‌صورت مصنوعی و برای نخستین بار در ایران ایجاد می‌شود و نظیر آن‌هم اکنون در کشورهای مطرح اروپایی وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش دو میلیارد تومان برای احداث این پیست هزینه شود و از همه مهم‌تر اینکه این فرد هیچ نوع چشم‌داشت و درآمدزایی از این مجموعه در آینده نخواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال مجمع خیرین ورزشی از این اقدام بیان کرد: مجمع خیرین ورزشی استان‌همدان از آمادگی این سرمایه‌گذار در نصب پیست اسکی مصنوعی استقبال کرده است

سبزواری یادآور شد: باید هرچه سریع‌تر مقدمات ساخت این پروژه ورزشی فراهم شود زیرا همدان یکی از استان‌های مستعد در ورزش اسکی است.

وی گفت: مجمع از خیرین به‌عنوان پتانسیل و بستر عظیم جامعه در راستای برطرف شدن خلاها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بهره می‌برد.

یکی از اعضای هیئت مؤسس مجمع خیرین ورزش یار استان‌همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره هدفش از ورود به بحث امور خیریه در ورزش اظهار داشت: هدف ما کمک به جوانان و سالم‌سازی جامعه است.

علی سیفی زارعی اظهارداشت: چون ورزش نقش بسزایی در سالم سازی جامعه ایفا می‌کند و برهمین اساس تصمیم گرفتیم تا با تشکیل مجمع خیرین ورزش یار قدمی برای جلوگیری از بزهکاری در جامعه و تقویت روحیه جوانان و شاداب سازی جامعه برداریم.

علی سیفی زارعی درباره تأثیر تشکیل این مجمع در ارتقای ورزش استان‌همدان افزود: با توجه به تنگناهای مالی دولت و کمک‌های ناچیزی که از طرف دولت به ورزش می‌شود، این بودجه کفاف ارائه خدمات مناسب به مردم جامعه را نمی‌دهد و نیز نمی‌توان کار تأثیرگذاری در ورزش انجام داد که به همین دلیل با سوق دادن افراد متمکن مالی به امر ورزش تحرک قابل‌توجهی را در این بخش در آینده شاهد خواهیم بود.

وی با دعوت از خیرین استان همدان برای عضویت در مجمع خیرین ورزش یار گفت: تمام خیرین با هر نوع تمکن مالی می‌توانند یاریگر ورزش استان باشند و این افراد می‌توانند با هر نوع توانایی از قبیل فرهنگی، اجتماعی در جامعه تأثیرگذار باشند و برای کمک به این امر خیر به مجمع  مراجعه کنند تا به همراه یکدیگر به کمک ورزش همدان بشتابیم.

عقب‌ماندگی ورزش استان‌همدان در تمام زمینه‌ها را با ورود خیرین ورزشی جبران کنیم

یکی از شهروندان‌همدانی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم حضور خیرین در امر ورزش اظهار داشت: کشور ما مردمی دارد که همیشه پای ثابت انجام کارهای خیر هستند و انجمن‌های مختلف خیریه در کشور وجود دارد و وجود گروه هایی از خیرین مدرسه‌ساز تا کسانی که به بیماران سرطانی و خاص حمایت می‌کنند گواه بر این موضوع است.

امیرحسین کیانی بابیان اینکه حتی می‌توان در این میان به زلزله استان کرمانشاه اشاره کرد که مردم ما با یک اشاره از دورترین و نزدیک‌ترین نقاط به استان کرمانشاه انواع و اقسام کمک‌های خود را ارسال کردند، گفت: ما چنین مردمی داریم که برای کار خیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و امروز ورزش کشور ما نیازمند ورود و حمایت خیرین است.

این شهروند همدانی بابیان اینکه مردم استان‌همدان در کار خیر پیشرو هستند، گفت: همدان خیرین سرشناس و بزرگی دارد که در کشور زبانزد هستند و ما می‌توانیم عقب‌ماندگی ورزش استان‌همدان در تمام زمینه‌ها را با ورود این خیرین ورزشی جبران کنیم.

کیانی عنوان کرد: مسئولان دستگاه ورزش استان‌همدان باید زیرپای خیرین ورزشی فرش قرمز پهن کنند و دست این عزیزان را ببوسند و در این راه با تمام توان از این افراد حمایت کنند تا دل‌زده نشوند.

آنچه مسلم است اینکه امروز استان‌همدان در ورزش با تنگناهای مالی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند و با توجه به وضع اقتصادی موجود و کمبود بودجه دولت، لزوم حمایت‌های مردمی و ورود خیرین ورزشی امر بسیار جدی و مهم است.

برهمین اساس باید بستر و فضای لازم برای ورود خیرین ورزشی بیش‌ازپیش محقق شود و سیاست دستگاه ورزش استان‌همدان باید حمایت از این افراد باشد.

بااین تفاسیر امید است مدیریت ورزش و جوانان استان‌همدان قدر فرصت‌هایی را که خیرین برای توسعه فضاهای ورزشی ایجاد کرده اند را غنیمت شمرده و از ان استفاده کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان