آخرین اخبار

14. آذر 1396 - 17:45   |   کد مطلب: 31837
مدیر بیمارستان فاطمیه‌ همدان با بیان اینکه آمار زایمان‌های سزارین این بیمارستان در طول ماه‌های مهر و آبان امسال نسبت به شش ماهه نخست سال پنج درصد کاهش یافته‌است، گفت:۶هزار و‌ ۵۴۴ هزار نوزاد امسال در بیمارستان فاطمیه همدان متولد شده است.

به گزارش رودآور؛ ناهید آب‌زاده در گفت‌وگو‌ با خبرنگار تسنیم در همدان٬ اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تا پایان‌ آبان ماه٬ شش‌هزار و‌ 544 هزار نوزاد در بیمارستان فاطمیه همدان به دنیا آمده‌اند.

وی تصریح کرد: از 6 هزار و 544 نوزاد به دنیا آمده در این بیمارستان٬ دوهزار و ‌820 نوزاد به روش‌ زایمان‌ طبیعی و سه‌هزار و‌ 724 نوزاد نیز از طریق زایمان‌ سزارین متولد شده‌اند.

مدیر بیمارستان فاطمیه‌ همدان با بیان اینکه همواره آمار زایمان سزارین نسبت به طبیعی پیشی گرفته است٬ ابراز کرد: در ماه‌های مهر و‌ آبان٬ آمار زایمان سزارین نسبت به شش‌ماهه نخست سال٬ پنج درصد کاهش یافته است.

آب‌زاده به دوقلوزایی و ‌چند قلوزایی در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه٬ 138 مورد دوقلوزایی و‌ 40 مورد چند قلوزایی‌ رخ داده است.

وی با بیان‌ اینکه زایمان‌ طبیعی از عوارض کمتری نسبت به زایمان سزارین برخوردار است٬ تصریح کرد: متاسفانه همواره آمار زایمان‌های سزارین بیش از زایمان طبیعی است که در بیشتر موارد چون مادران فرزند نخست خود را به روش‌ سزارین به دنیا آوردند مجبور به انجام سزارین در زایمان های بعدی هستند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان