آخرین اخبار

29. آذر 1396 - 14:56   |   کد مطلب: 32012
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور عنوان کرد:
ایجاد نخستین موزه و مرکز نگهداری کتب خطی و نادر غرب کشور درهمدان
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از تشکیل موزه اسناد و کتب خطی و نادر در استان همدان خبر داد و گفت: نخستین موزه و مرکز نگهداری کتب خطی و نادر غرب کشور در همدان ایجاد می شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، به دنبال سلسله نشست های مستمر مجمع کتابخانه های تخصصی و بزرگ استان همدان (مکتب) و در راستای اعتلای کتاب و کتابخوانی در استان همدان، هفتمین نشست مکتب ظهر چهارشنبه با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط و به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار شد.

در این نشست که با دستور جلسه ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های انجام گرفته مکتب از ابتدا تا کنون، بررسی و ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرو مصوبات جلسه قبل و بررسی بندهای ۵ و ۱۰ از برنامه های راهبردی ۱۰ گانه برگزار شد، مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور بر برنامه ریزی اجرایی برای آموزش همه کتابداران استان و توسعه کیفی خدمات کتابداری تاکید کرد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور افزود: طی هماهنگی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان و دانشگاه بوعلی سینا و با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله نهاد کتابخانه های عمومی استان، به زودی دوره های آموزشی ویژه کتابداران استان برگزار و به شرکت کنندگان گواهی آموزش ضمن خدمت اعطاء خواهد شد.

وی جلسات مکتب را بسیار تاثیر گذار ارزیابی کرد و افزود: در کنار مجامع و جلسات مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی در استان، مجمع مکتب با توجه به نگاه کلان و راهبردی توانسته مسیر روبه جلویی را برای خود ایجاد کند که تاکنون نتایج خوبی نیز داشته است.

تکلو تشکیل موزه اسناد و کتب خطی و نادر استان را بسیار ضروری ارزیابی کرد و اظهار داشت: با همکاری و حمایت استانداری همدان در حال ایجاد اولین موزه و مرکز نگهداری کتب خطی و نادر غرب کشور در استان همدان هستیم که در کنار مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، به مرکز مطالعات و تاریخ پژوهی غرب کشور تبدیل خواهد شد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور عنوان کرد: با ایجاد این موزه و مرکز نگهداری، بسیاری از کتب خطی و نادر استان که در معرض نابودی است و در دسترس علاقمندان و پژوهشگران هم نیست، مورد حفاظت و بهره برداری اصولی قرار خواهند گرفت.

برنامه ریزی اجرایی دوره های آموزشی کتابداران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان، امضای تفاهم نامه بین مدیریت اسناد و کتابخانه ملی با سایر دستگاه های عضو مکتب در راستای واسپاری منابع غیر کتابی و ارائه راه حل های اجرایی بهبود وضعیت کتاب و توسعه کتابخوانی از سوی اعضاء، از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان