آخرین اخبار

10. بهمن 1396 - 14:40   |   کد مطلب: 32659
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بيان اينكه 34 ورزشکار همدانی شانس حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارند، گفت: 18 رشته ورزشی استان همدان دارای جایگاه کشوری و صاحب عنوان هستند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، رسول منعم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشته‌های اسکیت، باستانی، پزشکی، تنیس، جانبازان و معلولان، دوومیدانی، رزمی، روستایی، بومی‌ ـ محلی، ژیمناستیک، سوارکاری، تیراندازی‌ باکمان، فوتبال، قایقرانی، کونگ‌فو، کوهنوردی، پرورش اندام و ورزش‌های همگانی همدان در کشور دارای جایگاه ارزنده هستند.

وی با بیان اینکه در توسعه ورزش‌های همگانی برنامه‌های ویژه‌ای داریم، افزود: توجه به توسعه و تقویت ورزش کارکنان، توجه به برگزاری جلسات شورای ورزش همگانی،‌ برگزاری 50 مورد همایش همگانی، برگزاری 13 همایش پیاده‌روی در استان با پخش مستقیم تلویزیونی و توجه به ورزش بانوان از جمله برنامه‌ها و اهداف دستگاه ورزش استان در این حوزه بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به حوزه جوانان خاطرنشان کرد: فعال کردن مجمع خیرین ازدواج در هفت شهرستان، رشد سمن‌ها از 10 مورد در سال 92 به 90 سمن در سال 96، افزایش چهار برابری وام ازدواج در پایان سال 95 نسبت به سال 94 و فعال‌سازی خانه جوانان و سمن‌سراها از اقدامات مهم در حوزه جوانان این اداره کل است.

منعم با اشاره به تشکیل کمیته حمایت از مستعدین حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا تصریح کرد: 34 نفر از قهرمانان ورزشی استان در 15 رشته ورزشی شناسایی و تحت حمایت این اداره کل قرار گرفته‌اند و با حمایت‌هایی چون پرداخت ماهیانه کمک نقدی به این 34 نفر که شانس حضور در بازی‌های آسیایی را دارند، سعی در تقویت روحیه انگیزشی آنان داریم.

وی با بیان اینکه 64 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها 19 میلیارد و 486 میلیون تومان اعتبار نیاز است، تاکید کرد: 11 پروژه توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور در دست پیگیری است؛ ضمن اینکه 23 پروژه نیز مربوط به حوزه روستایی است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی ورزشی متعددی توسط دستگاه ورزش برای گرامیداشت دهه مبارک فجر تدوین شده که از جمله آن می‌توان به برگزاری مسابقات داژبال انتخابی همدان، همایش بزرگ ورزش صبحگاهی، همایش بازی فکری کودکان، جشنواره طناب‌زنی، جشنواره آدم‌برفی، مسابقات فوتسال کارکنان دولت کشور در همدان، مسابقات آمادگی جسمانی، مسابقات فریزبی، برگزاری همایش اسپینینگ و کانگوجامپ، همایش‌های کوهنوردی خانوادگی و جشنواره فرهنگی ورزشی "دا" ویژه دختران و زنان ساکن در روستاها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به مناسبت ایام مبارک دهه فجر همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی آدینه در سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان‌های تویسرکان، اسدآباد و بهار روز جمعه سیزدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

منعم با بیان اینکه یکی از اقشاری که در سال‌های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی حضوری فعال در عرصه‌های مختلف جامعه داشته‌اند، خانواده بزرگ ورزش بوده است، تصریح کرد: ورزشکاران استان و کشور رسالت خود در قبال حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام را به خوبی در میادین مختلف به‌ خصوص مسابقات ورزشی ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه ورزش و جوانان همدان در دو سال اخیر دستاوردهای مطلوبی در ورزش قهرمانی، همگانی و امور جوانان کسب کرده به گونه‌ای که ضمن افزایش مدال‌آوری‌های قهرمانی، در توسعه زیرساخت‌ها، افزایش سرانه ورزشی و ایجاد امید و نشاط در بین جوانان موفق عملکردی موفق داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: 50 هیات ورزشی در استان همدان فعالیت دارند و تمام هیات‌ها در دو سال اخیر توانسته‌اند به موفقیت‌های ارزنده دست یابند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در هشت ماهه امسال ورزشکاران استان همدان 74 عنوان فراملی در 20 رشته ورزشی کسب کرده‌اند که این آمار در هشت ماهه سال گذشته 39 عنوان در 17 رشته بوده که بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست خبری از زحمات چندین ساله "سلیمان رحیمی" پیشکسوت عرصه ورزشی‌نویسی استان همدان توسط روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام / 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان