آخرین اخبار

18. بهمن 1396 - 8:42   |   کد مطلب: 32792
مسئول بسیج سازندگی تویسرکان با تأکید بر اینکه از اولویت های این نهاد توجه به رفع محرومیت در مناطق مختلف است، گفت: در این زمینه و با رویکرد تحقق اقتصادی مقاومتی در سال جاری 19 واحد کوچک تولیدی با ارائه تسهیلات لازم به متقاضیان ایجاد شد که زمینه اشتغال 34 نفر را فراهم کرده است.

« رضا ناصری»در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: بسیج سازندگی تویسرکان از ابتدای سال جاری اکنون با مبلغ 205 میلیون تومان توانسته 19 واحد کوچک در عرصه صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی راه اندازی کرده است.

اشتغالزایی برای 34 نفر با ایجاد 19 واحد کوچک تولیدی

وی اظهار کرد: 12 واحد از این تعداد در عرصه صنایع تبدیلی و هفت واحد آن در عرصه اقتصاد مقاومتی بوده که زمینه ساز ایجاد اشتغال برای 32 شده است و در حال حاضر نیز تمامی این واحدها فعال هستند.

 مسئول بسیج سازندگی تویسرکان افزود: این روزها زندگی های بسیاری با مشکلات معیشتی می گذرد و بیکاری ریشه تمام این سختی ها است، به همین دلیل توجه به فراهم ساختن شرایط مساعد در راستای زمینه چینی برای ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال جوانان از رویکردهای مهم و اولویت های بسیج سازندگی است.

ناصری تصریح کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی به کارآفرینان می تواند نقطه قوتی برای شروع یک کار و رهایی از بیکاری باشد، که این امر البته بیش از همه همت خود متقاضیان برای ایجاد و توسعه واحدهای خرد اقتصادی و حتی واحدهای تولیدی توسعه یافته را نیز می طلبد.

11 پروژه عمرانی در سطح شهرستان اجرایی شد

وی در ادامه به دیگر رویکرد بسیج سازندگی برای ریشه کنی محرومیت پرداخت و عنوان کرد: در سال جاری در بحث محرومیت زدایی 11 پروژه عمرانی پیش روی داشتیم که به سرانجام رسید.

 مسئول بسیج سازندگی تویسرکان گفت: از جمله چهار مورد از این تعداد کمک به محرومین در زمینه ساخت و ساز، یک مورد خانه عالم، چهار مورد تعمیر و بازسازی مدرسه، یک مورد تعمیر و بازسازی بقاع متبرکه و یک مورد نیز کمک به ساخت و ساز مسجد بوده است.

تیم های بسیج جامعه پژشکی، همچنان فعال در عرصه های خدمت رسانی به محرومان

ناصری با بیان اینکه تیم های بسیج جامعه پژشکی، همچنان فعال در عرصه های خدمت رسانی به محرومان هستند، افزود: در حوزه خدمات بهداشتی ـ درمانی در مناطق روستایی و عشایری هم سعی بر آن شد تا با اعزام چهار تیم پزشکی به مناطق محروم و ویزیت و همچنین توزیع داروی رایگان متناسب با نسخه پزشکی آنان، خدماتی هرچند اندک در این زمینه به مردم این مناطق ارائه شود.

وی عنوان کرد: مردم بسیاری در این مناطق محروم گاهی پیش آمده که از پس هزینه یک ویزیت معمولی درمانی هم بر نمی آیند، از این رو توجه به سلامت آنان می تواند بسیار مهم باشد.

160 بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع شد

 مسئول بسیج سازندگی تویسرکان در ادامه اظهار کرد: در زمینه توزیع بسته های حمایتی از نیازمندان در سال جاری تاکنون 160 بسته حمایتی توزیع شده، که شامل اقلامی از جمله برنج، روغن، لپه و شکر بوده است.

ناصری گفت: در این مدت نیز توانستیم با تهیه یک مورد جهیزیه از سوی بسیج ساندگی زوج جوانی را راهی خانه بخت کنیم.

به گزارش رودآور؛ روستانشینان به دلیل بُعد مسافتی که با مرکز شهرها دارند از نداشتن پزشک رنج می برند، گرچه در هر منطقه درمانگاه و خانه بهداشت هم وجود دارد اما بسیار شده که این درمانگاه ها شبانه روزی که نیستند هیچ، بعدازظهرها هم درب هایشان بسته است و به دلیل کمبود پزشک اکثر اوقات بیماران با مشکلات بسیار دسته و پنجه نرم می کنند، اقدامات بسیج سازندگی با همکاری بسیج جامعه پزشکی در محرومیت زدایی، نور امید را در دلهایشان روشن کرده است.

همچنین بسیج سازندگی با توجه به منویات رهبری، چندین سال است با ارائه تسهیلات اقتصادی مقاومتی به متقاضیان، توانسته واحدهای تولیدی کوچک در راستای رفع معضل بیکاری ایجاد کند و با این راهکار همراه محرومان در ایجاد منبع درآمدی برایشان شده است.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان