آخرین اخبار

19. بهمن 1396 - 5:19   |   کد مطلب: 32813
همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، 160 بسته حمایتی بین خانواده های نیازمند در مناطق محروم تویسرکان توسط بسیج سازندگی این شهرستان اهداء شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها با این اوضاع و احوال نامساعد اقتصادی، هستند خانواده هایی که از تأمین دو وعده غذایی متوالی درمانده اند و اما از آن سو نیز برخی دیگر جهادگونه در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، هرزچندگاهی سبدهای حمایتی تهیه کرده و در اختیار این خانواده ها قرار می دهند.

در این میان بسیج سازندگی شهرستان تویسرکان نیز با تأسی به امیرالمؤمنین(ع)، خانواده های نیازمند در سطح شهرستان را شناسایی کرده و بدون اینکه ذکر نامی از آنان در محفلی شود، برایشان سبدهای غذایی و یا دیگر بسته های حمایتی تهیه می کنند، تا آنان حداقل برای روزهایی هم که شده دغدغه تهیه یک لقمه نان را نداشته باشند و نگران از این نباشند، که سر گرسنه بر بالین بگذارند.

«رضا ناصری» مسئول بسیج سازندگی تویسرکان به خبرنگار رودآور گفت: در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه تاکنون 160 سبد غذایی تهیه و در اختیار خانوارهای بی بضاعت قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: این سبدهای غذایی شامل، برنج، روغن، لپه و شکر و گاهی هم مرغ و گوشت بوده است.

به گزارش رودآور؛ بی تردید در هر روستا، شهر و شهرستانی نیازمندانی هستند، که یاری مردم را طلب می کنند، آنانی که حتی شده، در ماه یک بار هم رنگ گوشت به چشمان نخورده و طعم آن را احساس نمی کنند و با سیلی صورت خودشان را سرخ کرده تا کسی گرفتارهای معیشتیشان را نبیند.

گرفتاری هایی که به طور عمده ریشه در نبود شغلی مناسب برای سرپرست خانواده آن هم به دلیل بالا بودن معضل بیکاری در شهرستان تویسرکان دارد.

امید آن که با ورود کمک های خیران و همکاری آنان با مجموعه بسیج سازندگی فعالیت های محرومیت زدایی این نهاد گسترده تر شود، تا شاهد آن نباشیم که خانواده ای بدسرپرست نیازمند یک وعده غذایی خود باشد.

ناگفته نماند که فعالیت های بسیج سازندگی تنها معطوف به تهیه بسته های حمایتی برای خانواده های نیازمند نمی شود، بلکه کمک به ساخت و بهسازی خانه های محرومان به ویژه در مناطق محروم روستایی، همکاری با کشاورزان بی بضاعت در کاشت، داشت و برداشت محصولشان بدون هیچ گونه چشم داشتی و یا برگزاری دوره های آموزشی متنوع در راستای آموختن حرفه های مختلف برای اقشار مختلف و در نهایت ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان برای ایجاد واحدهای تولیدی کوچک، همه و همه تنها بخشی از فعالیت های جهادگران در راستای زدودن رنگ محرومیت از جامعه است.

زنگنه

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان