آخرین اخبار

6. اسفند 1396 - 11:59   |   کد مطلب: 33067
با بیان اینکه نفوذ؛ اسم رمز دشمن در تبلیغات گسترده و شایعات علیه پیشرفت های نظام است، گفت: برخی ها حتی با داشتن مسئولیت در کشور، نگاهشان به غرب یک نگاه فرشته نجات است که در اینجا تنها بصیرت افزایی راهکار مقابله با ترفندخودی های فریب خورده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اخیراً در کشور هر جا موفقیتی وجود داشته است، شاهد هستیم که پشت سرش فتنه و تنش در کشور اتفاق می افتد، از سویی دیگر رهبر معظم انقلاب  هم عنوان کرده اند که دشمن به این نتیجه رسیده نظام اسلامی ایران از داخل باید درگیر خودش باشد.

اتفاقات اخیر نشان می دهد که دشمن به دنبال تهی کردن نظام و القاء یاس و ناامیدی بین مردم و به ویژه جوانان این مرز و بوم است.

دشمن اهداف تعریف شده ای برای بهره گیری از تبلیغات رسانه ای علیه ملت ما دارد

از این رود «محمود قاسمی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: یکی از سیاست های تعریف شده رسانه ای دشمن این است که از شبکه های اجتماعی  و 250 شبکه ماهواره ای فعال به زبان فارسی در کشور استفاده می کنند و از اهداف تعریف شده آن ها ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است.

وی اظهار کرد: از سویی هم شاهد هستیم که بارها رهبر انقلاب در سخنان خودشان به مسئولان گفته اند که موفقیت های نظام در تمامی عرصه ها را به درستی و جامع به مردم منعکس کنند.

پشتوانه مردمی، قدرت نرم نظام در برابر دشمنان است

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: روزهایی همچون 22 بهمن ها و کسب موفقیت های نظام در تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی و علمی روزهای شادی آور برای نظام است و حضور مردم در صحنه های انقلاب به عنوان پشتوانه های اصلی و قدرت نرم نظام در برابر دشمنانی است که به دنبال القاء ناامیدی در جامعه هستند و می خواهند این قدرت نرم نظام را کاهش دهند.

دشمن به دنبال کاهش تأثیر معنوی پیشرفت های عرصه های علمی و اقتصادی در بین مردم است

قاسمی تصریح کرد: به طور مثال زمانی که ما پیشرفت های علمی داشتیم و از داروهای جدیدی رونمایی می کنیم یا کارخانه های جدیدی را تأسیس و در این حوزه موفقیت های چشمگیری حاصل شده است، رسانه های دشمن شگردشان این است که درحد پخش یک خبر هم تحمل نمی کنند و اگر بتوانند حتی برای آن یک چالش بزرگ ایجاد می کنند و می آیند و می گویند این پیشرفت علمی صحت ندارد و یا مونتاژ بوده و یا از جایی دیگر آورده شده است.

هرجا نظام ما گامی رو به جلو برداشته با شایعاتی از طرف دشمن برای ناامید کردن مردم روبرو بودیم

وی عنوان کرد: به همین دلیل می طلب در این راستا مسئولان باید به صورت مستند، روشن و برجسته توانمندی های نظام را به گونه ای صحیح برای مردم معرفی کنند که تمامی حقایق روشن شود و مردم هم بر این باور خود بیافزایند که هرجا نظام ما گامی رو به جلو برداشته با شایعاتی از طرف دشمن برای ناامید کردن مردم روبرو بودیم و تحت تأثیر القائات دشمنان قرار نگیرند.

در جنگ نرم، هزاران نفر به جای اسلحه، رسانه و شایعات را علیه ملت به دست گرفته اند

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مردم ما در جنگ سخت به خوبی می دانند که دشمنانشان همچون تروریست ها و داعشی ها و تکفیری ها خیمه زده اند و می دانند این خطر جدی است و به طور معمول و طبیعی اقدامات لازم برای مقاومت در بین ایجاد می شود، در جنگ نرم نیز می بایست همه بر این باور باشیم که دقیقاً مشابه همین هزاران نفر به جای سلاح گرم، رسانه را به دست گرفته اند و جلوی مانیتورها نشسته اند و به جای شلیک گلوله، شایعات و یاس و ناامیدی علیه ارزش های نظام ما به کارمی گیرند.

قاسمی با بیان اینکه نفوذ؛ اسم رمز دشمن در تبلیغات گسترده و شایعات علیه پیشرفت های نظام است، تصریح کرد: یعنی ما با لشکری مواجه هستیم که این لشکر دقیقاً همچون سربازان یک پادگان به صورت برنامه ریزی شده و منسجم عمل می کند  اما به جای اسلحه،توپ، تانک و گلوله، رسانه، فیلم، عکس و سخنان غیرواقع منتشر می کند و وظیفه ما است تا با بصیرت افزایی عموم مردم را از این خطر و نفوذ آگاه سازیم.

در طول تاریخ، برخی خودی ها آب به آسیاب دشمن ریخته اند/برخی ها حتی با داشتن مسئولیت در کشور، نگاهشان به غرب یک نگاه فرشته نجات است

وی همچنین به همراهی برخی عناصر داخلی و فتنه با دشمنان نظام اشاره کرد و گفت: اینان در حقیقت فی قلوبهم مرض های نظام هستند که از زمان صدر اسلام تاکنون افرادی همچون آنان عمل کرده اند، ابوموسی اشعری ها، طلحه و زیبرها و یا اشعث بن قیس هایی که دوست دارند همیشه طرفداری از دشمن کنند و به نوعی آب به آسیاب دشمن بریزند و در همان مسیری حرکت کنند که  دشمن حرکت می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: این روزها این گونه افراد، نگاهشان به غرب یک نگاه فرشته نجات است مثل میرزاملکم خانی هایی که در زمان مشروطه می گفتند ما برای پیشرفت از فرق سر تا ناخن پا فرنگی شویم تا بتوانیم کشور را پیش ببریم.

بصیرت افزایی راهکار مقابله با ترفندخودی های فریب خورده

قاسمی افزود: امروز نگاه برخی از افرادی که در جامعه هستند و حتی ممکن است پست و مسئولیتی هم داشته باشند همین نگاه است، آن ها تکیه بر توانمندی های خودمان را  کم می بینند و همیشه اروپا و امریکا را فرشته نجات کشور حساب می کنند و متأسفانه نوع تحصیلات و نوع آموزش هایی هم که در دوران تحصیل داشته اند هم زمینه را در ذهنشان ایجاد کرده است که ما خودمان هیچی نداریم، نمی توانیم و ضعیف هستیم و اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید امید ما باید به اروپا و یا امریکا باشد.

وی ادامه داد: همواره افرادی بودند که ممکن است حتی سواد بالا داشته و یا مسئولیتی هم داشته باشند، اما به دلایلی در راستای برنامه های دشمن حرکت کردند، اینجا است که باید با بصیرت افزایی توطئه های دشمن از جمله توطئه نفوذ را خنثی کنیم.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان