آخرین اخبار

8. اسفند 1396 - 10:23   |   کد مطلب: 33112
رئیس فدراسیون بدمینتون کشور گفت: مسابقات باشگاهی بدمینتون کشور با قدرت بیشتری برگزار خواهد شد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، محمدرضا پوریا ظهر سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیئت بدمینتون استان همدان گفت: همدان از استان های موفق در پرورش استعدادهای بدمینتون کشور است.

وی بابیان اینکه امیر جباری ملی پوش و کاپیتان تیم ملی بدمینتون جوانان کشورمان از پدیده های مستعد بدمینتون همدان است که توانسته جایگاه برتر کشور را در رده های سنی پایه طی سال های گذشته کسب کند، گفت: بدمینتون همدان نباید تنها دلخوش افتخارآفرینی امیر جباری باشد بلکه باید با برنامه ریزی و استعدادیابی مناسب زمینه پرورش و شکوفایی قهرمانان این رشته را فراهم کند.

وی همدان را مستعد توسعه رشته بدمینتون دانست و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب  این رشته ورزشی را در سطح آموزش و پرورش گسترش داد.

رئیس فدراسیون بدمینتون بااشاره به اینکه مسابقات بدمینتون جام فجر هرسال در بهمن ماه برگزار می‌شود و این مسابقات از مسابقات معتبر جهانی است، گفت: مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر در آسیا و جهان تثبیت شده است.

وی عنوان کرد: نخستین سالی که این مسابقات در تهران برگزار شد تنها دو تیم خارجی حضور داشت اما امسال مسابقات را با ۱۵ تیم خارجی برگزار کردیم و با برنامه ریزی صورت گرفته سعی شده این رقابتها را در سال آینده با ۲۰ تیم خارجی برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون بدمینتون به اهمیت بازی‌های بدمینتون جام فجر اشاره کرد و گفت: در این رقابت‌ها بازیکنان در کشور آسیا و جهان صاحب رنک می‌شوند ضمن اینکه برگزاری شایسته این مسابقات توسط ایران سبب شد مسابقات بین‌المللی در رده جوانان برای نخستین بار در سمنان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اردوی IOP بهترین اردویی است که در ایران برگزار شده عنوان کرد: این اردو کمپ پیشرفته المپیک است که فقط در مالزی و اندونزی است.

رئیس فدراسیون بدمینتون افزود: به دلیل اینکه امیر جباری از همدان و ثریا آقایی از تهران دارای رنک و بازیکنان اختصاصی این کمپ هستند، توانستیم این اردو را در زنجان برگزار کنیم که با حضور مدرس جهانی در این کمپ نفرات بیشتری از ایران مورد توجه قرار گرفتند.

وی با اشاره به مصوب شدن پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری مسابقات باشگاه های آسیا گفت: در مجمع اخیر فدراسیون آسیایی پیشنهاد کردیم که مسابقات باشگاه های آسیا در چهار منطقه برگزار شود و خوشبختانه شب گذشته این پیشنهاد مورد تصویب کنفدراسیون بدمینتون آسیا قرار گرفت.

پوریا عنوان کرد: به دلیل مصوب شدن مسابقات آسیایی از این پس مسابقات باشگاهی در کشور با قدرت بیشتری برگزار خواهد شد و تیم های سعی می کنند تا با قهرمانی در مسابقات لیگ برتر راهی مسابقات آسیایی شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان