آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1397 - 16:42   |   کد مطلب: 33804
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگاه می‌خواهد طرحی از کمیسیون تا مجلس بیاید که به سمت عدالت است هزاران تیر به سوی آن شلیک می‌شود، گفت: در شأن مجلس و نظام نیست که در بین کارکنان بی‌عدالتی داشته باشیم.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در آیین سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند افتخارآمیز کشور به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا این سند در آموزش و پرورش اجرایی شود، افزود: در حال حاضر تعاملات سازنده‌ای بین آموزش و پرورش و مجلس صورت گرفته است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه برای معلمان، دانش‌آموزان و مدرسه است، تصریح کرد: حداقل 600 کارشناس زبده کشوری که حرف برای گفتن دارند این سند را تأیید کردند.

وی با بیان اینکه زمانی شورای انقلاب فرهنگی همه مواد، تبصره‌ها و راهکارها را مصوب کرد و سر سوزن نگاه جناحی به این مسئله نداشت، گفت: مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نسخه شفابخش می‌دانند.

* نظام رتبه‌بندی معلمان باید مورد توجه قرار گیرد

حاجی‌بابایی با بیان اینکه اگر مسیر سند تحول بنیادین به درستی اجرا شود در هیچ قسمتی دچار مشکل نمی‌شویم، عنوان کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد نظام رتبه‌بندی معلمان است که این نظام بر اساس یک نقشه جامع علمی کشور در حال آماده شدن است.

وی با بیان اینکه ارتقای جایگاه استادان، فناوران و معلمان در برنامه ششم توسعه مصوب شده و جز این راهی نداریم، ادامه داد: اعتقاد ما این است که در نظام رتبه‌بندی معلمان یک معلم باید جایگاه هیات علمی داشته باشد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار نظام رتبه‌بندی معلمان، مهندسی نیروی انسانی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: این بدان معناست که در دراز مدت و بر اساس نقشه راه، بعد از 10 سال هیچ معلمی زیر مدرک لیسانس در دوره ابتدایی پیدا نمی‌کنیم.

* تا زمانی که دانشگاه تربیت معلم نداشته باشیم نمی‌توانیم آموزش و پرورش را اداره کنیم

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند روز گذشته خود به دانشگاه فرهنگیان رفتند و فرهنگیان را قلب تپنده سند تحول برشمردند، گفت: تا زمانی که ما دانشگاه تربیت معلم نداشته باشیم نمی‌توانیم آموزش و پرورش را اداره کنیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه ما در کشور دانشگاه‌ها بزرگی همچون شریف، تهران و بهشتی و ...داریم اما استادی که در این دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند 70 درصد به روش علمی و تنها 30 درصد تربیتی است، ادامه داد: این موضوع در دانشگاه فرهنگیان بالعکس است و این یعنی معلمی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود روش تدریس و تربیت را کاملاً می‌داند.

* باید ضمن خدمت برای معلمان را جمع کنیم

وی با بیان اینکه ما باید ضمن خدمت برای معلمان را جمع کنیم و فقط معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان به روز شود، تصریح کرد: دوران ضمن خدمت تمام به پایان رسیده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر سال باید 30 هزار دانشجو از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شود، اضافه کرد: سند تحول بنیادین باید در استان‌ها تدریس و ترسیم شود تا بدانیم که می‌خواهیم به کجا برسیم.

وی با بیان اینکه امسال هیچ بودجه‌ای به اندازه بودجه آموزش و پرورش کمک نشد و با دو سوم آراء رأی جمع شد، اضافه کرد: در مصوبات مجلس همه نمایندگان به آموزش و پرورش کمک کردند و قرار شد 5 هزار میلیارد تومان بودجه از بانک‌ها و شرکت‌ها برداشته شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه از 5 هزار میلیارد تومان، 3 هزار و 400 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش و یک‌هزار و 600 میلیارد برای دانشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: برای نخستین بار است که دست آموزش و پرورش باز است.

وی با بیان اینکه با حرکت سازنده‌ای که صورت گرفته امسال پروژه‌های نیمه‌کاره را می‌توان بر اساس مصوبات تهاتر پیگیری کرد، افزود: مشکلی در خصوص پیگیری و حل مشکلات نداریم.

*امسال 400 میلیارد تومان سرانه مدارس افزایش پیدا کرده است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال 400 میلیارد تومان سرانه مدارس افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: سرانه آب، برق و گاز مدارس رایگان شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که به دنبال تحقق آن هستیم نظام همسان‌سازی حقوق در کشور است، تصریح کرد: یکی از سخت‌ترین کارها در برنامه ششم توسعه مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین بود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه هرگاه می‌خواهد طرحی از کمیسیون تا مجلس بیاید که به سمت عدالت است هزاران تیر به سوی آن شلیک می‌شود، اظهار کرد: در شأن مجلس و نظام نیست که در بین کارکنان بی‌عدالتی داشته باشیم و به دنبال آن هستیم که طرح‌ها را بهتر و زودتر اجرایی کنیم.

*تفکر واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی ضد تفکر رهبری است

وی با بیان اینکه این تفکر در کشور وجود دارد که درصدی از آموزش و پرورش به بخش خصوصی داده شود، عنوان کرد: این تفکر اشتباه و ضد تفکر رهبری است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید با حاکمیت اداره شود، گفت: به آمریکا، کانادا، ترکیه و فرانسه بروید و ببینید که چند درصد از آموزش و پرورش توسط بخش خصوصی اداره می‌شود؟ آنها آموزش و پرورش را به بخش خصوصی نمی‌دهند.

* نباید مدارس دولتی را خصوصی کنیم

وی با بیان اینکه ما نباید مدارس دولتی را خصوصی کنیم، خاطرنشان کرد: این وضعیت به معنای دور شدن از اهداف نظام و اسلام است؛ ما باید همه کمک کنیم این اتفاق شکل نگیرد زیرا نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برخی برای جاهای دیگر خوب پول خرج می‌کنند ولی به آموزش و پرورش که می‌رسد می‌گویند پول نداریم، اضافه کرد: این روند طی سالیان سال بوده است.

وی با تأکید بر اینکه معتقدم و ثابت می‌کنم که برای خرج کردن در آموزش و پرورش پول کم نیسـت، ادامه داد: من معلمی را در چارچوب نظام و قانون می‌دانم و معتقدم معلم نجیب‌ترین انسان‌هاست.

*خط قرمزم در مجلس آموزش و پرورش است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط قرمزم در مجلس آموزش و پرورش است، تصریح کرد: هرگاه می‌خواهیم از حقی دفاعی کنیم برخی می‌گویند نگاهت پوپولیستی است که در جواب به آنها می‌گویم اگر راست می‌گویی تو نیز از حرف‌های پوپولیستی بگو!

وی با اشاره به اینکه همواره پیامبر اکرم(ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زد و از حقوق آنها دفاع می‌کرد حال اگر در این زمان بود سیاستمداران به شخص ایشان چه می‌گفتند؟ اظهار کرد: از علم و معلم دفاع می‌کنم.

* از علم و معلم دفاع می‌کنم

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما به دنبال حل مقطع تحصیلی و ادامه تحصیل هستیم، گفت: امید است با هماهنگی که بین مسوولان وجود دارد همه کارها با دقت انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم به چیزی جز کار فکر کنیم و حوصله فلان حزب و حاشیه را نداریم، افزود: با همکاری سازندهمسوولان استان در سال 97 ردیف‌های گوناگون از مجلس برای همدان گرفته شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های بی‌حاشیه کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: هر کس هر سلیقه‌ای دارد مبارکش باشد، ما باید به فکر مشکلات جوانان باشیم.

وی با بیان اینکه در همان روزهای نخست فعالیت مدیرکل آموزش و پرورش گفتم که اگر مشکلی دارید به من اطلاع دهید در غیر این صورت مشکل مدیران دیگر را حل می‌کنم، ادامه داد: برای افتتاح دو استخر ورزشی فرهنگیان در همدان 3 میلیارد و 700 تومان بودجه لازم بود که از این مقدار 2 میلیارد تومان 28 اسفندماه به حساب نوسازی مدارس همدان واریز شد و بقیه آن در زمان تکمیل پروژه پرداخت می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این دو استخر یکی در ناحیه یک و دیگری در ناحیه 2 قرار دارد، افزود: طرح‌‎های نیمه‌تمامی در شهرستان‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان باید 10 تا 15 استخر ورزشی داشته باشیم، گفت: بزرگترین افتخارم این است که تمام تلاشم را برای خدمت به دیگران به کار گرفتم و تا زمانی که در مجلس هستم از جایگاه معلمی حمایت می‌کنم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان