آخرین اخبار

20. مرداد 1398 - 2:46   |   کد مطلب: 34182
یک مشاوره خانواده معتقد است فردی که قصد ازدواج دارد باید بتواند اول از همه هدفش از ازدواج را مشخص کند و بعد به سراغ پر کردن تنهایی خود برود.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سارا گلستانی مشاوره خانواده در گفت‌وگویی در خصوص اینکه آیا با ازدواج احساس دلتنگی و تنهایی از بین می‌رود، اظهار کرد: افرادی که قصد ازدواج دارند باید به این سوال، پاسخ دهند هدف از ازدواج چیست؟ و آیا با ازدواج به دنبال پر کردن تنهایی خود هستند یا خیر؟، تنهایی یک پدیده طبیعی برای تمام بشر است  و ما باید بپذیریم این پدیده را تجربه خواهیم کرد و  بسیاری از دوران زندگیمان  تنها سپری خواهد شد.

این مشاوره خانواده بیان کرد: در واقع در کنار کسب تجربیات با اطرافیان، تجربه فردی هم افزایش پیدا می‌کند چرا که دنیای ذهنی هر کدام از ما با بقیه تفاوت دارد و اینکه هر لحظه تجربه‌هایی که ما از کودکی تا به امروز کسب کرده‌ایم دنیای ذهنی ما را می‌سازد، طبیعتا هیچ دنیایی برای دو نفر یکسان نیست و آن چیزی که در ذهن ما است با فرد دیگر تفاوت دارد و در واقع ما تنهایی را خودمان تجربه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آیا ازدواج مدرن محکوم به شکست است؟

باید برای تجربه زندگی مشترک آماده باشید

وی ادامه داد: باید بدانیم تنهایی و خلاء دلتنگی را آیا می‌توان با کنار هم بودن و ازدواج پر کرد یا خیر؟  و چه بخشی از این تنهایی را می‌توان با ازدواج تکمیل کرد، در واقع بخشی از زندگی خود را می‌توانیم با فردی به اشتراک بگذاریم که بتوانیم تجربیات مشترکی را با هم کسب کنیم، پس در ازدواج هم به دلیل اینکه تعداد زیادی اتفاقات و تجربیات مشترکی در آن وجود دارد ، لازم است افرادی  با هم ازدواج کنند که آن مشترکات لازم را دارند و به حدی از نگاه مشترک رسیده باشند که با هم یا در گذران زندگی روزمره تصمیماتی را که در زندگی لازم است  با هم بگیرند و به تفاهم برسند.

این مشاوره خانواده افزود: اگر دو نفر با عقیده‌های متفاوت قصد ازدواج با هم را دارند باید بدانند این یک زندگی مشترک است و بتوانند تصمیم مشترکی با هم بگیرند و کنار هم شاد باشند در این صورت افراد کمتر احساس تنهایی و دلتنگی می‌کنند؛ اگر فردی یک بار در زندگی خود شکست عاطفی خورده باشد به معنای این است که احتمالا یا انتخاب درست یا مدیریت درستی در آن رابطه وجود نداشته است، حالا این انتخاب می‌تواند یا از طرف او یا از فرد مقابل باشد.

گلستانی ادامه داد: فرد قبل از اینکه به ازدواج جدیدی رو آورد لازم است آن مهارت‌هایی که در مدیریت یک رابطه ندارد را کسب کند و آن‌ها را یاد بگیرد در این صورت می‌تواند مجدد  به انتخاب فرد جدیدی فکر کند و زندگی مشترک خود را با او شروع کند.

وی تشریح کرد: اگر افراد از روی تنهایی به سمت ازدواج بروند نیاز به یک دفاع روانی دارند تا فشار اضطراب و استرسی که دارند رها شود در نتیجه در این مواقع بلافاصله وارد رابطه جدیدی می‌شود چرا که نمی‌خواهد این تنهایی ادامه دار شود در نهایت به درمان خود قبل از شروع یک رابطه جدید فکر نمی‌کند و باعث می‌شود ازدواج مجدد او نیز موفقیت آمیز نباشد.

بیشتر بخوانید: ازدواج با چه کسانی ممنوع است؟

این مشاوره خانواده گفت: هرگز هیچ فردی با ازدواج دلتنگی را فراموش نخواهد کرد، دلتنگی یک پدیده عاطفی و هیجانی است که در هر موقعیتی که احساس نبود رضایت و غمگینی داشته باشیم آن را تجربه خواهیم کرد، بنابراین اینکه ما احساس کنیم می‌توانیم جلوی هیجانات طبیعی را با ازدواج بگیریم تفکر نادرستی است.

گلستانی در پایان یادآور شد: هیجانات طبیعی و ناخوشایند همواره وجود دارند و این هیجانات ادامه خواهد داشت تنها چیزی که باعث می‌شود حال بهتری در این مواقع داشته باشیم این است که ما باید بدانیم چطور با هیجانات مثبت و منفی، خوشایند یا ناخوشایند درست برخورد کنیم.

انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان