آخرین اخبار

28. تير 1397 - 16:47   |   کد مطلب: 34279
جشنواره پاراگلایدر تا فردا در شهرستانه ادامه دارد
اوج هیجان در ارتفاعات همدان
جشنواره کشوری پاراگلایدر به مناسبت رویداد «همدان 2018» در سایت پروازی شهرستانه استان همدان در حال برگزاری است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، جشنواره کشوری پاراگلایدرسواری به همت هیات انجمن‌های ورزشی استان همدان از روز گذشته در ارتفاعات شهرستانه استان همدان آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت.

این جشنواره در راستای رویداد همدان 2018 در حال برگزاری است که در آن شرکت‌کنندگان در دو بخش بانوان و آقایان در قالب پروازهای آزاد و مسابقه هدف‌زنی به رقابت می‌پردازند.

200 ورزشکار در این جشنواره حاضر هستند و نکته جالب اینکه 50 نفر از شرکت‌کنندگان از استان همدان پرواز می‌کنند.

سیدمحمد عیوقیان رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان همدان با بیان اینکه این جشنواره در راستای رویداد همدان 2018 برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم همدان را به خوبی به گردشگران و شرکت‌کنندگان این جشنواره معرفی کنیم، اظهار کرد: استان همدان دو سایت پروازی در مناطق شهرستانه و بارابند اسدآباد دارد و برای پیشرفت این رشته و معرفی جذابیت‌های آن راهی جز برگزاری مسابقات در همدان نداریم.

وی با بیان اینکه شهرستانه یکی از دره‌های واقع در کوهستان الوند است، عنوان کرد: این منطقه در امتداد جاده قدیمی همدان به تویسرکان از طریق گنج‌‌نامه به روستای سی‌سانه، قلعه استیجان و قلعه تیمیجان و در انتها در بلندترین قسمت به روستای شهرستانه ختم می‌شود.

عیوقیان با بیان اینکه چتربال سواری یا پاراگلایدینگ یک ورزش تفریحی و رقابتی است، تصریح کرد: در هنگام پرواز خلبان آن، پروازی با ویژگی‌هایی مثل سبک‌وزنی و پرواز آزاد را به طور همزمان با یک چتربال که در واقع نوعی بادپر است، تجربه می‌کند.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان همدان با بیان اینکه ورزش چترپری در ایران زیر مجموعه‌ای از ورزش‌های هوایی است، تاکید کرد: انجمن ورزش‌های هوایی ایران به‌عنوان متولی این ورزش در کشور زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کند.

حادثه در جشنواره پاراگلایدرسواری

اما از آنجا که این رشته یک ورزش مخاطره‌آمیز است، برگزاری جشنواره کشوری پاراگلایدر در همدان نیز عصر دیروز با یک حادثه همراه بود.

در این حادثه یک مرد 50 ساله تهرانی هنگام فرود آمدن، کنترل پاراگلایدر را از دست داد و به شدت با زمین برخورد کرد.

طبق اعلام مسؤولان جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان، این ورزشکار از ناحیه پا دچار جراحاتی شده بود که بلافاصله توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شد.

گفتنی است؛ سال 95 بر اثر سقوط یک پاراگلایدر در سایت پروازی شهرستانه، دو برادر 27 و 34 ساله با سابقه بیش از پنج سال پرواز که خلبان و کمکی این پاراگلایدر بودند، جان باختند.

انتهای پیام / 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان