آخرین اخبار

7. مرداد 1397 - 5:57   |   کد مطلب: 34323
مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: طی چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از ۶ هزار تن انواع کشمش دانه دار و بدون دانه با مجوز اداره کل استاندارد از همدان صادر شد.

به گزارش رودآور؛ محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری از وظایف سازمان استاندارد است، اظهار داشت: اداره کل استاندارد استان همدان علاوه بر انجام سایر مأموریت‌ها، امر نظارت بر صادرات و واردات کالاها از گمرکات مستقر در استان را نیز به عهده دارد که این مسئولیت بر عهده اداره بازرسی و نظارت بر امور صادرات و واردات این اداره کل است.

مددی افزود: زبان استاندارد زبان تفاهم بین المللی است و در صورتی که هم خریدار و هم فروشنده پایبندی خود را به استاندارد خاصی اعلام کنند می توانند در پناه این زبان مشترک به راحتی داد و ستد خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مطابقت کالا و خدمات با استاندارد بدین معنا است که در آن موارد قواعد، اصول و مقررات ویژه ای رعایت شده است، گفت: در بخش صادرات با هدف توسعه صادرات و جلب اطمینان خریداران خارجی و حفظ حسن شهرت کالاهای ایرانی، علاوه بر کالاهایی که تولید آنها در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است، ۶ قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زردآلو، زیره و زعفران نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری برای صادرات هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره کل استاندارد استان همدان طی چهار ماهه ابتدای سال جاری نسبت به صدور ۱۹۱ گواهینامه صادراتی برای بیش از ۶ هزار تن انواع کشمش دانه دار و بدون دانه به ارزش ۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۵۲۳ دلار اقدام کرده است.

مدیر کل استاندارد استان همدان بیان داشت: صادرات این محصول استان همدان به مقصد کشورهایی از جمله امارات، عراق، روسیه، اوکراین، قطر، کویت، بلاروس، ارمنستان، رومانی، سریلانکا و قزاقستان بوده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان