آخرین اخبار

18. مرداد 1397 - 1:28   |   کد مطلب: 34349
در میان بازوان رسانه‌ای ستاد مشترک عملیات روانی براندازی نظام جمهوری اسلامی، دستگاه تبلیغاتی – امنیتی دولت انگلیس یعنی «بی بی سی فارسی» ماموریت ویژه‌ای را برعهده دارد.

به گزارش رودآور به نقل از میزان؛ این روز‌ها ستاد مشترک عملیات روانی براندازی نظام جمهوری اسلامی در چند جبهه با بودجه واصله از کانون‌های مشخص، در جریان است.

از سلطنت‌طلب‌ها با معرکه‌گیری ته‌ماندهخاندان فاسد پهلوی که اخیرا نیز دریافت رشوه ۳۰۰ میلیون دلاری‌اش از سعودی‌ها خبرساز شده تا بهایی ها، سرکردگان گروهک تروریستی منافقین و تجزیه طلبان و سایر فرقه‌های تبهکار ضدایرانی، همه و همه از عناصر تشکیل دهنده همان ستاد مشترک عملیات روانی هستند که با دستور صادره از اتاق‌های فکر مستقر در واشنگتن و لندن و تل آویو، تمام تلاش‌شان را متمرکز بر ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران کرده‌اند.

این ستاد عملیات روانی برای پمپاژ اخبار جعلی و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در بین مردم ایران و همچنین انتشار مطالب تحریک‌کننده با هدف اغتشاش‌آفرینی، بازوان رسانه‌ای متعددی در اختیار دارد. از جانب همان مراکز مشخص، بودجه‌های کلانی نیز به این شبه رسانه‌ها تزریق شده است؛ بدین ترتیب ساختاری امنیتی شکل گرفته که کانون آن بی بی سی فارسی است. دستور کار محتوایی شبه رسانه‌های وابسته به آن ساختار، یکسان است اگر چه شاید در فرم و شکل کار، رعایت تفاوت‌ها و تمایز‌هایی به گردانندگان این شبه رسانه‌ها تجویز شده باشد.

ماموریت ویژه دستگاه تبلیغاتی – امنیتی بی‌بی‌سی فارسی
در میان بازوان رسانه‌ای ستاد مشترک عملیات روانی براندازی نظام جمهوری اسلامی، دستگاه تبلیغاتی – امنیتی دولت انگلیس یعنی «بی بی سی فارسی» ماموریت ویژه‌ای را برعهده دارد. شبه رسانه‌ای که بخش تصویری آن در طول ۱۰ سالی که از تاسیسش می‌گذرد به مرکز ثقل دروغ پردازی هدفمند علیه نظام و مردم ایران و محفلی برای تبلیغ عناصر تروریستی شناسنامه‌دار نظیر سرکردگان منافقین و امثال عبدالمالگ ریگی تبدیل شده است.

اما چرا طراحان پروژه مذبوحانه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، در ستاد عملیات روانی خود، ماموریت ویژه‌ای را به «بی بی سی فارسی» تفویض کرده‌اند؟ پاسخ به این سوال را باید در رویکرد مغرضانه و ضدایرانی این شبه رسانه جستجو کرد.

در واقع بی‌بی‌سی فارسی در طی سال‌های طولانی فعالیت خود در راستای اغراض دولت حامی متبوعش همواره متمرکز بر ضربه وارد آوردن به مردم ایران بوده است. این شبه‌رسانه در سیاست‌های خود بار‌ها به صورت علنی علیه ایران اقدام کرده است که می‌توان به نمونه‌های بسیاری در این رابطه اشاره کرد. بی‌بی‌سی با خبرسازی‌ها و اقدامات ایذایی خود علیه ایران به نوعی مرتکب نقض حقوق بشر شده است.

اقدامات ضدایرانی و تروریست‌پرورانه بی‌بی‌سی فارسی
مردم ایران هیچگاه حمایت این رسانه انگلیسی از سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان، یعنی «عبدالمالگ ریگی» را فراموش نمی‌کنند. ارادت بی بی سی فارسی به تروریست شناسنامه‌داری نظیر ریگی به حدی شده بود که برای او رپورتاژ آگهی سفارشی پخش می‌کرد!

بی بی سی فارسی، در سال ۹۲ در گزارشی که «کسری ناجی» تهیه کرده بود، از اقدامات گروهک تروریستی جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی در به شهادت رساندن چهارده نفر از مرزبانان ایران [منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان]حمایت کرد.

در این گزارش رپورتاژگونه، بی بی سی فارسی حتی از ذکر عنوان تروریست برای مهاجمان تروریست خودداری کرد و حمله این گروهک تروریستی به سربازان ایرانی را یک اقدام تلافی جویانه نامید!

پروژه جلادستایی
یک نمونه دیگر از اقدامات ضدایرانی بی بی سی فارسی، پروژه جلادستایی است. در این پروژه دستگاه تبلیغاتی – امنیتی بی بی سی فارسی به غسل تعمید جنایتکارانی می‌پردازد که دستانشان به خون جوانان ایران زمین آلوده است. در ماجرای قاتل خیابان پاسداران که داعش گونه مردم و تامین کنندگان امنیت مردم را سوار بر اتوبوس زیر گرفته بود، بی‌بی‌سی فارسی تلاش مذبوحانه‌ای را به کار بست تا این عنصر جانی و تبهکار را مظلوم جلوه دهد که البته تیرش به سنگ خورد و فعالان و مخاطبان رسانه‌ای در داخل و خارج از کشور اعتراض گسترده‌ای را به رویه تروریست‌پرورانه بی بی سی فارسی کردند.

ده‌ها و شاید صد‌ها مورد مشابه دو مورد فوق را می‌توان ضمیمه پرونده قطور ایران‌ستیزی‌های «بی بی سی فارسی» کرد؛ دستگاه تبلیغاتی – امنیتی که این روز‌ها مشخصا با توجه به ماموریت تفویض شده از جانب کانون‌های مرتبط با مثلث آمریکا – صهیونیستی – سعودی، بعنوان ستاد مشترک عملیات روانی براندازی نظام جمهوری اسلامی، به خبرسازی و خبرپراکنی مشغول است. ستاد مشترکی متشکل از فرقه‌های ضدایرانی و گروهک‌های تروریستی از منافقین تا سلطنت طلبان و عناصر فرقه ضاله بهاییت و حتی تجزیه‌طلبان که دستانشان به خون هم‌وطنان مرزنشین کشور آغشته است.

نکته قابل تامل آنکه گردانندگان «بی بی سی فارسی» هیچگونه ابایی از بیان آشکار و صریح نقش‌آفرینی خود در پروژه ضدایرانی جدید ندارند. آن‌ها با بسته‌های خبری که بر روی خروجی تلویزیون، سایت و کانال تلگرامی خود قرار می‌دهند، صریحا این پیام را به مخاطبان القاء می‌کنند که در پیشانی ستاد عملیات روانی علیه ایران هستند.

سنت‌شکنی شبه رسانه معاند
گردانندگان «بی بی سی فارسی» پیش‌تر از شگرد «القایِ بیطرفی» بهره می‌جستند و اغراض خود را در لفافه ارائه می‌کردند، اما آن‌ها این روز‌ها به طمع ارتقاء درجه در نزد کانون‌های متمول مرتبط با مثلث آمریکایی – صهیونیستی - سعودی، عنان از کف داده‌اند و از رعایت و اتخاذ شگرد‌های سابق خود عدول کرده‌اند و صریحا و بدون پرده تمایلات ضدایرانی خود را بروز و ظهور می‌دهند تا بتوانند پروژه ایجاد آشوب و اغتشاش‌آفرینی در ایران را عملیاتی کنند. پروژه‌‎ای که در دو مقطع در جریان فتنه ۸۸ و فتنه دیماه ۹۶ ناکام ماند و اگر چه آسیب‌هایی را به مردم ایران وارد آورد، اما نتوانست توطئه‌گران علیه ملت ایران را به هدف غایی و شوم خود برساند. به هر ترتیب بی‌بی‌سی فارسی این روز‌ها علنا به ترویج خشونت و تروریسم مبادرت می‌ورزد تا اهداف شکست خورده سابق محوله به خود را محقق سازد.

با اعضای باند مافیایی بی‌بی‌سی که امنیت مردم ایران را نشانه گرفته‌اند، بیشتر آشنا شوید
بدون تردید باند مافیایی وابسته به ستاد مشترک عملیات روانی براندازی نظام جمهوری اسلامی که مستقیما مردم ایران و امنیت آن‌ها را نشانه گرفته‌اند، آزاد نیستند که هر اقدام ضدامنیتی را علیه مردم ایران انجام دهند و اعضا و همکاران این باند که بخشی از آن‌ها در دستگاه تبلیغاتی – امنیتی بی بی سی فارسی گرد آمده‌اند و حتی همکاران داخلی آن‌ها که همان خط را دنبال می‌کنند، باید پاسخگوی اعمال خود علیه مردم ایران باشند و قطعا روزی در پیشگاه ملت ایران رسوا خواهند شد و دست عدالت خداوند در مورد این افراد از آستین مردم ایران بیرون خواهد آمد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

در ادامه به برخی از اعضای باند مافیایی گردآمده در دستگاه تبلیغاتی – امنیتی بی‌بی‌سی فارسی و گوشه‌ای از سوابق و اعمال ضدایرانی آن‌ها اشاره می‌کنیم:

رزیتا لطفی

[بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران/ هشدار به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی؛ باید پاسخگو باشید]

پس از ۷ سال مدیریت صادق صبا در «بی بی سی فارسی»، در بهمن ۹۴، رزیتا لطفی جایگزین وی شد. لطفی همسر داریوش کریمی از برنامه سازان رسانه‌ای وابسته به دولت انگلیس است. نامبرده علاوه بر نزدیکی به محافل منتسب به فرقه ضاله بهاییت، ارادت ویژه‌ای به خاندان فاسد پهلوی دارد. بطوری که در دوران مدیریت وی در «بی بی سی فارسی»، اخبار مرتبط با ربع پهلوی برجستگی ویژه‌ای در این شبه رسانه پیدا کرده است. در دیماه سال گذشته که گردانندگان بی بی سی از آشوب آفرینی پیاده نظام اربابان خود در ایران ذوق مرگ شده بودند، تریبون خود را در اختیار ربع پهلوی قرار دادند و البته این عنصر فاسد ته مانده پهلوی‌ها، گاف‌های خنده داری را در مصاحبه با بی بی سی داد که تا مدت‌ها دستمایه سرگرمی کاربران فضای مجازی بود.

نکته دیگر در مورد لطفی، نگاه توهین‌آمیز وی به مردم ایران است. وی در سال ۱۳۸۲ در جریان مذاکرات هسته‌ای موسوم به سعدآباد همراه با هیئت مذاکره کننده انگلیسی به تهران آمد و پس از بازگشتش، مطالب سخیف و توهین‌آمیزی را علیه مردم ایران در سایت بی بی سی جهانی منتشر کرد.

مسعود بهنود

[بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران/ هشدار به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی؛ باید پاسخگو باشید]

مسعود بهنود را باید عنصر پیشکسوت دستگاه تبلیغاتی – امنیتی بی‌بی‌سی فارسی دانست. او بواسطه اینکه دروازه ورودِ خبرنگاران اصلاح‌طلب به رسانه‌های بیگانه است، لقب پدرخوانده بی‌بی‌سی فارسی را یدک می‌کشد.

بهنود در دوران رژیم ستمشاهی بعنوان خبرنگار وابسته به ساواک شناخته می‌شد. او در آن ایام، انحصار مصاحبه با «پرویز ثابتی» مرد مخوف دستگاه امنیتی اطلاعاتی رژیم پهلوی را داشت.

بهنود در برنامه‌هایی که در بی‌بی‌سی فارسی بعنوان کارشناس یا مجری حضور دارد، سعی می‌کند به اشکال گوناگون اغراض ضدایرانی خود را پیش ببرد. وی همچنین در ترویج اباحه‌گری در پوشش آموزش کار رسانه‌ای و شبکه‌سازی برای به اصطلاح اپوزیسیون تبحر ویژه‌ای دارد.

حسین باستانی

[بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران/ هشدار به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی؛ باید پاسخگو باشید]

حسین باستانی در دوران دوم خرداد، بواسطه بولتن‌نویسی برای رئیس دولت اصلاحات، از زمره روزنامه نگارانی بود که از رانت ویژه اطلاعاتی دولت بهره داشت. همین رانت اطلاعاتی باعث شد تا نامبرده به سهولت جذب شبکه رسانه‌ای اپوزیسیون ضدایرانی شود. وی طی سال‌های حضورش در خارج از کشور و فعالیت برای رسانه‌های ضدانقلاب و معاند همچون مسعود بهنود به جذب خبرنگاران فراری مبادرت ورزید. همکاری با بنیاد صهیونیستی هیفوس و عضویت در شورای سردبیر روزآنلاین و تحلیلگری و برنامه سازی برای بی بی سی فارسی از جمله سوابق کاری باستانی در خارج از کشور می‌باشد.

باستانی اخیرا حوزه فعالیت خود در دستگاه تبلیغاتی – امنیتی بی‌بی‌سی فارسی را متمرکز بر حوزه دفاع مقدس کرده است و سفارش کار‌هایی با محتوای وارونه نمایی و تحریف وقایع جنگ تحمیلی از کانون‌های مشخص دریافت می‌کند. همان کانون‌های مشخصی که بی‌بی‌سی فارسی را مرکز ثقل ستاد عملیات روانی با ایجاد آشوب و اغتشاش و ناامنی در ایران کرده‌اند.

کامبیز فتاحی

[بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران/ هشدار به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی؛ باید پاسخگو باشید]

مسئولیت کامبیز فتاحی در «بی‌بی‌سی فارسی» تولید گزارش‌هایی در خصوص موضوعات تاریخی است؛ گزارش‌هایی که ادعا می‌شود با استناد به اسناد از طبق‌بندی خارج شده و آرشیو ملی آمریکا تدوین شده است. وجه مشترک تمام گزارش‌های تدوین شده توسط فتاحی، تحریف آشکار تاریخ و مشوه جلوه دادن شخصیت بزرگان ایران اسلامی و تطهیر چهره خیانتکاران به مردم ایران در دوره‌های مختلف تاریخی است.

فتاحی نیز از جمله کارکنان دستگاه تبلیغاتی - امنیتی بی بی سی فارسی است که با صهیونیست‌ها رابطه حسنه‌ای دارد و حتی در مهر ۱۳۹۲ نیز مسئول مصاحبه با قاتل کودکان فلسطینی یعنی «بنیامین نتانیاهو» بود. مصاحبه‌ای که در آن، مطالب سخیفی علیه مردم ایران به زبان نخست وزیر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی جاری شد.

کسری ناجی

[بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران/ هشدار به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی؛ باید پاسخگو باشید]

کسری ناجی از زمره همکاران باسابقه «بی بی سی فارسی» است که سابقه همکاری با چند رسانه انگلیسی و آمریکایی هم دارد. او نیز مانند بسیاری از همکارانش در دستگاه تبلیغاتی - امنیتی بی بی سی فارسی، عضو فرقه ضاله بهاییت است.

بی بی سی فارسی، در سال ۹۲ در گزارشی که کسری ناجی تهیه کرده بود، از اقدامات گروهک تروریستی جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی در به شهادت رساندن چهارده نفر از مرزبانان ایران [منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان]حمایت کرد.

در این گزارش رپورتاژگونه، بی بی سی فارسی حتی از ذکر عنوان تروریست برای مهاجمان تروریست خودداری کرد و حمله این گروهک تروریستی به سربازان ایرانی را یک اقدام تلافی جویانه نامید!

مردم ایران خاطره خوبی از گزارش‌های کسری ناجی ندارند، یک بار در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ گزارشی از ناو هواپیمابر یواس اس آبراهام لینکلن هنگام خروج از تنگه هرمز تهیه کرد که گزارش آن از بی بی سی فارسی بازتاب منفی بسیاری داشت.

در آن زمان این خبرنگار عضو دستگاه تبلیغاتی - امنیتی بی بی سی فارسی، روی عرشه ناو هواپیمابر «یواس‌اس آبراهام لینکلن» رفت و در گزارش مفصل خود، سعی کرد قدرت توان آمریکا در هنگام خروج از تنگه هرمز را برجسته کند تا مردم ایران را بترساند؟!

ژیار گل

[بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران/ هشدار به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی؛ باید پاسخگو باشید]

ژیار گل از دیگر خبرنگاران بی بی سی فارسی است که تمرکز عمده‌اش پوشش اخبار و مطالبی با ماهیت تفرقه‌افکنانه در ارتباط با منطقه کردستان است. بی بی سی فارسی بعنوان مرکز عملیاتی ستاد مشترک جنگ روانی علیه مردم ایران، برای پیشبرد اهداف تجزیه‌طلبانه خود بر روی گزارش‌های مغرضانه و تفرقه‌افکنانه ژیار گل حساب ویژه‌ای باز کرده است.

البته تولید گزارش‌های مغرضانه با اهداف تجزیه طلبانه توسط ژیار گل فقط مربوط به استان کردستان ایران نمی‌شود بلکه نامبرده در مدت زمان حضور در ترکیه نیز این قبیل گزارشات را با محوریت منطقه کردستان ترکیه نیز تدوین کرد که موجب اخراجش از این کشور شد.

نگین شیرآقایی

[بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران/ هشدار به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی؛ باید پاسخگو باشید]

شیرآقایی یکی از کارکنان دستگاه امنیتی - تبلیغاتی بی بی سی فارسی است که پس از چندی فعالیت در این شبکه توانست به جمع گویندگان آن افزوده شود.

این عضو بی بی سی فارسی با حضورش در محافل همجنس‌گرایان از جمله در فستیوال همجنس‌گرایان لندن، هم جنس باز بودن خود را به صورت علنی اعلام کرده است.

سیاوش اردلان

[بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران/ هشدار به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی؛ باید پاسخگو باشید]

اردلان از جمله کارکنان «بی بی سی فارسی» است که از «رادیو فردا» به این ارگان تبلیغاتی - امنیتی پیوسته است. اردلان در ابتدای پیوستنش به «بی بی سی فارسی» در برنامه «نوبت شما» فعالیت می‌کرد، اما وی پس از مدتی از مجری‌گری این برنامه کنار گذاشته شد و صرفا مسئول تهیه گزارش‌هایی برای بی بی سی شد.

اردلان نیز که در مورد انحرافات جنسی‌اش گزارشات متعددی در رسانه‌ها منتشر شده، در اسفند ۱۳۹۶ که عناصر فرقه انگلیسی شیرازی اقدام به حمله به سفارت ایران در لندن کردند، طی گزارشی سعی در موجه جلوه دادن اقدام تجاوزکارانه این فرقه منحرف کرد.

اردلان همچنین از آن دسته از گزارشگران بی بی سی فارسی است که مجوز تردد در پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی را دارد و حتی در زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ در شرایطی که کودکان و زنان فلسطینی در زیر بمباران‌های وحشیانه صهیونیست‌ها جان می‌دادند، با حضور در بین نظامیان اسرائیلی به تعریف و تمجید از ادوات و تجهیزات متجاوزان صهیونیست پرداخت.

منبع: میزان

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان