آخرین اخبار

21. مرداد 1397 - 1:33   |   کد مطلب: 34356
فرماندار تویسرکان از برخورد جدی با سودجویان و محتکرانی که زمینه ساز افزایش قیمت اجناس در سطح شهرستان می شود خبر داد.

به گزارش رودآور؛ «حبیب مومیوند» شامگاه روزگذشته در نشست با اصحاب رسانه تویسرکان وحدت مسئولان ارشد شهرستان را نقطه قوتی دانست و گفت: اقدامات در خور توجهی در سال های اخیر در سطحشهرستان در حوزه راه ها، ارائه تسهیلات روستایی و به ویژه طرح سرشاخه کاری باغات گردو انجام شده که با توجه به همین وحدت رویه پیش رفته است.

وی از تلاش ها و پیگیری های مفتح، نماینده مردم تویسرکان در راستای جذب اعتبارات لازم برای به ثمررساندن پروژه های عمرانی از جمله راه ها و حوزه تأمین آب خبر داد و اظهار کرد: با وجود کمبود بودجه و حتی نبود اعتبارات لازم شاهد اتفاقات خوبی در پروژه های عمرانی همچون تصفیه خانه سد سرابی، چهار خطه تویسرکان ـ کنگاور و تویسرکان ـ جوکار و سد خرمرود هستیم.

فرماندار تویسرکان افزود: در عمده این پروژه ها اگر پیگیری های مفتح نبود بی شک پروژه ای همچون سد خرمرود و تصفیه خنه سد سرابی در دستور کار برای عملیات اجرایی با بهره مندی از سرمایه گزار بخش خصوصی قرار نمی گرفت.

مومیوند به طرح اصلاح و سرشاخه کاری باغات گردوی شهرستان به عنوان طرحی بی نظیر در سطح استان و حتی کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه نباید در این اجرای این مهم از پیگری های نماینده تویسرکان غافل ماند، تصریح کرد: این طرح مجددانه از سوی فرمانداری، اداره کشاورزی و متولیان امر پیگری شده تا جایی که عملیاتی شدن باغ مادری نهالستان گردو در تویسرکان همسو با این طرح در راستای مقاوم سازی و بهبود تولید محصول گردوی شهرستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: درباره کشتارگاه جدید تویسرکان نیز مجوزهای لازم اخذ شده و اگر مشکلی پیش نیاید اواخر هفته جاری کلنگ زنی می شود.

فرماندار تویسرکان همچنین از جایگاه نخست این شهرستان در ارائه تسهیلات  اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر و نیز تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه کارآفرین امید در سطح استان خبر داد و گفت:  پیگری امور مربوط به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولید، در راستای دریافت تسهیلات ارزان قیمت از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان از عوامل کسب این رتبه بوده است.

مومیوند ادامه داد: تغییر الگوی کشت از جمله روی آوردن به تولید زعفران و کلزا هم از مواردی است که می تواند زمینه ساز توسعه این شهرستان با توجه به کمبود آب باشد.

وی از توسعه گلخانه های متعدد در سطح شهرستان هم خبر داد و گفت 59 واحد گلخانه ای در این شهرستان فعال هستند.

فرماندار تویسرکان همچنین عنوان کرد: خوشبختانه با رویکرد اشتغالزایی و فراهم شدن فرصت شدن برای 150 نفر، به زودی قرار است که یک واحد تولیدی لباس زنانه در تویسرکان راه اندازی شود.

مومیوند در ادامه از برخورد جدی با سودجویان و محتکرانی که زمینه ساز افزایش قیمت اجناس در سطح شهرستان می شود هم خبر داد و عنوان کرد: در این حوزه با توجه به برگزاری جلسات تنظیم بازار به صورت هفتگی و بازرسی های متعدد در سطح شهرستان، برخورد جدی با متخلفان انجام می گیرد به طوری که پلمپ شدن چهار مغازه به سبب تخلف صاحبانش در یک روز نشان از جدیت در این امر دارد.

وی همچنین با بیان اینکه انتظار می رود در سال جاری 22 هزار تن سیر در تویسرکان برداشت شود، گفت: امیدواریم با پیگری های انجام شده سیر تولیدی به قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود تا آنان متضرر نشوند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان