آخرین اخبار

26. آذر 1397 - 7:23   |   کد مطلب: 34876
«رشخند» همان «ريشخند» است منتها در گويش همدانی، با اين تفاوت كه قصد ندارد كسی را به استهزا بگيرد، بلكه مقصودش خبر است و جنبه طنز و مطايبه‌ اخبار سخت و جدی‌ای كه روزانه می‌خوانيم يا می‌شنويم را از دل خبرها بيرون می‌آورد تا لحظاتی لبخند را بر لبان شما نقاشی كند!

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بخشی به مطالب ما افزوده شده که نگاهی دیگرگونه به اخبار روز می‌اندازد، بلکه اندکی از سختی برخی واژه‌هایی که گاه در سختی روزگار خشن‌تر می‌شود، بکاهد و اندکی لبخند بر لبان شما نقش ببندد؛ بنابراین برخی از اخبار را که کمی داغ‌تر هستند به ریشخند گرفتیم کمی خنک شوند!

نماینده تولیدکنندگان مرغ مادر همدان:

قیمت جوجه یک‌روزه افزایش یافت

نماینده تولیدکنندگان مرغ مادر استان همدان گفت: افزایش یا کاهش قیمت جوجه یک‌روزه بر قیمت نهایی مرغ تاثیر ندارد و تنها به دلیل کاهش جوجه‌ریزی و افزایش تقاضا قیمت جوجه یک روزه افزایش یافته است.(فارس)

همه باید بدونن ارزش مرغ از جوجه‌اش کمتر نیست، بی‌توجهی به این موضوع احتمالا بعدها یک سری تحرکات از مکتب «اول مرغ بوده، بعد تخم مرغ» را ایجاد می‌کنه! که اگه نظر مارو بخواین، برای پیشگیری از این مشکل قیمت نهایی مرغ هم باید افزایش پیدا کنه!

شایدم در آینده‌ای نه چندان دور جمعی از فروشندگان مرغ میلیاردر شن، مبارکشون باشه ما که بخیل نیستیم!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

مرگ مشکوک مادر همدانی در بیمارستان بوعلی در حال بررسی است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تیم تخصصی دانشگاه علوم پزشکی همدان درحال بررسی علت مرگ مشکوک مادر همدانی در بیمارستان بوعلی هستند.(فارس)

حالا با اینکه عزیزان دست اندرکار و تحصیلکرده، اصلا آشنایی نداشتن با طریقه مصرف دارو برای بیمار به هیچ وجه کاری نداریم، ولی دیگه وقتی خود بیمار و اطرافیانش دارن میگن بزرگوار ، مریضمون حساسیت داره به این دارو نزن و میزنن آدمیزاد یه جوری دچار شوک فلسفی میشه که زبونش قاصر میشه!

دیگه هر کی از جاش بلند شه ادعای کدخدایی کنه، غیر ازین هم انتظار نمیره!

50 درصد ناوگان باری همدان فرسوده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: از 13 هزار ناوگان باری استان حدود 50 درصد آن به سن فرسودگی رسیده است.(تسنیم)

بعد ابداً فکر نکنین این آماری که الان داده شده برای اینه که تعمیرات و نوسازیو  بزاریم تو اهداف بلندمدتمون ! این صرفا برای خودتونه که بدونین از هردوتا وسیله نقلیه یکیش قطعا نقص داره و خرابه، یه وقت یه بلایی سرتون اومد نندازین گردن ما، ما بهتون گفتیم دیگه از ما گفتن بود، خود دانین!

یعنی روزی که از این آمارا بدن و بعدش هم برن پی حل مشکل، نسل آدم منقرض شده و نظام هستی موجودات جدیدی رو میاره روی کار!

حضرت حافظ میفرماید: دست ما کوتاه و خرما بر نخیل / پای ما لنگ است و منزل بس دراز

دلار ارزان شد، کالاها گران ماند

سؤالی که ذهن جامعه را به خود مشغول کرده این است که چرا با وجود کاهش قیمت دلار قیمت کالاها کاهش نیافته و همچنان بر اساس قیمت قبلی ارز محاسبه می‌شود؟(فارس)

سوالی که (ذهن جامعه) رو درگیر کرده اینه که دلار ارزون شد چرا کالاهایی که به نوعی مرتبط بودن با قیمت دلار ارزون نشدن! ولی سوالی که (ذهن مارو) درگیر کرده اینه که کالاهایی که اصلا ربطی نداشتن به قیمت دلار چرا گرون شدن؟ خداوکیلی دیگه سفیدآب و سنگ پا چه ارتباط مویرگی‌ای میتونستن با دلار داشته باشن که ما بی‌خبر بودیم؟

اینجاس که میگن کوری دخترش هیچ، داماد خوشگل هم میخواد !

بعد ثانیا حالا گیریم گرونم کردن، قیمت دلار قرتیده، این عزیزان چرا همچنان قرتاندنشون نمیاد؟

دیگه ما اونچه شرط بلاغ بود با شما گفتیم به قول سعدی شیرین سخن، تو خواه از سخنم پند بگیر خواه ملال!

نویسنده : فاطمه جباری

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان