آخرین اخبار

28. آذر 1397 - 20:42   |   کد مطلب: 34892
دوست دیرینه مرحوم سید حسینی پناه در گفت و گو با رودآور؛
حجت الاسلام حسینی پناه؛ عالمی روشنگر، خدمتگزار و مرد منبر و تبلیغ بود
دوست دیرینه مرحوم سید حسینی پناه با تأکید بر اینکه سید بزرگوار در مدت عمر با برکت خودش توانست آثاربسیاری در حوزه علمیه، تبلیغ و منبر به یادگار بگذارد، گفت: آن مرحوم عالمی بود، روشنگر، متدین، خدمتگزار، دلسوز و تا حد توان برای اسلام و انقلاب تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور، روز گذشته سید ابوالقاسم حسینی پناه از شاگردان برتر و ممتاز آیت الله العظمي آخوند ملاعلی معصومی همدانی به لقاءالله پیوست.

از این رو برای شناخت این عالم بزرگوار به سراغ یکی از دوستان نزدیک وی رفتیم.

«حجت الاسلام محمد جوادی» دوست دیرینه آن مرحوم و استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: مرحوم حجت الاسلام حاج سید ابوالقاسم حسینی پناه از شخصیت های علمی، تبلیغی و فرهنگی این استان بود و در شهر همدان اقامت داشت و در زمان مرحوم آیت الله عظمی آخوند از شاگردان آن مرحوم بود.

وی اظهار کرد: آن مرحوم در همان زمان یکی از مدرسین حوزه علمیه همدان بود، ارتباط بسیار گرمی با آیت الله آخوند همدانی داشت و به تدریس مسائلی که برای نظام مقدس ما پیش از انقلاب ارزشمند بود می پرداخت و بعد از نیز خدمات بسیاری ارائه داد.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه سید حسینی پناه همراه با پنج نفر دیگر رابط بین استان همدان و مراجع تقلید در قم پیش از انقلاب بودند، افزود: اطلاعیه ها و اعلامیه هایی که مراجع تقلید پیش از انقلاب و به ویژه امام خمینی(ره) مطرح بود، به وسیله این گروه به صورت زیرمینی همدان وارد می شد تا ساواک و نیروهای طاغوت متوجه اعلامیه ها نشوند و در همدان هم دوستان دیگری را همراه خود داشتند تا اعلامیه ها را بین مردم و به ویژه از طریق مساجد در سراسر استان توزیع کنند.

حجت الاسلام جوادی تصریح کرد: در آن زمان آن مرحوم برای انقلاب بسیار تلاش و کوشش داشت و برای توزیع اعلامیه ها و فعالیت های انقلابی اش بارها دستگیر شد و شکنجه ها و آزارهای بسیاری را در مسیر انقلاب متحمل شد.

وی با بیان اینکه مرحوم سید حسینی پناه، فردی متدین و در حد خودش بسیار باسواد بود، عنوان کرد: سید بزرگوار در مدت عمر با برکت خودش توانست آثاربسیاری در حوزه علمیه، تبلیغ و منبر به یادگار بگذارد.

دوست دیرینه مرحوم حسینی پناه ادامه داد: آن بزرگوار، هم مرد منبر بود، هم تبلیغ در حوزه داشت و هم در همدان و روستاهای اطراف بر مسئله تبلیغ دین و اقامه نماز جماعت تأکید داشت.

حجت الاسلام جوادی تأکید کرد: حاج سید حسینی پناه، عالمی بود، روشنگر، متدین، خدمتگزار، دلسوز و تا حد توان برای اسلام و انقلاب تلاش کرد و ان شاءالله خداوند پاداش خدماتی را که در راه  دین انجام داده است به وی عنایت فرماید.

وی درباره آشنایی خود با سید حسینی پناه هم گفت: آن مرحوم زحمات بسیاری را برای بنده کشیدند و زمینه ساز حضور من در حوزه عملیه شدند، آنجا که قرآن خوانی ام را در یکی از مراسم های شب های جمعه شنید و پسندید و به مرحوم پدرم پیشنهاد داد تا در حوزه عملیه درس بخوانم.

این استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: از آن زمان که وارد حوزه علمیه شدم در دوران طلبگی ام توانستم از درس آن بزرگوار و مرحوم آیت الله عظمی آخوند همدانی بهره مند شوم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان