آخرین اخبار

15. بهمن 1397 - 23:29   |   کد مطلب: 35100
جمعبندی اتحادیه اروپا درباره ایران شامگاه روز سه شنبه منتشر شد و در آن ضمن حمایت از برجام، این توافق را از مولفه‌های کلیدی معماری منع اشاعه هسته‌ای در دنیا و دستاورد دیپلماسی چندجانبه خوانده است.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این جمعبندی آمده که اتحادیه اروپا از تداوم پایبندی ایران به اجرای موثر و کامل تعهدات مرتبط هسته‌ای خود استقبال می‌کند و درک می‌کند که رفع تحریم‌ها از جمله مولفه‌های اساسی برجام است و عمیقاً از اقدام آمریکا برای بازاعمال تحریم‌ها ابراز تأسف می‌کند.

طبق این جمعبندی، اتحادیه اروپا از پیشرفت‌های حاصل‌شده برای انجام اصلاحات ضروری در زمینه FATF))  استقبال کرده و از ایران می‌خواهد طبق تعهداتش در برنامه اقدام FATF، قوانین لازم را تصویب و اجرا کند. شورای اروپا درباره تنش‌های رو به افزایش در منطقه و نقش ایران در این زمینه شامل حمایت نظامی، مالی و سیاسی این کشور از بازیگران غیردولتی در سوریه و لبنان ابراز نگرانی کرد. شورا از «نگرانی‌های جدی» خود درباره «مداخله نظامی ایران و ادامه حضور نیروهای ایرانی در سوریه» هم سخن گفته است
طبق این جمعبندی، اتحادیه اروپا شدیدا درباره فعالیت موشکی بالستیک ایران نگرانی دارد و ایران را به اجتناب از چنین اقداماتی به ویژه آزمایش‌های موشک بالستیک که با قطعنامه 2231 شورای امنیت همخوانی ندارند، فرامی‌خواند. به گفته اتحادیه اروپا، ایران به تلاشها برای افزایش برد و دقت موشکهایش ادامه می‌دهد و تعداد آزمایش‌ها و شلیک‌هایش را افزایش می‌دهد و این اقدامات سبب افزایش بی‌اعتمادی و بی ثباتی منطقه می‌شود».

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان