آخرین اخبار

13. اسفند 1397 - 23:00   |   کد مطلب: 35245
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، سعید فرجی ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نسخ الکترونیک در کشور عنوان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک به منظور مدیریت منابع و ارائه خدمات با کیفیت به بیمه‌شده مورد توجه قرار گرفته و قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه تهیه و تأمین دفترچه کاغذی مشکلاتی وجود دارد که اجرای طرح نسخ الکترونیک این مشکلات را رفع خواهد کرد، گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک از اولویت‌های اصلی کشور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: برای اینکه بتوان از معضلات اصلی و سنگین نظام سلامت و هزینه‌های بالای درمانی خارج شد، هیچ راهی جز اجرای درست برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع وجود ندارد.

فرجی با بیان اینکه این طرح طی چند ماه گذشته در کرمان اجرا شده تا با در نظر گرفتن استان پایلوت نواقص احتمالی برطرف شود، افزود: توسعه خدمات الکترونیک را در دستور کار داریم و در این راستا اجرای طرح نسخه الکترونیک آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه از طریق این سامانه نحوه تجویز دارو توسط پزشک برای دیگر پزشکان قابل مشاهده است و برای پزشک از طریق این سامانه امکان ویرایش نسخه فراهم می‌شود، گفت: تمام نیازهای پزشک با مراجعه بیمار در این سامانه تعریف شده است.

فرجی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده این طرح در شهر بهار راه‌اندازی می‌شود و از سال آینده امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که با نسخه‌نویسی الکترونیک نیازی به دفترچه نباشد، افزود: بیش از ۲۰ آزمایشگاه، ۴۰ پزشک عمومی و متخصص و۲۰ مرکز تشخیصی سلامت برای اجرای این طرح در استان همدان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ مطب طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که ۲۰ درصد آنها یعنی ۴۰ مطب برای اجرای طرح نسخ الکترونیک اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و رسیدگی بهتر و دقیق‌تر دارد که امیدواریم اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در اطلاع‌رسانی از وضعیت این طرح داشته باشند و مردم و مراکز درمانی و پزشکان را بیش از پیش با این طرح آشنا سازند.

وی گفت: با اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک و همکاری مراکز طرف قرارداد و به خصوص پزشکان، انتظار داریم ضمن کاهش بار مراجعات بیهوده به حوزه سلامت، در حوزه منابع نیز صرفه جویی مناسبی انجام شود تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان