آخرین اخبار

2. فروردين 1398 - 23:33   |   کد مطلب: 35339
امام جمعه همدان بابیان اینکه راه برون رفت از وضعیت اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی است، گفت: حمایت و رونق تولید داخلی باید در رأس امور اجرایی مسئولان قرار گیرد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نمازجمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به موضوع شعار سال و نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: خرید کالاهای ایرانی رونق تولید، بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه یک دهه است که غالب شعارهایی که توسط مقام معظم رهبری ارائه می‌شود در زمینه اقتصادی است، افزود: طی سال‌های اخیر علی‌رغم اقدامات و تلاش‌های خوبی که در زمینه اقتصاد در کشور صورت گرفته اما نواقص و ضعف‌های وجود دارد و مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است.

مردم باید گاهی ایثار کنند

آیت الله شعبانی همچنین با بیان اینکه شاید برخی کالاهای داخلی کیفیت کالاهای خارجی‌ها را نداشته باشد اما گاهی باید مردم ایثار کنند بر لزوم وحدت، همدلی و همراهی دولت و مردم در وضعیت کنونی تحریم‌ها تاکید و اضافه کرد: ایجاد رونق اقتصادی توسط دولت مردم را به استفاده از کالاهای ایرانی تشویق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: توجه به تولید، ایجاد اشتغال و نیز معیشت مردم از مسائل اصلی است و باید بیشتر به این امور پرداخت.

وی به جنگ اقتصادی دشمنان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد شاهد واردات بی رویه هستیم اما باید اقداماتی انجام شود که حمایت و رونق تولید داخلی در رأس امور اجرایی مسئولان قرار گیرد.

لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه همه ارگان‌ها و همه نهادهای حاکمیتی باید دست به دست هم دهند و رونق اقتصادی را لحاظ کنند، افزود: همه باید با اتحاد و همدلی به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند کمااینکه رونق تولید راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار امسال وظیفه مسئولان اجرایی است و انتظار می‌رود با عملیاتی شدن آن، مردم رونق اقتصادی را احساس کنند، به برخی بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و با تاکید بر اینکه آمریکا در رعایت اصول برجام قابل اعتماد نبود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها و دولت‌های دست نشانده آنها با برجام کنار نمی آیند و در قبال تعهداتی که داشتند، خیانت کردند.

آیت الله شعبانی اضافه کرد: دشمنان هرگز قابل اعتماد نیستند و امروزه راه برون رفت از وضعیت اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان