آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1398 - 13:11   |   کد مطلب: 35557
معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه تویسرکان و ملایر برای جهانی شدن مبل و منبتشان رو در روی هم نیستند، گفت: ما در سازمان میراث فرهنگی به دنبال بهره مندی از دو سهمیه برای جهانی شدن مبل و منبت هستیم یکی سهمیه روستایی برای اشترمل و دیگری سهمیه شهری برای ملایر.

«هاشم مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به پیشینه مبل ومنبت در دو شهرستان تویسرکان و ملایر گفت: در این دو شهرستان تولید مبل و منبت جزئی از زندگی و معیشت مردم شده است و از آنجا که این هنر دست، قدمتی دیرینه دارد ما به دنبال جهانی شدن مبل و منبت هر دو شهرستان هستیم.

وی اظهار کرد: تمام شرایط، خصوصیات و آیتم های جهانی شدن(پروپوزال) ملایر به عنوان یک شهر و اشترمل به عنوان یک روستا در حوزه مبل و منبت جمع آوری و به سازمان میراث فرهنگی در پایتخت ارسال شده است.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان به شیطنت رسانه ای در فضای مجازی درباره همین جهانی شدن منبت  ملایر و اشترمل  در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی به دنبال ایجاد تفرقه بین دو شهرستان استان هستند، در حالی که اصل موضوع چیز دیگری است که به آن پرداخته نشده است.

مظاهری تصریح کرد: ما در سازمان میراث فرهنگی به دنبال بهره مندی از دو سهمیه برای جهانی شدن مبل و منبت هستیم یکی استفاده از سهمیه روستایی و دیگری سهمیه شهری آن هم به صورت مجزا.

وی عنوان کرد: در حقیقت این دو سهمیه یکی برای ملایر به عنوان شهر جهانی و دیگری برای اشترمل به عنوان روستای جهانی مبل و منبت است و هیچ مغایرتی با هم ندارند و این قول به مردم هر دو شهرستان داده می شود که به جد پیگیر مطالبات آنان هستیم.

به گزارش خبرنگار رودآور، جهانی شدن روستای اشترمل به عنوان " دهکده جهانی مبل و منبت" مطالبه و خواسته اصلی مردم تویسرکان است و در این زمینه می طلب مسئولان متولی به ویژه نماینده، فرماندار و میراث فرهنگی نامه نگاری های لازم و پیگیرانه خود تا رسیدن به نتیجه را متوقف نکنند و ذره ای عقب ننشیند.

سبک منحصر به فرد گلریز هنر دست هنرمندان اشترملی است که می تواند مردم این دیار را برای جهانی شدن حرفه یشان یاری رساند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان