آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1398 - 1:48   |   کد مطلب: 35602
رمضان است و اما این روزها، جهادگران روزه دار هستند که آجر روی آجر می گذارند حتی با لبانی خشکیده و ترک برداشته، تا خانه تخریب شده محرومی را بازسازی کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ گفتند خانه نیازمندی در یکی از روستاهای  تویسرکان تخریب شده و فریادرسی ندارد، گفتند اگر هم کسی می خواهد کمکی بدهد بهانه رمضان را می آورد و می خواهند کار ساخت خانه را به بعد از رمضان موکول کنند، گفتند و گفتند و اما ندیدند گریه های شبانه سرپرست خانواده را، ندیدند بغض در گلو فرو رفته را که دیگر نمی تواند در پشت دیوارهای خانه ای که دیگر تخریب شده، آن را فرو نشاند و کسی او را نبیند تا با سیلی صورت های خود را سرخ نگه دارد.

از این حرف و حدیث ها و موکول شدن کمک ها بسیار بود تا آن که مردان عمل به میدان آمدند، بسیجیان همیشه در صحنه.

آنان شنیدند و تصمیم بر آن گرفتند در گرمای کنونی آن هم همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، آستین های همت و غیرتشان را بالا بزنند و این گروه جهادی حضرت  ولی عصر(عج) از حوزه مقاومت بسیج شهید مدنی بود که با همکاری نیروهای جهادی روستای سید شهاب دست در دست یکدیگر، خود را مهیای خدمت رسانی به خانواده ای در روستایی دیگر ساختند.

لباس همت پوشیدند و بیل و کلنگ را به دست گرفتند، یکی سیمان می آورد، آن یکی آب و دیگری هم با فرغان مصالح تعمیر و ساخت منزل تخریب شده در سیل اخیر را می آورد، جهادگر دیگری هم در این بین، شیطنت وارانه آجر روی آجر می گذارد و گاه گاهی به مرد خانه می گوید، بخند برادر خدمتکار ندیده ای، بخند تا با یکدیگر خانه ات را آباد کنیم.

جهادگران روزه دار جوان هستند و شیطنت های خاص خود را دارند، اما دست و دلشان برای کمک رسانی مخلصانه و استوار است، کم کم نزدیک اذان ظهر می شود و لبانشان خشک و خشک تر، تجدید وضویی می کنند تا کمی حرارت بدنشان کمتر شود و پس از اقامه نماز گویی بازوانشان قدرتمندتر می شود تا هرچه سریعتر خانه را بازسازی کنند.

در این باره «مهدی دارایی» فرمانده حوزه شهید مدنی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ یکی از مأموریت های سپاه پاسداران را خدمات رسانی بی منبت به آحاد مردم به ویژه محرومان عنوان می کند و می گوید: کمک رسانی به مناطق محروم توسط گروه های جهادی به ویژه در سطح روستاها انجام می شود و این جوانان بسیجی هستند که بی هیچ گونه چشم داشتی تنها برای رضای خدا و کمک به خلق خدا قدم از قدم برمی دارند.

وی اظهار کرد: برای بازسازی این خانه روستایی بیش از 10 میلیون تومان اعتبار نیاز بود که خوشبختانه به همت خیران نیک اندیش و بسیجیان این حوزه مقاومت مبلغ مورد نظر جمع آوری شد و هم اکنون ساخت خانه در دست اجرا است.

 فرمانده حوزه شهید مدنی تویسرکان افزود: تمام کمک ها و خدمت رسانی گروه های جهادی در سطوح مختلف با محوریت حفظ کرامت انسانی است و بسیجیان این مهم را سرلوحه برنامه های جهادی خود قرار داده اند و نام و نشان این محرومان آن هم به نیت رفع محرومیت تنها و تنها به خیران گفته می شود.

به گزارش رودآور؛ بی تردید وحدت و همدلی خیران و بسیجیان با یکدیگر می تواند زمینه کمک رسانی و خدمت بی مزد و منت به نیازمندان به ویژه در مناطق محروم را بیش از پیش فراهم سازد، امید آن که این یکدلی و همدلی ها مستمر باشد و با انگیزه ای دو چندان هر روزه روبرو شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان