آخرین اخبار

7. خرداد 1398 - 6:18   |   کد مطلب: 35663
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه راه انتصاب های سهامی در دولت باز شده، گفت: انتصاب های دولت بی حساب و کتاب است و انتخاب افراد نالایق، ناتوان، بی حال و سهل انگار به طور قطع زمینه شکست روحانی را فراهم می سازد.

به گزارش خبرنگار رودآور، از مهمترین اتفاقات سیاسی مطرح شده در فضای سیاسی روز گذشته طرح انتخاب یونس سینکی به عنوان گزینه رئیس جمهور برای پست معاونت بازرگانی بود، انتصابی که گرچه هنوز صحت و سقم آن تأیید نشده، اما از آنجا که مردم خاطره خوشی از سینکی ندارند، شاهد بودیم که کاربران شبکه های اجتماعی بخصوص در توییتر با ترند کردن هشتگ #سینکی در مطالب مستند و متعددی این مسئله را یک فاجعه در ادامه انتصاب های مدیران اقتصادی دولت برشمردند.

کاربران فضای مجازی تأکید داشتند که چگونه سینکی طراح سبد کالا یا همان سبد حقارت که بازتاب های منفی بین المللی برای کشورمان رقم زد و فردی که در اوج بحرن اقتصادی سال 96 از مسئولیت خود از معاونت وزرات صمت استعفا داد می تواند گزینه مناسبی براای یک پست و مقام اقتصادی دیگر در بدنه دولت باشد.
* سینکی با سابقه ای که دارد برای معاونت بازرگانی مناسب نیست
در این باره «حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار نافع؛ گفت: اگر موضوع انتصاب سینکی سینکیبه عنوان معاونت بازرگانی ریاست جمهوری صحت داشته باشد با این سوابقی که در کارنامه دارد گزینه مناسبی نیست.
* انتصاب های بی حساب و کتاب در دولت/ راه انتصاب های سهامی در دولت باز شده!
وی در ادامه به تأکید بر اینکه انتصاب های دولت بسیار بی حساب و کتاب است، اظهار کرد: در مجموع به نظر می رسد یک انتصاب های سهامی در دولت باز شده و بیشتر به جای اینکه افراد شایسته شناسایی شوند و مطابق با نیازها به کارگیری شوند برای افراد جا و پست و مقام پیدا می کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: این بدان معناست که دولت پست و مقامی را  به طور مثال به عنوان سهمی برای هر قشری، گروه و یا مجموعه هایی در نظر می گیرد و به آن ها می دهد.
* مد شدن دامادپرستی و فرزندپرستی در بدنه دولت
حاجی دلیگانی عنوان کرد: به تازگی دامادپرستی و فرزندپرستی در دولت مد شده است و این گونه مسئولیت ها را به افرادی می دهند که اتفاق خوب و مناسبی برای کشور نیست، چرا که  یکی از راه های شکست یک کشور و اقتصاد آن این است که تنها افراد ناتوان، نالایق و نابلد در پست و مقام هایی مسئولیتی بر عهده بگیرند، خود این افراد ناتوان می توانند نقش کامل یک نوع عنصر نفوذی دشمن را بازی کنند.
وی با بین اینکه ادامه داد: ماجرای  میلوشویچ رئیس‌جمهور جمهوری فدرال یوگسلاوی را خوب می دانیم همانی که در چند ده سال یک آدم نفوذی از سوی کشورهای متخاصم در یوگسلاوی بود و او را بر قدرت نشاندند، زمانی که این فرد دستگیر شد از او پرسیدند چه نقشی برای شکست این کشور بازی کردی؟  گفت من کار خاصی انجام نمی دادم، اما هر گاه که قرار بر آن بود تا یک آدم کاربلد و کارشناسی را در مسئولیتی بگذارند، می گفتم این به درد نمی خورد و برعکس افراد ناتوان را می گفتم این فرد اتفاقاً برای این مسئولیت مناسب است.
* انتصاب افراد نالایق، ناتوان، بی حال و سهل انگار؛ زمینه ساز شکست روحانی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: حال به نظر برخی انتصاب هایی که دولت انجام می دهد شبیه ماجرای فوق باشد، از این رو در جلسه علنی روزیکشنبه هفته جاری در نطقی خطاب به رییس جمهور گفتم که اگر افراد ناتوان و نالایق، بی حال، بی عار و سهل انگار را چه در سطح وزرا و چه در سطح مدیران میانی از دولت دور نکنید و کنار نزنید وبه طور قطع بدانید شکست می خورید.
به گزارش رودآور، سابق بر این یونس سینکی که با سفارش های مکرر اصلاح‌طلبان مسئولیت‌های مهمی را در وزارت صمت بر عهده داشت و این روزها در حالی روحانی می خواهد او را به عنوان معاونت بازرگانی معرفی کند که سینکی بارها عدم شایستگی و ناکارآمدی خود را نشان داده بود.
به نظر سریال دنباله دار سهم خواهی اصلاح طلبان از دولت همچنان ادامه دارد و دولت هم با این انتصاب ها ادای دین می کند!

زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان