آخرین اخبار

11. خرداد 1398 - 17:21   |   کد مطلب: 35687
استاندار همدان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان ضمن تقدیر از واگذاری سد خرمرود گفت: همچنبن اقدامات امور آب استان به دلیل واگذاری بخشی از طرح های عمرانی قابل تقدیر و تشکر است.

به گزارش رودآور؛ سعید شاهرخی با اشاره به اینکه ۲۳ درصد حجم ریالی واگذاری های کشور مربوط به استان همدان است، افزود: کار مهم و اثربخش دستگاه‌های اجرایی در واگذاری پروژه‌هاست و با این اقدام باید باری از روی دوش دولت برداشته شده و به مردم کمک شود.
وی تصریح کرد: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی جدی است اما باید کمیت و کیفیت واگذاری نیز مد نظر قرار گیرد.
وی با تأکید براینکه سد نعمت آباد باید امسال تکمیل شود، گفت: با این شرایط سخت تحریم و محدودیت مالی استان به مثابه یک کارگاه کار می کند که حاصل وفاق و همدلی است و فرهنگ طوری شده کسی به دنبال حاشیه نمی رود.
استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در شرایط سخت و تحریم ها به مثابه یک کارگاه فعالیت می کند، گفت: در استان هیچکس به حاشیه توجه نمی کند و متن هم خدمت به مردم است.
گفتنی است: عملیات ساخت سد خرمرود از خرداد سال 1396 آغاز شده است حجم مخزن این سد هشت میلیون و 300 هزار متر مكعب است كه هشت میلیون و 100 هزار متر مكعب آن مفید است و علاوه بر تامین آب شرب 48 روستا، در بخش كشاورزی و صنعت بسیار كارآمد محسوب می شود.
این سد 9 میلیون و 600 هزار متر مكعب آب قابل تنظیم در سال تامین می كند كه 2 میلیون و 800 هزار متر مكعب آن در بخش شرب و صنعت، پنج میلیون متر مكعب در بخش كشاورزی و یك میلیون و 40 هزار متر مكعب به بخش محیط زیست اختصاص می یابد.

این مطلب را همدان پیام نوشته و اما به گزارش رودآور،  ناگفته نماند سد خرمرود از ردیف بودجه خارج شده بود و قرار نبود ساخته شود اما خوشبختانه به همت  و پیگیری دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس  بالاخره  پس از سال ها در ردیف بودجه قرار گرفت و عملیات ساخت آن از خرداد سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در این باره به خبرنگار #رودآور گفته که؛ تامین آب آشامیدنی،  کشاورزی و بخش های صنعت و محیط زیست از اهداف اجرایی شدن این طرح است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان