آخرین اخبار

23. خرداد 1398 - 19:18   |   کد مطلب: 35743
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از صادرات پای مرغ همدان به سه کشور محدوده آسیای جنوب شرقی نظیر چین، ویتنام و تایلند خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان همدان، محمودرضا رسولی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های بسته‌بندی مواد خام دامی در استان اظهار کرد: تغییر فرهنگ مصرف خانوار به سوی مواد پروتئینی بسته‌بندی شده، علاوه بر «رونق تولید» و ارتقای سطح بهداشت عمومی، با بکارگیری افراد در این کارگاه‌ها در کاهش معضل اجتماعی بیکاری نیز مؤثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار فرهنگ بهداشتی در جامعه و گسترش این فرهنگ، یکی از اولویت های اداره دامپزشکی استان از سال 95 کمک به راه‌اندازی، توسعه مراکز بسته‌بندی محصولات دامی بهداشتی و دارای شناسنامه بوده که در حال حاضر به 17 واحد رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه در راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی کشتارگاه‌های استان طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی صورت گرفته است افزود: اطلاع‌رسانی به مردم و مخاطبین از لحاظ رعایت بهداشت موادغذایی و خرید آلایش دامی به صورت بسته‌بندی توسط دامپزشکی موثر بوده و مردم رضایت  کامل را دارند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کالاهای بسته‌بندی شده در استان با توجه به شناسنامه‌دار بودن آنها اعم از داشتن لیبل و برچسب اطلاعاتی تاریخ تولید و انقضاء از استقبال خوبی برخوردار شده است گفت: در حال حاضر انواع مواد خام دامی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، آلایش دامی و پای مرغ در بازار استان عرضه با لیبل توزیع می‌شود و مورد بازدید بهداشتی کارشناسان و مسؤولان فنی دامپزشکی نیز قرار می‌گیرد.

رسولی بیان کرد: از اهمیت بسته‌بندی مواد خام دامی و آلایش دامی این است که مردم مطمئن می‌شوند که مواد بسته بندی شده در کشتارگاه تهیه و به نوعی کشتار غیرمجاز صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به مصرف محصولات و فرآورده‌های تولیدی در داخل استان یادآور شد: این محصولات به 11 استان کشور صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: صادرات پای مرغ به سه کشور محدوده آسیای جنوب شرقی نظیر چین، ویتنام و تایلند به شکل بسته‌بندی و کاملاً بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام گوشت‌های استحصالی از کشتارگاه های استان همدان، مسیر پیش سرد را طی می‌کنند گفت: با مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه‌ها و با هماهنگی مقامات قضایی و استانداری، تمام کشتارگاه‌های سنتی تعطیل شده است.

رسولی تاکید کرد: در حال حاضر همدان از معدود استان‌هایی بوده که تمامی گوشت استحصالی از طریق کشتارگاههای صنعتی و با گذراندن مراحل پیش سرد بدست عموم مردم عرضه می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی در سراسر استان اطلاع‌رسانی کنند تا کارشناسان دامپزشکی در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان