آخرین اخبار

6. تير 1398 - 0:34   |   کد مطلب: 35825
رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان از فعالیت 59 پایگاه ورزشی ـ فرهنگی برای پرکردن اوقات فراغت مردم این دیار خبر داد و گفت: در تابستان جاری به ورزش روستاها اهمیت ویژه ای داده ایم، ضمن آنکه بنا بر آن است تا مددجویان نهادهای حمایتی از کلاس های ورزشی به صورت رایگان بهره مند شوند.

«علی حقیقی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی اوقات فراغت در هفته گذشته در تویسرکان، گفت: در آن جلسه بنا بر آن شد که سایر دستگاه های متولی برنامه های تابستانی خود را با مهلت یک هفته به اداره ورزش و جوانان به صورت مکتوب تحویل بدهند تا از موازی کاری جلوگیری شود و تاکنون تمامی دستگاه ها به جز اداره ارشاد برنامه های خود را اعلام کرده اند.
وی از فعالیت 59 پایگاه ورزشی ـ فرهنگی برای ساماندهی در تمامی رشته هایی که شهرستان مستعد برگزاری آن دوره ها است خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با زیرساخت های انجام شده و جلساتی متعددی که با مربیان کارت دار داشتیم، شرایط و تعرفه هایی مختص رشته های ورزشی تعیین و اعلام شد تا بیشتر از تعرفه از خانواده ها، مبلغی دریافت نشود.
رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان افزود: عمده رشته های ورزشی در نظر گرفته شده برای فعالیت های تابستانی در این شهرستان، رشته های توپی از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال، بستکبال و سپک تاکرا است و در سال جاری برای نخستین بار سه مدرسه فوتبال فعالیت می کنند.
حقیقی تصریح کرد: برای بانوان نیز تدابیر جدی تری نسبت به سال های گذشته در پیش داریم، از جمله برگزاری فوتبال در چمن شهید ورزش هرمزی و دیگر رشته های توپی و نیز شنا که برای آقایان هم هست.
وی با بیان اینکه کمتر از یک سال است که فعال شدن رشته تیرو کمان هم در تویسرکان برای بانوان و آقایان می گذرد، عنوان کرد: تویسرکان دومین شهرستان استان همدان که توانستیم با ایجاد یک سایت مناسب برای ورزش تیر و کمان علاقمندان به این رشته ورزشی را راضی نگه داریم.
رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان از فعالیت پنج مربی فوتسال بانوان در شهرهای تویسرکان، سرکان و منطقه سرابی خبر داد و گفت: در سالن های ورزشی سرکان، فرسفج و منطقه سرابی با راه اندازی و حمایت از هیئت های ورزشی متنوع، رنگ و بویی دیگر به فعالیت های ورزشی همشهریان داده ایم.
حقیقی با اشاره به برگزاری ورزش های همگانی به ویژه در ساعت های نخستین روز در زمین چمن شهید فرشید هرمزی از ساعت 6 تا هشت صبح، افزود: در سید شهاب علاوه بر ورزش های توپی که در سالن ورزشی این روستا برگزار می شود، با توجه به ظرفیت روستا، علاقه مندان رشته های دیگری از جمله جودو و کشتی هم می توانند در تابستان با حضور در این دوره ها اوقات فراغت خود را سپری کنند.
وی تصریح کرد: در روستای لامیان نیز با افتتاح سالن ورزشی، شاهد برپایی رشته های توپی هستیم و با توجه به درخواست بانوان برای رشته های رزمی دو بانوی فعال در این رشته ها برای بهره مند شدن از آموزش های لازم و کسب کارت مربیگری انتخاب شده اند تا به زودی ورزش های رزمی هم در این روستا فعال شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان افزود: برای روستاهایی که سالن ورزشی ندارند قرار بر آن شده است که با دریافت حداقل اعتبارات لازم از مرکز استان و همکاری بخشداری ها و دهیاران به محوریت دهستان ها جشنواره های بازی های بومی و محلی برگزار شود.
حقیقی با اعلام اینکه تمامی فعالیت های مرتبط با اوقات فراغت در شهرستان تا پانزدهم شهریور ماه ادامه دارد، اذعان کرد: در جلسه کمیته برنامه ریزی تصمیم بر تشکیل تیمی برای ارزیابی برنامه های اوقات فراغت در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: یکی از تصمیم های اتخاذ شده، برگزاری اختتامیه برنامه های تابستانه با حضور تمام دستگاه ها، مجریان و فعالان برگزار کننده برنامه ها در سالن دو هزار نفری الغدیر تویسرکان در اواسط شهریور ماه است.
رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان در ادامه با بیان اینکه هفته گذشته شاهد برگزاری مسابقات استانی والیبال بانوان به میزبانی این شهرستان بودیم، اظهار کرد: تویسرکانی ها 14 تیرماه جاری خود را برای میزبانی مسابقات استانی ورزش  کیک بوکسینگ آماده می کنند.
حقیقی در ادامه به برنامه های دیگر دستگاه های متولی برگزارکننده اوقات فراغت در سطح شهرستان پرداخت و تشریح کرد: برنامه های مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای را در تابستان پیش رو داریم، همچنین هلال احمر با برگزاری دوره های خاص آموزش های امداد و نجات برای پرکردن اوقات فراغت جامعه هدف خود فعالیت کرده و نیز این نهاد آموزش صخره نوردی و کوهنوردی  را اجرایی می کند.
وی تصریح کرد: کانون پرورشی فکری و نوجوانان دوره های خلاقانه خود را دارد و امور کتابخانه ها هم سه برنامه نقد کتاب را برگزار می کند، ضمن آنکه مرکزبهداشت دوره های آموزشی پیشگیری از بیماری ها را به مرحله اجرا در می آورد.
رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان از توجه کمیته برنامه ریزی اوقات فراغت شهرستان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: به مربیان خود گفته ایم که با دستگاه های حمایتی نهایت همکاری را داشته باشند تا جایی که تصمیم گرفته شده مددجویان این نهادها به صورت رایگان از کلاس های ورزشی با توجه به اینکه هزینه های بالایی دارد بهره مند شوند.

زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان