آخرین اخبار

2. شهريور 1398 - 13:48   |   کد مطلب: 36297
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، بسیج را پرچمدار جریان انقلابی و ارزشی در حوزه فضای مجازی معرفی کرد و گفت: امروز باید از موضع انفعالی در فضای مجازی خارج شویم و رویه ای تهاجمی در مقابل دشمنان سایبری به خود بگیریم

به گزارش رودآور، «حسین ربیعی» صبح  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه همدان، از برگزاری نخستین دوره توانمندسازی گروه های تولید محتوای شبکه سایبری مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از دوم تا چهارم شهریور در همدان خبر داد و گفت: در این دوره که در دانشگاه شهید مقصودی شهر همدان برگزار می شود، مباحث توسط اساتید برجسته کشوری در حوزه رسانه و فضای مجازی، گرافیک و طراحی، جریان شناسی سیاسی، مهارت های طنز پردازی و سوژه یابی ارائه می شود.

وی ظرفیت استان  در حوزه فضای مجازی را عامل اصلی انتخاب همدان به عنوان میزبانی این دوره توانمند ساز دانست و اظهار کرد: ۴۰۰ نفر از فعالین رسانه و فضای مجازی سراسر کشور حضور می یابند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر ضرورت برگزاریچنین دوره هایی، تصریح کرد: امروز دشمن در حوزه فضای مجازی با تمام توان و ظرفیت خود وارد میدان نبرد شده است تا از این امکانات برای ضربه زدن به ایران سلامی استفاده کند.

ربیعی عنوان کرد: جوانان ما همان گونه که در دوران دفاع مقدس دشمن را شکست دادند در عرصه مجازی هم استکبار را ناکام می گذارند و بسیج به عنوان پرچمدار جریان انقلابی و ارزشی در حوزه فضای مجازی گام های منسجمی برداشته است.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید از موضع انفعالی در فضای مجازی خارج شویم و رویه ای تهاجمی در مقابل دشمنان سایبری به خود بگیریم، گفت: لازمه حضور فعال و اثر گذار در حوزه فضای مجازی به تعبیر رهبر انقلاب تمرکز در تصمیم گیری، جدیت در اجرا، هماهنگی در بین دستگاه ها و پرهیز از موازی کاری و تعارض است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان فضای مجازی کنترل نشده را قتلگاهی برای جوانان و نوجوانان و به ویژه سبک زندگی برشمرد و اظهار کرد: حراست از این فضا تنها با برنامه ریزی و اقدام انقلابی و جهادی شکل می گیرد آن هم با رویکرد خارج کردن دشمن از آن.

ربیعی با بیان اینکه امروز  فضای مجازی در استان همدان در اختیار جریان انقلابی و ارزشی است، اذعان کرد: در تقابل هایی که با دشمن در عرصه فضای مجازی در طول سال های اخیر داشتیم، همواره پیروز میدان بودیم. به گونه ای که در هماوردی با جریان ضد انقلاب، برانداز، معاند و منافقین، جریان ارزشی غالب بوده است.

وی ادامه داد: همانطور که بسیجیان را در عرصه های خدمت رسانی از قبیل سیل، زلزله و جاهای مختلف میبینیم، در حوزه فضای مجازی نیز بسیجیان حضور اثرگذار دارند.

ربیعی همچنین  با بیان اینکه زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات در اختیار حاکمیت و دولت است، تصریح کرد: بارها اعلام شده که سازمان فضای مجازی بسیج آمادگی دارد تا در این حوزه به کمک دولت در ایجاد زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات بشتابد.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی باید مدیریت شود و نظارت در این فضا لازم و ضروری است، گفت:  کسی موافق فیلترینگ نیست اما باید این فضا به گونه ای منطقی مدیریت شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه به استقبال مردم از پیام رسان های داخلی بر اساس آمارهای قطعی هم اشاره کرد و افزود: استقبال از پیام رسان های داخلی، بحث اعتماد به این پیام رسان ها به هیچ عنوان مطرح نشد، بلکه بیشتر بحث فنی و حمایت دولت در حوزه زیر ساختی مطرح است.

 «محسن احمدی» مسئول روابط عمومی تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی سازمان بسیج هم در این نشست از استان همدان به عنوان، استانی در حوزه تولید محتوا، تصمیم گیری و داشتن نیروی توانمند دارای ظرفیت بزرگی یاد کرد

وی ابراز امیدواری کرد که نخستین دوره توانمندسازی گروه های تولید محتوای شبکه سایبری مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، سرمنشاء برکاتی بی نظیر در این حوزه برای سراسر کشور باشد. 

به گزارش رودآور؛ این نشست از پوستر این دوره در جمع خبرنگاران هم رونمایی شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان