آخرین اخبار

15. شهريور 1398 - 11:00   |   کد مطلب: 36412
مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان:
سربازان امام زمان(عج) را حسینی و زینبی تربیت کنید
مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان گفت: امروز اگر بخواهیم فرزندانمان را برای سربازی امام عصر(عج) تربیت کنیم باید از همان نوزادی و حتی پیش از آن با تربیت حسینی و زینبی(س) تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار رودآور; حجت الاسلام امیری در همایش شیرخوارگان حسینی در تویسرکان گفت: اگر بخواهیم فرزندانمان در آینده سربازان امام عصر(عج) باشند و در کنار آن حضرت جانبازی کنند باید از همان دوران نوزادی آنان را با اصول تربیت اسلامی تربیت کنیم و آشنا سازیم
وی با بیان اینکه باید نکات طلایی برای تربیت فرزندانمان مطابق با سبک زندگی اسلامی باشد, اظهار کرد: نخستین نکته در تربیت فرزند ایجاد محبت بین مادران به عنوان هسته اولیه تربیتی و فرزندانشان است و منظور ما آن محبت طبیعی بین فرزند و مادر نیست بلکه محبتی سرشار از امید به آینده, محبت خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است تا آنان با زندگی علوی و فاطمی تربیت شوند و پروش یابند.
مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان افزود: مادر از همان ابتدا می تواند با وضو به فرزند خوش شیر بدهد و با صلوات شیر دادن را ختم کند و اینکه باید محبت خدایی را در دل فرزندانشان به زیبایی خلق کند و یا فرزندان خود را با سیره حسنین(ع) آشنا سازد.
حجت الاسلام امیری تصریح کرد: در تربیت حسینی فرزندانمان باید تکریم آنان را برای شخصیت دادن به آنان در نظر داشته باشیم تا با هویتی عمیق رشد یابند و این گونه بتوانتد در آینده به عنوان یک سرباز پا به رکاب ولایت شخصیتشان شکل بگیرد.
وی همچنین عنوان کرد: رعایت عدالت بین فرزندان برای تربیت حسینی و مهدوی نیاز است حتی در بوسیدن مادر باید بین فرزندان خود عدالت را رعایت کند تا فرزندان در آینده نسبت به والدین خود بی قید و بی تفاوت نشوند و حس حسادت در آنان شکل نگیرد.
مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان از رعایت اعتدال در رفتار والدین به دور از افراط و تفریط به عنوان یکی از بازوان تربیتی فرزندان یاد کرد و گفت: نباید در تربیت فرزندان نسبت به آنان گاهی محبت بیش از حد داشت و نباید سخت گیری بسیار کرد تا شخصیت واقعی آنان مقتدر شکل بگیرد.
حجت الاسلام امیری در ادامه از فضای مجازی به عنوان قتلگاهی برای جوانان یاد کرد و افزود: باید در این حوزه و در این فضابه جد مراقب فرزندانمان باشیم چرا که دشمن در این فضا بی دنبال نابودی اعتقادات,فرهنگ و بی هویت کردن فرزندانمان است.
وی تصریح کرد: فرزندانمان را نباید در یک اتاق بسته و بدون کنترل در فضای مجازی تنها بگذاریم وگرنه در این صورت خانواده به سمت سست بنیادی همچون خانواده های غربی پیش می رود.
مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان تأکید کرد: دشمن در این فضا به دنبال تغیر مسیر اعتقادی,علمی, اخلاقی و بی هویت کردن شخصیت فرزندانمان است و دوست بودن با فرزندانمان ما را در کنترل آنان در این فضا یاری می رساند.
حجت الاسلام امیری با بیان اینکا دنیای غرب دنیایی است که خانواده در آن متزلزل شده و پر از خشونت, قتل و فساد است, اظهار کرد: این موارد همه به عنوان بخشی از آسیب های بودن در فضای مجازی بی توجه به رعایت اصول اساسی حرکت در این فضای افسارگسیخته است.
وی تأکید کرد: اگر بخواهیم فرزندان حسینی و مهدوی تربیت کنیم باید به تمام جنبه های تربیتی فرندانمان اهمیت ویژه ای داشته باشیم.

لینک گزارش تصویری از ای مراسم
زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان