آخرین اخبار

15. شهريور 1398 - 14:19   |   کد مطلب: 36414
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه اجتماع عزاداران حسینی در تویسرکان با شکوه و آبرومند برگزار شد، گفت: این اجتماع بزرگ نشان داد که می شود هر سال، نه یک روز بلکه دهه ابتدایی ماه محرم را همه عزاداران و هیئت ها در یک مکان گرد هم جمع شوند و با وحدت و با یکدیگر عزدارای کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های نماز جمعه این هفته در تویسرکان، با قدردانی و تشکر ویژه از بانیان برگزار کننده اجتماع بزرگ مردمی در تویسرکان، گفت: به یاری خدا دوم محرم اجتماع حسینیان را مردم شریف این شهرستان با شکوه تمام و آبرومند برگزار کردند.

وی اظهار کرد: این اجتماع بزرگ نشان داد که می شود هر سال، نه یک روز بلکه دهه ابتدایی ماه محرم را همه عزاداران و هیئت ها در یک مکان گرد هم جمع شوند و با یکدیگر عزدارای کنند و شب های این ماه را هر هیئتی به با سبک و شیوه خودش به عزاداری بپردازد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه با استناد به روایات و با اشاره به بهره مندی حداکثری از فرصت محرم برای خودسازی و تهذیب نفس، افزود: گریه برای امام حسین(ع)، زیارت ایشان، لعن برقاتلان سیدالشهداء(ع)، آرزوی در رکاب اباعبدالله بودن که همچون ثواب شهدای کربلا را دارد، محزون به حزن و شاد به شادی اهل بیت(ع) و اهتمام به محبت آنان زمینه ساز برخورداری از برترین های بهشت می شود.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه شور حسینی توجه و دیدگان جهان را متوجه آن حضرت می کند، تصریح کرد: اهتمام به رعایت فرهنگ دینی و مسیر حسینی مسئله ای که باید در هر لحظه به آن توجه ای خاص داشت.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت محرم بهره مندی لازم در مکتب حسینی را برای خود فراهم سازیم، افزود: روزی سیدالشهداء(ع) و یارانش را تحریم کردند و امروز دشمن اسلام ما را، این نکته تاریخی است که دشمنان اسلام  در طول تاریخ از هیچ جنایتی علیه مسلمانان کوتاهی نکرده و نمی کند.

امام جمعه تویسرکان همچنین عنوان کرد: می گفتند برجام برد برد است و با امضای برجام، تحریم ها یک جا برداشته می شود، اما در عمل همه مشاهده کردیم که طرف مقابل نه تنها به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبود، بلکه بر تحریم ها هم افزود و امروز اروپایی هم حتی حاضر نیستند تنها به یک تعهد از ۱۱ تعهد خود عمل کنند.

حجت الاسلام موحدی تأکید کرد: آنچه تجربه به ملت ایران ثابت کرده این است که اگر دشمنان از ما غلظت و درشتی ببینند و نه انفعال و نرمش، بی تردید ما را در موضع تحقیر قرار نمی دهند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: آنچه که زمینه ساز آزادسازی نفتکش کشور ما شد، مقاومت و برخورد با نفتکش خطاکار انگلیسی و شکار پهباد امریکایی بود.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان