آخرین اخبار

25. شهريور 1398 - 8:04   |   کد مطلب: 36521
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از آمادگی تویسرکانی ها برای ارائه تجربه های خود در حوزه پیوندزنی درختان گردو به سایر باغداران کشور خبر داد و گفت: همایش گردوی تویسرکان، فرصتی برای معرفی زنجیره نهالستان گردوی گواهی شده است.

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای معرفی طلای سبز این شهرستان استفاده حداکثری را ببریم، گفت: افتتاح زنجیره نهالستان گردوی تویسرکان در ماه های گذشته که توسط وزیر جهاد کشاورزی انجام شد فرصت مناسبی را برای شناساندن ظرفیت های حوزه های مرتبط با باغداری و گردوی این شهرستان به سایر نقاط کشور مهیا ساخت.

وی با اعلام اینکه این نهالستان گردو از باغ مادری، خزانه و تولید نهال اصلاح شده پیوندی تکشیل شده است، اظهار کرد: به تازگی کارشناسان و متخصصان حوزه باغداری و درختان گردو از استان فارس به تویسرکان سفری داشتند که بسیار مورد استقبال آنان قرار گرفت.

آمادگی تویسرکانی ها برای ارائه تجربه های خود در حوزه پیوندزنی درختان گردو به سایر باغداران کشور

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: معتضدیان یکی از کارشناسان جهاد کشاورزی استان فارس در آن بازدید گفته بود که باغ نهالستان گردوی تویسرکان در منطقه غرب آسیا بی نظیر است.

اکبری عنوان کرد: زنجیره نهالستان گردوی تویسرکان ظرفیت تأمین نهال گردوی اصلاح شده و بسیار مطمئن برای عرضه به باغداران سراسر کشور را در دل خود دارد، تا جایی که می تواند سالانه با تولید 150 هزار نهال پیوندی و دو میلیون پیوندک، نیاز کشور در این حوزه را برای سرشاخه کاری تأمین کند.

وی تصریح کرد: کارشناسان و باغداران آموزش دیده این شهرستان آمادگی کامل برای ارائه تجربه های کسب شده خود در حوزه پیوندزدنی و سرشاخه کاری را به باغداران سایر نقاط کشور دارند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان تأکید کرد: در طول برگزاری همایش گردوی تویسرکان دوره های آموزشی و علمی با محوریت پیوندزنی درختان گردو برگزار می شود و یکی از غرفه های جانبی این همایش هم به طور خاص به این موضوع تخصیص داده می شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان