آخرین اخبار

3. مهر 1398 - 7:42   |   کد مطلب: 36622
مشاور شهردار تویسرکان با تأکید بر اینکه ذکر نام شهید لرزه بر اندام دشمنان می اندازد و پروژه شهیدزدایی در نطفه خفه شده است، گفت: با بررسی های انجام شده، بنا بر آن است نام تمامی شهدای این شهر بر روی تابلوهای معابر هک شود و نام شهیدی از قلم نیافتد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ آدرس منزلشان بلوار شهید دلاوری، کوچه شهید ترکاشوند است و چه زیبا نام این شهدا به کوچه ها و معبر ما حرمت و بزرگی بخشیده اند، اسم کوچه یشان با نام شهید آغار می شود، گویا همین مسئله، احساس امنیت را برایشان دو چندان کرده است.

به کوچه شهیدان عبدالمالکی و یا کوچه شهیدان صیفقلی مه می رسیم ناخواده گاه متوجه می شویم که در این کوچه ها خانواده ای زندگی می کند که دو یا سه فرزند خوودشان را تقدیم نظام کرده اند.

این روزها از دست های پشت پرده حرف ها به میان می آورند، که فلان مسئول در فلانمحله پایتخت به دنبال حذف نام شهیدان از معابر است، کسی باورش نمی شد، یعنی نفوذ تا این حد که از نام یک شهید هم نگران هستند، پس معلوم است که مردم آرمان انقلابیشان را خوب شناخته بودند که از همان روزهای دوران دفاع مقدس استشهاد پشت سر استشهاد می دادند تا تابلو نام کوچه به نام شهدا مزین شود.

حالا اینجا در شهر دارالمؤمنین تویسرکان، هم مردم و هم بیناد شهید و مهمتر شهرداری پای کار آمده اند، تا اگر کوچه ای عنوان شهید بر آن نیست، تابلوهایش را به نام شهدا منقش کنندو پشت به تفکرات واهی دشمنان که از ذکر نام شهید هم لرزه بر اندامشان انداخته می شود، به پروژه های شهیدزدایی از معابر توجهی نمی کنند و مصرانه از بوی عطر شهدا با ذکر نام آنان بر سر کوچه هایشان می خواهند بهره ها ببرند.

این روزها در طرحی بنیاد شهید تویسرکان و شهرداری تصمیم گرفته است تا نام تمامی شهدای شهر بر روی تابلوهای معابر نقش ببندد.

گرچه سابق بر این بسیاری از معابر تویسرکان مزین به نام شهدا بود، اما گاهی در یک کوچه چندین خانواده شهید زندگی می کردند و با هماهنگی آن خانواده ها تنها نام یکی از شهدا بر روی تابلو نصب می شد و نام سایر شهدا نبود. حالا این روزها برای کوچه هایی که جدید ایجاد شده و یا همان کوچه هایی با چندین شهید برنامه ای جامع مدون شده است.

برای این موضوع ابتکار و تدبیری شهرداری تویسرکان در پیش گرفته است که از مشاور شهردار تویسرکان این مسئله را جویا می شویم.

نام شهیدان لرزه بر اندام دشمنان انداخته

در این باره «جلال جلیلوند» مشاور شهردار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: حقیقت بزرگی که حتی دشمنان از آن واهمه دارند، خون های پاک ریخته شهده شهیدان است، که انقلاب ما را بیمه کرده.

وی با تأکید بر اینکه حتی نام شهیدان لرزه بر اندام دشمنان انداخته، اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب خوب می دانند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران همه به برکت دلیرمردی های رزمندگان و به ویژه شهدایی است که از جان خود برای سربلندی و ایستادگی گذشتند.

دشمنان نظام می خواهند نسل های بعد، نام از شهدا را از یاد ببرند

 مشاور شهردار تویسرکان با بیان اینکه دشمن بر این مسئله خوب واقف است، که اگر کم کم نام شهدا را حذف کند، نسل جدید و نسل های بعدی چیزی از شهدا ندارند حتی نامشان را، افزود: این گونه دشمن می خواهد فرهنگ شهادت طلبی را در جامع از بین ببرد، اما دریغ از آنکه نمی داند مردم ما فرهنگ شهادت طلبی، ایثار و از خودگذشتگی را در مکتب سیدالشهداء(ع) آموخته است.

جلیلوند تصریح کرد: کسی که در مکتب اباعبدالله الحسین(ع) پرورش یافته، نام شهدا را همیشه در گوشه ای از قلب خود حفظ م کند، همین نام، یاد و خاطره شهداست که در هر لحظه در ثابت قدمی انقلابمان اثر گذار است.

وی عنوان کرد: باید کاری انجام شود که از تک تک کوچه ها و خیابان ها عطر و یاد شهدا به مشام برسد و این محقق نمی شود جز به همت همه ما و حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم نصب تابلوهایی با نام شهداست.

نصب تابلوهای مزین به نام تمام شهدای تویسرکان بر معابر

مشاور شهردار تویسرکان ادامه داد: از این رو با هماهنگی انجام شده با بنیاد شهید لیست تمامی شهدا و آدرس خانواده های آن بزرگواران را در دست گرفته ایم و اگر کوچه ای به نام شهیدی منقش نشده، تابلویی با نام همان شهید مزین کرده و در ابتدای کوچه نصب می کنیم.

جلیلوند تصریح کرد: از دیگر برنامه های ما این است که اگر رنگ تابلویی رفته، نامناسب و یا فرسوده شده است، آن را تعمیر و مجدد نصب کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین در کوچه هایی که دو یا سه خانواده شهید در آنجا زندگی می کنند، تصمیم گرفته ایم با همفکری همان خانواده ها، نام یکی از شهدا بر روی تابلوی نصب شده نقش ببندد و نام دیگر شهدای آن مکان، در کوچه ها و محله های همجوار زینت بخش فضای شهری شود.

مشاور شهردار تویسرکان افزود: افتخار ما این است که معابر را با نام شهدا بشناسیم، چرا که هر آنچه که داریم همه و همه به برکت خون پاک شهیدان است و ذره ای از این تفکر عقب نشینی نمی کنیم.

پروژه شهید زدایی دشمنان، در نطفه خفه شده است

به گزارش رودآور؛ شهدا همچون شمعی هستند، که هیچ گاه خاموشی برای آنان معنایی ندارد، دشمنان نظام این روزها حتی از ذکر نام شهدا هراس به دل دارند و با ترفند شهیدزدایی به میدان آمده اند، اما نمی دانند که این پروژه شهید زدایی، در نطفه خفه شده و این ملت سرافراز و مقتدر ایران اسلامی است که افتخار کشورشان را همان شهدایی می دانند که روزگاری در دفاع مقدس، جانانه از مرز و بومشان دفاع کردند و امروز ما در امنیت کامل در کوچه پس کوچه های شهر قدم می زنیم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان