آخرین اخبار

7. آبان 1398 - 21:59   |   کد مطلب: 36770
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عالم امروز گرفتار تشتت‌هاست چون از قرآن دور شده است‌، گفت: آرامش و نورانیت برای جامعه امروز با تمسک به قرآن به دست می‌آید.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان آیت الله حبیب الله شعبانی شامگاه سه شنبه در افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان اظهار داشت: بشر در ابتدای خلقت بدون اتصال به وحی به سعادت نرسید و قطعا تنها راه رسیدن بشر به آرامش و سعادت متصل شدن به وحی الهی است.

امام جمعه همدان افزود: سعادت، گمشده همیشگی بشر بوده و او همواره حتی با مکاتب و تفکرات و اندیشه‌های مختلف به دنبال سعادت بوده است.

وی با بیان اینکه دریای معارف قرآن کریم و کتاب تکوین خداوند غیرمتناهی است گفت: قرآن کریم محل تجلی خداوند است و این اثر غیرمتناهی از مصدر غیرمتناهی است.

شعبانی با اشاره به اینکه اگر وجدان‌های انسان سالم مانده باشد متن عربی قرآن قرائت شود بر جان بشر می‌نشیند افزود: کلمات الله در عالم تکوین پایانی ندارد؛ عالم تکوین مظهر کلمه الله و غیر متناهی است.

بیشتر بخوانید

‌تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) اجازه نمی‌دهد دشمن در مقابل مسلمانان قد علم کند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع): عمل به قرآن عامل تحقق عدالت و پیشرفت در جامعه است

راه نجات امت اسلامی، تبعیت از قرآن، دستورات پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه گاهی عبارت‌خوانی قرآن را آغاز نکرده‌ایم اما درجات رشد آدمی به آن است افزود: آیات الهی غیرمتناهی و درجات رشد آدمی نیز غیرمتناهی است.

شعبانی با اشاره به اینکه باید دست کسانی را که به قرآن کریم توجه دارد بوسید اما این ابتدای راه است گفت: بعد از یک‌هزار و 400 سال از نزول قرآن ما و شما در کوچه پس کوچه‌های عشق گیر کرده‌ایم و گویا کتاب قرآن کریم هنوز دست نخورده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه لازم است به آموزه‌های قرآن کریم برگردیم و با قرآن زندگی کنیم و آموزه‌ها را در جامعه اجرا کنیم افزود: قرآن کریم، محل تجلی خداوند است اما به آن توجه چندانی نداشته‌ایم و حقایق آن را درک نکرده‌ایم و باید از پیشگاه قرآن عذرخواهی کنیم.

وی با بیان اینکه طهارت باطنی می‌خواهد تا نسبت به قرآن کریم فهم ابتدایی داشته باشیم خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم قرآن را به  متن جامعه بیاوریم اما آن طور که باید در این زمینه تلاش نکرده‎‌ایم در حالی که قرآن محل تادیب است.

وی با بیان اینکه امیدوارم این جلسات فرصتی برای بازگشت به کتاب فطرت باشد گفت: قرآن کتاب فطرت و حرف دل ماست و باید به آن توجه کرد آنچنان که پیامبر گرامی اسلام سفارش کرده‌اند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان