آخرین اخبار

19. آبان 1398 - 15:21   |   کد مطلب: 36802
راه‌اندازی پرواز همدان- کیش که مقرر شده چارتری آن به آژانس‌داران بومی و به همدان واگذار شود، به سه‌شنبه موکول شد‌.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، فرودگاه همدان همچنان در برقراری پروازها و فعالیت مسیر هوایی با شرکت‌های هواپیمایی در کش و قوس است و این بار جلسه برای چارتر شدن پرواز کیش از همدان توسط آژانس‌داران بومی استان بود.

بر همین اساس مدیر فرودگاه همدان در این جلسه اظهار کرد: پرواز کیش آماده راه‌اندازی است اما دنبال چارتر‌کننده هستیم.

کلوندی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر اینکه چارترکننده پرواز کیش بهتر است بومی باشد تصریح کرد: شرکت هواپیمایی کیش‌ایر نیز قبول کرده تا با قیمت کمتری چارترکننده از همدان باشد.

وی با تاکید بر اینکه پرواز مسیر کیش بر اساس آمار و ارقام از سال ۹۵ تاکنون مسیر خوبی برای چارتر‌ شدن است افزود: در سال ۹۵ ظرفیت پرواز کیش ۹۷.۵ درصد تکمیل بود، در سال ۹۶، ۸۹ درصد، در سال ۹۷، ۹۹ درصد و در سال ۹۸ تاکنون بیش از صد درصد تکمیل ظرفیت بوده که نشان از مسیر خوبی برای چارترکننده است.

وی با بیان اینکه در تمام این مدت چارترکننده غیر بومی بوده است افزود: استاندار همدان در این راستا پیگیر چارترکننده بومی است.

مدیر فرودگاه همدان تصریح کرد: طی آخرین جلسه که هفته گذشته با وزارت راه برگزار شد، استاندار تاکید بر واگذاری پروازها به چارترکننده بومی داشت.

وی اضافه کرد: کیش ایر با پرواز هفته‌ای دو بار از همدان موافقت کرده است و تنها دنبال چارترکننده هستیم و قیمت هم قرار شد با کمک کیش ایر متعادل باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان نیز ضمن تاکید بر اینکه ما هم علاقمند به واگذاری چارترکننده بومی هستیم و از توان استان در این مسیر استفاده کنیم تصریح کرد: برای تصمیم‌گیری و تعیین چارترکننده دو سه روز زمان در نظر گرفته شده تا آژانس‌داران تصمیم بگیرند.

ظاهر پورمجاهد بیان کرد: پیشنهاد می‌دهیم در صورت تامین اعتبار درصدی به آژانس‌داران کمک کنیم تا این کار به افراد بومی سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه فرصت خوبی است تا آژانس‌داران وارد عمل شوند زیرا رونق گردشگری مدنظر ماست تصریح کرد: بخش خصوصی که می‌خواهد این کار را برعهده بگیرد باید اقتصادی و دائمی باشد زیرا اگر دائمی باشد ادامه‌دار خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: تمایل داریم چارترکننده از شرکت‌های خصوصی و بومی باشد وگرنه کسانی خارج از استان هستند که پیشنهاد چنین کاری را دارند.

وی اضافه کرد: خرید هواپیما هم خوب است اما همین هم نیازمند بررسی است اما آژانس‌داران تا سه‌شنبه بررسی‌ها را انجام دهند و نتیجه را اعلام کنند تا ارزیابی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان نیز گفت: یکی از موضوعات در گردشگری آژانس‌ها هستند که تاکنون نتوانستند از تسهیلات استفاده کنند و سود زیادی نیز ندارند.

علی مالمیر بیان کرد: باید تسهیلات یارانه‌دار و کم سود به آژانس‌داران بدهیم زیرا آژانس‌دار سرمایه در گردش نیاز دارد.

وی تصریح کرد: شرکت علیصدر، سازمان همیاری‌ها و انجمن آژانس‌‌داران این موضوع را بررسی کنند و رقم خود را برای چارتری مشخص کنند تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: ما نتوانستیم سرمایه در گردش با سود کمتر به آژانس‌داران بدهیم و خلایی بود که داشتیم بنابراین باید این بار جبران کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان