آخرین اخبار

20. آبان 1398 - 21:31   |   کد مطلب: 36814
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف طرح بومی گزینی برای استخدام نیروهای انسانی در ادارات دولتی، موجب سرخوردگی تحصیل کردگان بومی و کاهش بازدهی کاری می شود.

به گزارش رودآور؛ محمد مهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: برخلاف رویه معمول دولت در سال های اخیر که اولویت بومی گزینی در استخدام های دولتی مد نظر قرار می گرفت در دو اطلاعیه استخدامی دولتی اخیر برای جذب نیرو در وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش این اولویت در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: چون قانون در موضوع اولویت دهی به استخدام نیروهای بومی تصریح ندارد، دیوان عدالت اداری با ذکر شرط بومی گزینی در آگهی های استخدامی مخالفت کرد و این شرط از آگهی های استخدام های دولتی حذف شد.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل به تصویب دو فوریتی طرحی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اولویت دهی به جذب نیروهای انسانی بومی داریم ابراز کرد: با توجه به حساسیت کار، با همکاری تخصصی رئیس اداره استخدامی کشور و نظرات کارشناسی کارشناسان و مسوولان مرتبط در این زمینه، طرح اولویت دهی به استخدام نیروهای بومی تدوین شده است.

وی بیان کرد: اگر دو فوریت این طرح در مجلس تصویب نشود، نیروهای انسانی بومی در مناطق مختلف کشور از استخدام های دولتی محروم و تحصی کردگان بومی سرخورده می شوند.

مفتح تصریح کرد: هدف همه ما بالا بردن بازدهی کاری و اجرایی نیروهای انسانی در دستگاه های مختلف اجرایی و دولتی است و لحاظ نکردن اولویت برای جذب نیروهای بومی و به کارگیری نیروهای غیر بومی به دلایل مختلفی مانند دور بودن از خانواده و رفت و آمدهای مکرر و مسائل احتمالی روحی و عاطفی موجب پایین آمدن بازدهی کاری می شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر نیروهای غیر بومی جذب شده در دارات دولتی بلافاصله و روز پس از استخدام، با استفاده از اختیارات اجرایی و مدیریتی مسوولان و نمایندگان خود در مجلس به دنبال گرفتن انتقالی و حضور در شهرزادگاه خود هستند.

بیشتر بخوانید

امام جمعه اهواز: حدالامکان از به‌کارگیری نیروهای غیربومی خودداری شود

دل پر سرمایه‌گذار غیربومی از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد

آیت‌الله نورمفیدی: برخی‌ها نباید از جوان‌گرایی سوءاستفاده کنند؛ فعالیت اقتصادی ندارم؛ مخالف استاندار غیربومی بودم

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت از برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیروهای انسانی بیمارستان قائم(عج) تویسرکان در 30 آبان ماه امسال خبر داد و افزود: بیمارستان قائم(عج)تویسرکان برای تشکیل و تکمیل نیروهای انسانی خود،100 نفر سهمیه دارد که با تصویب طرح لحاظ کردن اولویت استخدام نیروهای بومی، بخشی از نیروهای بومی جویای کار این شهرستان صاحب شغل می شوند.

وی متذکر شد: شخصاً برای لحاظ کردن اولویت به جذب نیروهای انسانی بومی در بیمارستان قائم(عج) تویسرکان و همچنین دیگر مناطق کشور با کارشناسان داشگاه علوم پزشکی استان همدان، معاون پشتیبانی وزارت بهداشت، رئیس سازمان اداره استخدامی کشور و معاون اول رئیس جمهوری رایزنی کردم که نتیجه آن تدوین یک طرح کارشناسی برای تقدیم به مجلس شد.

به گزارش تسنیم، بیمارستان قائم(عج) تویسرکان با نزدیک شدن به تکمیل مراحل سازه ای خود و تجهیز وسایل پزشکی و درمانی به صورت موازی در آستانه بهره برداری قرار گرفته و برای جذب 100 نفر نیروی کار مورد نیاز خود در 30 آبان ماه امسال آزمون استخدامی برگزار می کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان