آخرین اخبار

6. آذر 1398 - 20:37   |   کد مطلب: 36903
مسئول جوانان هلال احمر تویسرکان گفت:دانش آموزان با فراگیری مراحل پناهگیری، خروج اضطراری و در نهایت عملیات امداد نجات به منظور نجات و انتقال مصدومان فرضی در مانور زلزله برای کاهش مخاطرات در مواجه با حوادث طبیعی آماده می شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ صبح امروز مانور زلزله و ایمنی در مدرسه دکتر عابدی تویسرکان برگزار شد.

در این باره «مریم زبده»  درگفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: بیست ویکمین مانور زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" با حضور دانش آموزان عضو کانون دانش‌آموزی هلال احمر برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این مانور دانش آموزان با زنگ زلزله، مراحل پناهگیری، سپس خروج اضطراری و در نهایت عملیات امداد نجات به منظور نجات و انتقال مصدومان فرضی را آن گونه که آموخته بودند انجام دادند.

مسئول جوانان هلال احمر تویسرکان، هدف از برگزاری این گونه مانورها را ارائه آموزش صحیح امداد و نجات در مواجه با رویداد زلزله برای دانش آموزان بیان کرد و افزود: آمادگی دانش آموزان برای رویارویی با زلزله احتمالی که هر کدام دارای خانواده هایی هستند، از جمله اهداف دیگر برگزاری این مانور بود.

زبده تصریح کرد: پناه‌گیری صحیح از یک سو و تخلیه اضطراری از سویی دیگر از مواردی بود که در ابتدای امر بیشتر مورد تأکید قرار گرفت.

وی آموزش دوره‌های امداد و نجات را از راهکارهای اثربخش در راستای کاهش مخاطرات در مواجه با حوادث طبیعی دانست و عنوان کرد: مربیان جمعیت هلال احمر در دوره های مختلف در طول سال دانش آموزان را با اصول امداد و نات آشنا می سازند.

زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان