آخرین اخبار

9. آذر 1398 - 22:19   |   کد مطلب: 36940
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ مورد بیمار مبتلا به آنفلوانزا در همدان شناسایی و بستری شده اند، گفت: خوشبختانه بار مراجعات به بیمارستان ها کاهش یافته است.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم؛ محمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: گردش ویروس آنفلوانزای نوع انسانی اچ وان_ ان وان در کل کشور وجود دارد اما روند افزایشی آن کنترل شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بار مراجعات بیماران با علائم آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان کاهش یافته و موج ابتلا  به این بیماری فروکش کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 100 بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری و مورد مراقبت قرار گرفتند، ابراز کرد: بیش از 70 نفر از این بیماران با حال عمومی خوب مرخص شدند.

بیشتر بخوانید

دانش‌آموزان چگونه از شیوع آنفلوانزا در امان بمانند؟

«خوددرمانی» باعث تشدید آنفلوانزا می‌شود

خطر آنفلوانزا کهگیلویه و بویراحمدی‌ها را تهدید می‌کند

کرمی با بیان اینکه از چند روز گذشته تا کنون به طور مرتب بار مراجعات بیمارستان‌ها را کنترل کرده‌ایم، اظهار داشت: در برخی موارد هم پزشکان عمومی یا مراکز بهداشتی بیمارانی را به بیمارستان ارجاع میدهند که علائم شدیدی نداشته و بیشتر علائم آن ها با استراحت در منزل بهبود می‌یابد.

وی تاکید بر اینکه آنفلوانزا در 98 درصد  موارد با استراحت کافی و مصرف مایعات بهبود می‌یابد، تصریح کرد: فقط در مواردی که بیمار دچار تنگی نفس، خلط خونی و تب شدید می‌شود نیاز به بستری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه خوشبختانه داروی آنفلوانزا و واکسن پیشگیری از آن، به اندازه کافی در داروخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها موجود است و کمبودی احساس نشده، عنوان کرد: داروی آنفلوانزا به هیچ عنوان بدون ارائه نسخه به بیماران داده نمی‌شود. تمام داروهای مربوط به درمان بیماری آنفلوانزا به شکل رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

کرمی در بخش دیگری از گفت‌وگو به نقش مهم رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از انتقال آنفلوانزا اشاره کرد و اظهار داشت: شست‌وشوی مرتب دست ها، استفاده از یک ماسک ساده، وجود سیستم تهویه مناسب در منزل همگی از مواردی است که به پیشگیری از ابتلای دیگران به آنفلوانزا کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان