آخرین اخبار

27. آذر 1398 - 20:54   |   کد مطلب: 36960
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از به مزایده گذاشتن کاروانسرای شاه عباسی در شهر فرسفج خبر داد و گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی زمینه مشارکت مردمی در راستای حفظ ارزش های فرهنگی و هویتی و نیز ایجاد فضایی رقابتی با رویکرد بهره برداری حداکثری از بناهای تاریخی را فراهم می سازد.

«اسحاق ترکاشوند« در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: به تازگی صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور، اعلام کرده که بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی متعلق به عصر صفوی در شهر فرسفج در راستای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته می شود.

وی اظهار کرد: از این رو متقاضیان تا ساعت ۱۸ عصر ۲۴ آذر ماه سال جاری می توانند درخواست خود را به آدرس تهران، میدان بهارستان، خیابان‌اکباتان، عمارت مسعودیه، ساختمان صندوق احیاء تحویل دهند و از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۹۹۲۰۱۶-۰۲۱ اطلاعات بیشتر را کسب کنند.

*کاروانسرای شاه عباسی یکی از ۹۹۹ کاروانسرای بنا شده دوران صفوی در مسیر عتبات عالیات 

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان در ادامه با بیان اینکه کاروانسرای شاه عباسی یکی از ۹۹۹ کاروانسرایی است که توسط شاه عباس صفوی در مسیر عتبات عالیات در دوران صفوی بنا شده است، گفت: این کاروانسرا از چهار ایوان مستطیلی و چهار برج دایره ای تشکیل شده است.

ترکاشوند تصریح کرد: این بنا در چهارهزار مترمربع بنا شده و در گذشته های دور با توجه با وجود فرش اندازهایش محل مناسبی برای استراحت مسافران، زائران عتبات عالیات و تجار بوده است.
وی عنوان کرد: کاروانسرای شاه عباسی مدتی به دلیل مرور زمان بخشی از کاروانسرا گرفتار فرسودگی شده بود اما خوشبختانه در اوایل دهه هفتاد مرمت و بازسازی و در سال ۷۶ به عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسید.

*واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی زمینه ساز رونق اقتصادی محلی 
مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تویسرکان ادامه داد: امید است با واگذاری این بنای تاریخی به بخش خصوصی زمینه رونق اقتصادی و گردشگری با بهره گیری از ظرفیت تاریخی بنا بیش از پیش فراهم شود.

ترکاشوند گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی زمینه مشارکت مردمی در راستای حفظ ارزش های فرهنگی و هویتی و نیز ایجاد فضایی رقابتی با رویکرد بهره برداری حداکثری از بناهای تاریخی را فراهم می سازد.

زنگنه

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان