آخرین اخبار

20. آذر 1398 - 16:53   |   کد مطلب: 37049
گزارشی از اظهارات متناقض دولتمردان؛
دولت بازی «کی بود کی بود من نبودم» به راه انداخت
بعد از چند هفته هنوز دولتمردان در مورد اجرا و نحوه اطلاع رسانی سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت اظهارات متناقضی ایراد می کنند. این در شرایطی است که حسن روحانی مطرح می کند که نباید هیچ چیزی از مردم مخفی بماند.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ساعات اولیه بامداد روز جمعه 24 آبان ماه بود که خبر سهمیه بیندی و افزایش سه برابری قیمت بنزین از رسانه ملی، بدون آماده سازی افکار عمومی اعلام شد.

این تصمیم در جلسه سران سه قوه گرفته شد که در پی آن در چند شهر کشور تجمعات اعتراضی صورت گرفت که برخی از این تجمعات با پادرمیانی مردم و پلیس پایان یافت.

یکی از ایرادهایی که می شود به اجرای این طرح گرفت این است که بهتر بود قبل از هرگونه اقدام، مسئولان و رسانه‌‌ها در جهت اقناع سازی، شفافیت و اطلاع‌رسانی بهتر در این زمینه اقدام می‌کردند و اکنون نیز  باید در این راستا گام‌های موثری برداشته شود تا مردم به سمت رسانه‌های بیگانه و تحت تاثیر آنها قرار نگیرند.

این در حالی است که چند هفته از اجرای این طرح می گذرد و دولتمردان همچنان صحبت های ضد و نقیضی در این رابطه دارند. حالا هم در یک روز باز هم دولتمردان صحبت های یکدیگر را نقض کردند.

امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت برخی از وزرا در واکنش به نحوه اطلاع رسانی طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت اظهارات متناقضی داشتند.

[واعظی: دولت در اطلاع رسانی تصمیم بنزینی مقصر است]

رئیس دفتر رئیس جمهور: دولت در اطلاع رسانی تصمیم بنزینی مقصر است

محمود واعظی نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت را در اطلاع رسانی تصمیم بنزینی مقصر دانست وگفت: مسئولیت همه اینها با دولت است؛ وقتی آقای رحمانی‌فضلی فرمانده این مسائل می‌شوند و جلسات متعددی را برگزار می‌کنند، موضوع مشخص است. ایشان کمیته تعیین کرده‌اند از جمله کمیته اطلاع‌رسانی.

وی افزود: صداوسیما نیز در کمیته اطلاع‌رسانی حضور داشت اما با این حال، ما مسئولیت خود را گردن صداوسیما نمی‌اندازیم ولی وقتی کمیته‌ای تشکیل می‌شود، کمیته‌ها متناسب با موضوع کار می‌کنند. به نظر می‌رسد این وسط چند موضوع باهم قاطی شده است، ضمن اینکه صداوسیما کار خودش را انجام داده است البته اگر منظور از اطلاع‌رسانی این باشد که ما پنجشنبه ساعت 12 شب اعلام می‌کردیم، قراری بر این مسئله نبوده است.

 

وزیر کشور: از صدا و سیما بپرسید!

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در جمع خبرنگاران درخصوص‌ انتقادها از نحوه اطلاع رسانی سهمیه بندی بنزین، گفت: این سوال را از صداوسیما بپرسید.

 

روحانی: نباید هیچ چیزی از مردم مخفی بماند [روحانی: نباید هیچ چیزی از مردم مخفی بماند]

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با تأکید بر اینکه نباید هیچ چیزی از مردم مخفی بماند و باید هر کاری که انجام می‌شود، برای مردم توضیح داده شود، اظهار داشت: اگر مشکل تحریم داریم باید خیلی صریح ابعاد آن برای مردم شرح داده شود و دروغ نگوییم که همه چیز گل و بلبل است و باید واقعیت‌ها را هر آنچه است و هر چه درست است، به مردم بگوییم.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر تصمیمی گرفته شده و هر سه قوه آن را پذیرفته‌اند، صراحتاً بگوییم که همه نسبت به این تصمیم یکی بودیم، البته ممکن است، کسی مطرح کند که با شیوه بهتری نیز امکان اجرای این تصمیم وجود داشت و این هیچ اشکالی ندارد.

بعد از چند هفته هنوز دولتمردان در مورد اجرا و نحوه اطلاع رسانی سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت اظهارات متناقضی ایراد می کنند؛ این در شرایطی است که حسن روحانی مطرح می کند که نباید هیچ چیزی از مردم مخفی بماند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان