آخرین اخبار

22. آذر 1398 - 22:11   |   کد مطلب: 37073
صفحه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نظر ایشان درباره تخت جمشید را بازنشر داد.

 به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، به مناسبت بازدید مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۶۷ از تخت جمشید، توییتر منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نظر ایشان را که پس از بازدید از این بنای تاریخی بیان کرده بودند، منتشر کرد. بر اساس نظر رهبری در ساخت این مکان باستانی از هنر و استعداد مثال زدنی استفاده شده و این در حالی است که زیبایی بنا در کنار ظلم حاکم وقت در حاشیه رفته است.

متن توییت منتشر شده به این شرح است:

 " در بازديد از ⁧ #تخت_جمشيد⁩،دو نکته دركنارهم ديدم:

۱.هنر واستعدادبشر؛ كه بدون ابزارپیشرفته وفقط باهمت آثاری ساخت كه اعجاب‌انگيز است.

‏۲.سلطه ظالمانه؛كه ازآن هنر،تخت قدرت ساخته و بر كبرياى ظالمانه خودافزوده.

‏در اين آثار میتوان تاريخ ايران و سنتهاى الهى را مشاهده كرد؛ از آن حراست كنيم. "

[نظر رهبر انقلاب درباره تخت جمشید]

همچنین در ادامه متن ارسالی صفحه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی اینستاگرام را نیز در همین رابطه مشاهده می‌کنید:

" در بازديد از آثار تاريخى #تخت_جمشيد دو نقطه روشن را در كنار يك ديگر ديدم:

نخست؛ هنر و ذوق و استعداد درخشانى را كه از مواد طبيعى بدون كمك و ابزار پيشرفته و فقط با همت و قدرت بشرى آثارى پديد آورده كه پس از دهها قرن براى بشر امروزى اعجاب‌انگيز است.

‌سپس در كنار آن سلطه و جبروت ظالمانه‌اى را كه از آن سرچشمه جوشان تخت قدرتى ساخته و بر آن بالا رفته و از آن بر كبرياى ظالمانه فردى بسى افزوده و همان‌طور كه در كتيبه‌ها آمده، كسى فرمانرواى بسيارى شده است... ‌‌

اين آثار را ما بايد گنجينه و ذخيره ارزشمندى بدانيم كه در آن مى‌توان تاريخ را در انسان و ايران را و ايرانى را و عملكرد و سنّت‌هاى الهى را مشاهده كرد و بايد آنها را حراست كنيم.
‌‌
 ‏ ۲۱ آذرماه ۱۳۶۷ آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در جریان سفر به شهرستان مرودشت استان فارس، به بنای باستانی ‎تخت جمشید رفتند و از آن بازدید کردند. ‌"

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان