آخرین اخبار

8. بهمن 1398 - 13:21   |   کد مطلب: 37468
استاد حوزه علمیه و دانشگاه وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) همچون امامان، نوری برای هدایت بشر است، گفت: زهرای مرضیه(س)، امام علی(ع) را نه تنها پدر و الگوی معنوی امت مسلمان، بلکه تمام بشریت معرفی می کنند.

به گزارش روآور؛ امروز به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه مراسم عزاداری در مسجد دانشگاه  آزاد اسلامی تویسرکان برگزار شد.
در ان مراسم « حجت الاسلام علی‌محمد برنا» عضو سابق گروه فقه و مبانی دانشگاه آزاد تویسرکان با تسلیت این ایام و شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س)، با اشاره به ولایتمداری بانوی دو عالم و توجه همیشگی ایشان به پاسداشت امام خود، گفت: از دخت نبی مکرام اسلام روایت شده که هر کس که می خواهد از علی(ع) حرف بزند و ایشان را معرفی کند تنها در حد شناخت و معرفت خود از ایشان سخن می گوید، مسئله ای که در مورد ذات خداوند متعال نیز همین‌گونه است.

وی با بیان اینکه به گفته آن بانوی بزرگوار امام علی (ع) امامی است که منتسب به خداوند محسوب می شود،  اظهار کرد: بی تردید شناخت ذات خداوند متعال برای همگان امکان پذیر نیست، این موضوع در خصوص پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز صدق می کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند تعالی در قرآن کریم دو نوع هدایت گر معرفی می کند،  افزود:  دسته اول، افرادی هستند که مردم را به جهنم راهنمایی می کنند و در راس آن ها شیطان رانده شده و پیروان شیطان است که مردم را به گمراهی می کشاند و دسته دوم امامانی هستند که به دستور خداوند مردم را به روشنایی و سعادت ابدی هدایت می‌کنند.

برنا تصریح کرد: این اولیاء خدا از ناحیه ذات احدیت صاحبان امر هستند و به امر و حکم الهی بشریت را رهبری و هدایت می کنند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) همچون امامان، نوری برای هدایت بشر است، تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) را باید جزء هیاکل نورانی معرفی کرد، چرا که روح، جسم، کلام نافذ و عملش به طور کامل از جنس نور الهی است.

این استاد دانشگاه همچنین افزود: زهرای مرضیه(س)، امام علی(ع) را نه تنها پدر و الگوی معنوی امت مسلمان، بلکه تمام بشریت معرفی می کنند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان