آخرین اخبار

10. بهمن 1398 - 6:30   |   کد مطلب: 37477
کارشناس مسائل سیاسی کشورمان رد صلاحیت 90 نماینده فعلی را فاجعه دانست و با بیان اینکه ایران از نظر ثروت و قدرت دفاعی قوی و مقتدر است، گفت: مشکلات کشور ریشه در ناکارآمدی برخی مدیران فعلی دارد و دشمن هم به این مسئله توجه دارد تا با اعمال عملیات روانی، جامعه را به سمت انتخاب نمایندگان نالایق بکشاند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده است، اینکه نمایندگان یک مجلس باید به واقع نماینده ملت باشند و با وضع قوانین و نظارت صحیح بر آن بتوانند مشکلات مردم را حل کنند، مسئله ای است که می طلب مورد توجه قرار گیرد.تاریخچه انتخابات مجلس نشان داده که اگر افراد متعهد، مجاهد و دلسوز مردم انتخاب شوند مجلس به نسبت موفق تر عمل کرده است.

در این گزارش سعی بر آن شده تا با بررسی چرایی عملکرد و کارآمد بودن یا نبودن مجلس فعلی، از سوی کارشناس مسائل سیاسی کشورمان، راهکارهای ایجاد یک مجلس انقلابی فارغ از هر گونه جناح بندی های سیاسی ارائه شود.

*مجلس قوانین جدید برای رفع مشکلات مردم ایجاد نکرده

در این باره «محمود قاسمی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی پیدا کرد و به تعبیر امام راحل(ره) مجلس عصار فضایل ملت است و باید در رأس امور قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 290 نفر، نمایندگان 83 میلیون ایرانی هستند که می توانند در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی نظامی اظهار و اعمال نظر کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اعمال نظر نمایندگان در راستای تقویت و سربلندی نظام اسلامی است و در این حوزه طبق قانون اساسی دو وظیفه کلی و اساسی دارد، افزود: ایجاد و تدوین قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن از وظایف اصلی نمایندگان است.

*پای مجلسی ها برای تصویب قوانین با رویکرد مبارزه با اختلاس ها لنگ می زند

قاسمی با ابراز تأسف از اینکه مجلس به ویژه مجلس فعلی با آن همه حاشیه نتوانسته قوانین جدید برای رفع مشکلات مردم ایجاد کند، تصریح کرد: با این حال در بسیاری از زمینه ها دچار خلاء قانونی هستیم به طوری که برخی از قوانین برای قبل از انقلاب است و با ذائقه و شرایط زندگی فعلی مردم، تکنولوژی، ارتباط اجتماعی و معاشرت ها همخوانی ندارد، به رغم آنکه کشور نیاز به قانون مدون تر و جدید دارد.

وی عنوان کرد: برای نمونه برای ثبت نام ریاست جمهوری، کاندیداهای مجلس، ناهنجاری های اجتماعی، موسیقی، یا در زمینه اختلاس هایی که در کشور روی می دهد می بایست قوانین درستی تدوین و تصویب ود تا افراد فرصت طلب از خلاءهای قانونی استفاده نکنند و پول های چندین هزار میلیاردی به جیب نزنند.

*عدم نظارت بر حسن اجرای قوانین از سوی نمایندگان، گلوگاه  تخلف سودجویان را هموار کرده

این استاد دانشگاه تأکید کرد: خلاءهای قانونی را چه کسی جزء نمایندگان مجلس با تصویب قانون مدون باید بپوشانند و گلوگاه های سوءاستفاده را ببندند؟ اما اینان در ایجاد قوانین کارآمد و مدون عملکرد خوبی نداشتند.
قاسمی همچنین دومین وظیفه نمایندگان را نظارت بر حسن اجرای قوانین مطرح کرد و گفت: در این حوزه به ویژه مجلس فعلی کارآمدی درستی نداشته که اگر داشت نباید این همه اختلاس، تخلفات و سودجویی های رخ نمی داد.

*رد صلاحیت شدن 90 نماینده فعلی فاجعه است

وی اظهار کرد: همین که از مجلس فعلی بیش از 90 نماینده رد صلاحیت می شوند، این خودش بزرگترین عامل، دلیل و سندی بر این ادعاست که مجلس نقش نظارتی خود را به درستی ایفا نکرده است.

کارشناس مسائل سیاسی کشورمان تصریح کرد: این موضوع رد صلاحیت بیش از 90 نفر از نمایندگان مجلس نباید برای ما خوشحال کننده باشد، آن هم مجلسی که تا خرداد 99 همچنان پابرجاست و من با شنیدن این خبر خجالت کشیدم.

*شورای نگهبان در رد صلاحیت 90 نماینده مجلس، جناحی عمل نکرده

قاسمی ادامه داد: از طرفی شورای نگهبان بدون تردید جناحی عمل نمی کند، چرا که اگر این شورا در فضایی که برخی، از رئیس جمهور، معاونان و وزاریش گرفته تا ماهواره های دشمن به آن شلیک می کنند، سند، دلیل قانونی و محکمه پسندی در دست نداشت، جرأت رد صلاحیت کردن را هم نداشت.

وی با طرح این سوال که چرا باید چرا باید از 290 نماینده، بیش از 90 نفر رد صلاحیت شوند، افزود: این مسئله برای کشور فاجعه است و منویات امامین انقلاب برای تشکیل یک مجلسی که باید در رأس امور قرار گیرد، اجرایی نشده است.

*شورای نگهبان دلایل رصد صلاحیت نمایندگان فعلی را فاش کند

این استاد دانشگاه عنوان کرد: موضوع قابل تأمل تر آن که برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده مدعی اند که شورای نگهبان آنان را جناحی کنار گذاشته، در حالی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته که اگر اینان مدعی هستند دلایل شورای نگهبان محکم نیست در صورت اصرار به مردم دلایل رد صلاحیت آنان و تخلفاتشان را می گوید.

قاسمی تأکید کرد: من مطمئن هستم اگر شورای نگهبان تصمیم به مصاحبه بگیرد و دلایل رد صلاحیت این نمایندگان را یک به یک عنوان کند، تمام اینان به التماس می افتند که رازهایشان فاش نشود که به اسم نماینده مردم با چه پرونده سیاهی در مجلس خدمت می کنند!

*اولویت فعلی دشمنان نظام، جلوگیری از ورود نمایندگان انقلابی به مجلس است

وی  در ادامه به مسئله دخالت و همراهی رابرت مک‌ایر سفیر انگلیس در آشوب های دی ماه هم اشاره کرد و گفت: این دخالت ها همچنان ادامه دارد تا جایی که شنیده شده ر روزهای گذشته در محل سفارت با حضور تعدادی از خودفروخته ها و غربزده های یک جناح خاص مک‌ایر گفته که دیگر مسائل برجام و موشکی ایران برای ما اولویت ندارد.

کارشناس سیاسی کشورمان از نظر سفیر انگلیس در حال حاضر انتخابات دوم اسفند برای آنان در اولویت قرار گرفته، تصریح کرد: این بدان معناست که دشمنان نظام تا چه اندازه نگران هستند که اشخاص انقلابی با الگوی مدیریت جهادی، تابع رهبری و ضد استکبار مجلس را تشکیل دهند.

*انتخاب نمایندگان نالایق، پشت پرده عملیات روانی اخیر دشمنان 

قاسمی با بیان اینکه کشور ما از نظر ثروت و قدرت دفاعی قوی و مقتدر است، عنوان کرد: اما مشکلات کشور ریشه در ناکارآمدی مدیران فعلی دارد و دشمن هم به این مسئله توجه دارد تا با اعمال عملیات روانی جامعه را به سمت انتخاب نمایندگان نالایق بکشاند.

وی با بیان اینکه استکبار با تحریک مردم به اعتراضات کف خیابانی پروژه سوریه سازی را می خواهد در کشور ایجاد کند، اظهار کرد: ملت ما نباید در زمین دشمنان بازی کنند و آرامش وامنیت خود را به خطر بیاندازند.

*لازمه استفاده صحیح از ثروت و قدرت کشور برای آسایش مردم، انتخاب مدیران انقلابی است

این استاد دانشگاه انتخاب درست در انتخابات را بهترین فرصت برای تحول در رفاه و رفع حل مشکلات مردم برشمرد، انتخابی که برای به ثمر نشاندن آرمان ها و  اصول اسلامی ـ انقلابی، امامین انقلاب، شهدا و به ویژه شهید سلیمانی باشد.

قاسمی تأکید کرد: اگر نمایندگان مجلس انقلابی باشند و رفتار کنند و با توجه به داشته های درونی به دشمنان باج ندهند، فئودال و غربگرا نباشند، می توانند برای رفع مشکلات و ایجاد آسایش کشور با مدیریت جهادی از ثروت و قدرتمندی نظام بیشترروی آنان حساب باز کرد.

*شکل گیری مجلسی انقلابی، بسترساز ایجاد دولتی با مدیریت جهادی می شود

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم یک مجلس انقلابی با انقلابی ترها، ضد استکبارترها، آن هایی که مدیریت جهادی دارند و کاخ نشین نیستند، رفقای ناب و اهل اختلاس ندارند، شکل دهیم به طور قطع در سال 1400 هم یک رئیس جمهور انقلابی در رأس قدرت اجرایی نظام قرار می گیرد.

این کارشناس سیاسی کشورمان افزود: بدین ترتیب دولتی بر سر کار نمی آید که از 18 وزیر پیشنهادی آن 11 نفرش دارای ثروت های بیش از هزار میلیارد تومان بوده و یا کارخانه دار و تاجار با درآمدی میلیاردی باشند و این گونه دست اختلاس گرها، جاسوس ها و دو تابیعتی ها هم از نظام کوتاه می شود.

*حضور پرشور مردم در انتخابات، تضمین کننده امنیت کشور است

قاسمی به خطبه های نماز جمعه تاریخ ساز رهبر انقلاب در 27 دی ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: به گفته رهبر انقلاب حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات برای کشور امنیت آفرین و تضمین کننده آرامش است و اگر ما از هر نظر قوی باشیم دشمنان را می توانیم به زانو در بیاوریم.

وی عنوان کرد: : کشور ما باید قدرتمند شود، قدرتمندشدن مسلتزم مدیرانقلابی و کارآمد است پس مدیران انقلابی و جهادی انتخاب کنیم تا در مجلس بروند و بستر ساز دولت انقلابی شوند تا بتوانیم بیش از پیش در اوج اقتدار قرار بگیریم.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: یادمان نرود که اگر چشم برخی برای حل مشکلات مردم به استکبار دوخته نمی شد این گونه 30 ماه با دشمنی که فن مذاکره را خوب می داند به مذاکره نمی نشستیم که در نهایت سودی برای ملت ما نداشت.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان